ویزای تحصیلی

رشته طب ورزشی در کانادا

رشته طب ورزشی در کانادا

کانادا یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته طب ورزشی است. در حال حاضر، دانشگاه تورنتو بهترین دانشگاه جهت تحصیل رشته طب ورزشی در کانادا است. این دانشگاه در آمریکای شمالی ششمین و در جهان هشتمین دانشگاه برتر برای تحصیل در این زمینه می باشد. دانشگاه تورنتو (UToronto یا U of T) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در تورنتو در انتاریو است که در تمام رتبه بندی های اصلی به طور مداوم در بین ده دانشگاه دولتی برتر جهان و به عنوان دانشگاه برتر کانادا رتبه بندی می شود.

این دانشگاه بیش ترین بودجه تحقیقات علمی سالانه را در بین دانشگاه های کانادا دریافت می کند و یکی از دو عضو انجمن دانشگاه های آمریکایی خارج از ایالات متحده است (دیگری دانشگاه مک گیل در مونترال است). کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته طب ورزشی در کانادا تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • رشته طب ورزشی در کانادا چگونه است و بهترین دانشکده ها برای تحصیل در آن کدامند؟
  • بهترین دانشگاه ها برای رشته طب ورزشی در کانادا کدامند؟
  • وضعیت حقوق متخصصان طب ورزشی در کانادا چگونه است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته طب ورزشی در کانادا چه رقمی است؟
  • زندگی دانشجویی در کانادا چگونه است؟

معرفی رشته طب ورزشی در کانادا

طب ورزشی (Sports Medicine) شاخه‌ای از پزشکی مدرن است که با تحقیق در مورد روابط، به درمان تغییرات عملکردی و آناتومیکی می‌پردازد که در نتیجه فعالیت بدنی فرد اتفاق می‌افتد. بنابراین به هنگام انجام فعالیت ورزشی یا فعالیت معمولی که در طول روز انجام می شود با شاخه های مختلف پزشکی مرتبط است. تخصص طب ورزشی به تنظیم مناسب قوانین پزشکی مفید مرتبط با ورزش می پردازد که از فرد در برابر ایجاد عوارض پاتولوژیک به دلیل حرکات نادرست که در کوتاه مدت و دراز مدت به بدن آسیب می رسانند، محافظت می کنند. طب ورزشی شامل علوم بیولوژیکی، پاتولوژیک، درمانی، فیزیولوژیکی و پیشگیرانه مرتبط با طب ورزشی است.

بهترین دانشکده ها برای طب ورزشی در کانادا به ترتیب عبارتند از:

  • دانشکده طب ورزشی در دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشکده طب ورزشی در دانشگاه تورنتو
  • دانشکده طب ورزشی در دانشگاه آلبرتا
  • دانشکده طب ورزشی در دانشگاه مک مستر
  • دانشکده طب ورزشی در دانشگاه کلگری
  • دانشکده طب ورزشی در دانشگاه وسترن
  • دانشکده طب ورزشی در دانشگاه اتاوا
  • دانشکده طب ورزشی در دانشگاه مک گیل
  • دانشکده طب ورزشی در دانشگاه براک
  • دانشکده طب ورزشی در دانشگاه مونترال

بهترین دانشگاه ها برای رشته طب ورزشی در کانادا

بهترین دانشگاه ها برای رشته طب ورزشی در کانادا

در جدول زیر 15 مورد از 35 دانشگاه برتر کانادا برای تحصیل در رشته طب ورزشی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم. این دانشگاه ها بر اساس عملکرد پژوهشی خود در زمینه طب ورزشی رتبه بندی شده اند.

دانشگاهمحل استقراررتبه در کانادارتبه در آمریکای شمالیرتبه در جهان
دانشگاه تورنتوتورنتو168
دانشگاه بریتیش کلمبیاونکوور279
دانشگاه مک مسترهمیلتون31215
دانشگاه وسترنلندن41417
دانشگاه واترلوواترلو51623
دانشگاه مک گیلمونترال61725
دانشگاه کلگریکلگری72130
دانشگاه مونترالمونترال82332
دانشگاه آلبرتاادمونتون92434
دانشگاه کوئینزکینگستون103856
دانشگاه لاوالکبک سیتی114667
دانشگاه اتاوااتاوا125587
دانشگاه دالهاوزیهالیفاکس1372138
دانشگاه سایمون فریزربرنابی1498204
دانشگاه ساسکاچوانساسکاتون15103223

حقوق متخصصان رشته طب ورزشی در کانادا

شخصی که به عنوان پزشک متخصص طب ورزشی (Physician – Sports Medicine) در کانادا کار می کند معمولاً حدود 28100CAD (دلار کانادا) در ماه حقوق می گیرد. حقوق پزشکان متخصص طب ورزشی در این کشور آمریکای شمالی بین 13200CAD (کم ترین) تا 44300CAD (بیش ترین) (دلار کانادا) در ماه متغیر است.

نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه پزشکان متخصص طب ورزشی در کانادا را نشان می دهد:

حقوق سالانه پزشکان متخصص طب ورزشی در کانادا

مطابق نمودار بالا، حقوق پزشکان متخصص طب ورزشی در کانادا از 158000CAD (دلار کانادا) در سال (حداقل حقوق) تا 532000CAD (دلار کانادا) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است.

هزینه زندگی دانشجویان رشته طب ورزشی در کانادا

کانادا همواره به عنوان یکی از گران ترین مکان ها برای زندگی در جهان رتبه بندی می شود، اگرچه یکی از بالاترین متوسط درآمدها در جهان را نیز دارد. در واقع، متوسط درآمد در کانادا تقریبا 37800$ (دلار) است که در بین 20 کشور برتر جهان قرار دارد. با این حال، با درآمدهای متوسط (median incomes) بالا، هزینه های زندگی نیز بالا می رود. نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در کانادا را نمایش می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در کانادا

در حال حاضر، هزینه های ماهانه یک فرد مجرد در کانادا بدون در نظر گرفتن اجاره 1184.16CAD (دلار کانادا) برآورد می شود. این یعنی هزینه زندگی در کانادا به طور متوسط 94.21% بیش تر از ایران است. همچنین، اجاره بها در کانادا به طور متوسط 123.19% بیش تر از ایران می باشد. اجاره بهای ماهانه آپارتمان در کانادا در حال حاضر به قرار زیر است:

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 1549.64CAD (دلار کانادا)
  • آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر: 1323.61CAD (دلار کانادا)
  • آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر: 2563.98CAD (دلار کانادا)
  • آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر: 2201.78CAD (دلار کانادا)

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته طب ورزشی در کانادا هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و تحصیل در کانادا از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

سوالات پرتکراری که در خصوص رشته طب ورزشی در کانادا در ذهن مخاطبین شکل خواهد گرفت عبارتند از:

  • حقوق متخصصان رشته طب ورزشی در کانادا چگونه است؟ شخصی که به عنوان پزشک متخصص طب ورزشی (Physician – Sports Medicine) در کانادا کار می کند معمولاً حدود 28100CAD (دلار کانادا) در ماه حقوق می گیرد. حقوق پزشکان متخصص طب ورزشی در این کشور آمریکای شمالی بین 13200CAD (کم ترین) تا 44300CAD (بیش ترین) (دلار کانادا) در ماه متغیر است.
  • معرفی رشته طب ورزشی در کانادا به چه صورت است؟ طب ورزشی (Sports Medicine) شاخه‌ای از پزشکی مدرن است که با تحقیق در مورد روابط، به درمان تغییرات عملکردی و آناتومیکی می‌پردازد که در نتیجه فعالیت بدنی فرد اتفاق می‌افتد. بنابراین به هنگام انجام فعالیت ورزشی یا فعالیت معمولی که در طول روز انجام می شود با شاخه های مختلف پزشکی مرتبط است. تخصص طب ورزشی به تنظیم مناسب قوانین پزشکی مفید مرتبط با ورزش می پردازد که از فرد در برابر ایجاد عوارض پاتولوژیک به دلیل حرکات نادرست که در کوتاه مدت و دراز مدت به بدن آسیب می رسانند، محافظت می کنند. طب ورزشی شامل علوم بیولوژیکی، پاتولوژیک، درمانی، فیزیولوژیکی و پیشگیرانه مرتبط با طب ورزشی است.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *