ویزای تحصیلی

رشته طب ورزشی در کرواسی

رشته طب ورزشی در کرواسی

دانشگاه زاگرب که بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته طب ورزشی در کرواسی است، بزرگ ترین دانشگاه کرواسی و قدیمی ترین دانشگاه فعال در منطقه می باشد که اروپای مرکزی در جنوب وین و کل اروپای جنوب شرقی را پوشش می دهد. در حال حاضر، دانشگاه زاگرب بهترین دانشگاه کرواسی است و در رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2021) دارای رتبه 601، در رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2022) دارای رتبه 751 و در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021) دارای رتبه 557 می باشد.

کرواسی یک کشور اروپایی است که بین اروپای مرکزی و جنوب شرقی واقع شده است و به عنوان یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری مدیترانه شناخته می شود. این کشور به دلیل میراث غنی فرهنگی و تاریخی و زیبایی طبیعی، اما بیش تر به دلیل خط ساحلی اش، سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر است. کرواسی یکی از اعضای اتحادیه اروپا است و به همین دلیل، سیاست ویزای آن تا حد زیادی شبیه به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد. سیستم آموزش عالی کرواسی دارای یک سنت آموزشی طولانی است که عمدتا از طریق کار دانشگاه های دولتی آن حفظ شده است.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته طب ورزشی در کرواسی تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته طب ورزشی در کرواسی کدامند؟
  • دلایل و مزایای تحصیل در رشته طب ورزشی در کرواسی کدامند؟
  • برای تحصیل در رشته طب ورزشی در کرواسی چه ویزایی مورد نیاز است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته طب ورزشی در کرواسی چه رقمی است؟
  • زندگی دانشجویی در کرواسی چگونه است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته طب ورزشی در کرواسی

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته طب ورزشی (Sports Medicine) در کرواسی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم. این دانشگاه ها بر اساس عملکرد پژوهشی خود در زمینه طب ورزشی رتبه بندی شده اند.

دانشگاهمحل استقراررتبه در کرواسیرتبه در قاره اروپارتبه در جهان
دانشگاه زاگربزاگرب1191476
دانشگاه اسپلیتاسپلیت2318846

مطابق جدول فوق، بهترین شهرهای کرواسی برای تحصیل در رشته طب ورزشی عبارتند از زاگرب و اسپلیت.

بهترین دانشگاه ها برای رشته طب ورزشی در کرواسی

چرا تحصیل در رشته طب ورزشی در کرواسی؟

کرواسی یک مقصد تحصیلی ایده آل برای دانشجویانی است که مایل به تحصیل در کشوری با سنت آکادمیک طولانی و مشهور به واسطه سواحل زیبا، ترکیب جذابیت مدیترانه و اروپای مرکزی و نیز تاریخ و فرهنگ غنی اش هستند. یکی از دلایل انتخاب کرواسی به عنوان مقصد تحصیل در خارج از کشور، امنیت بالای آن است. در سال 2020، وزارت امور خارجه آمریکا، کرواسی را به واسطه عوامل ثبات اقتصادی و سیاسی، در بالاترین رده امنیتی رتبه بندی کرد. جمعیت این کشور می توانند آزادانه در شهرهای خود قدم بزنند و بدون هیچ گونه نگرانی امنیتی از زندگی در آن ها لذت ببرند.

خبر خوب برای دانشجویان این که به دلیل تقاضای زیاد برای کارکنان در بخش های مختلف، دولت کرواسی به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد در طول اقامت خود در این کشور کار کنند. کرواسی یک بازار کار عالی برای افراد داخلی و خارجی است. نرخ بیکاری در آن پایین است و سالانه بیش از 50000 خارجی در کرواسی کار پیدا می کنند. برخی دیگر از دلایل و مزایای تحصیل در کرواسی عبارتند از:

  • هزینه زندگی مقرون به صرفه
  • محیط چند فرهنگی
  • مدارک تحصیلی به رسمیت شناخته شده در سراسر جهان
  • دانشگاه های دارای رتبه در رنکینگ های بین المللی
  • تحصیل به زبان انگلیسی و برخی دیگر از زبان های خارجی
  • محیط دوستانه و مردم صمیمی
  • هزینه تحصیل مقرون به صرفه
  • برنامه های بورسیه تحصیلی

همچنین یکی دیگر از مزایای زندگی و تحصیل در کشوری با جمعیت کم همانند کرواسی، لذت بردن از محیط شهری بدون شهرهای شلوغ است. سال تحصیلی در کرواسی از اکتبر شروع می‌شود و تا ژوئن ادامه دارد، بنابراین از آن جایی که با فصل گردشگری پر ازدحام همزمان نیست، دانشجویان مجبور نیستند در اکثر اوقات سال با شهرهای شلوغ سر و کار داشته باشند.

ویزا برای تحصیل در رشته طب ورزشی در کرواسی

اگر دانشجو یک تبعه خارجی است، به این معنی که شهروند یا مقیم دائم کرواسی نیست، قبل از این که بتواند به طور رسمی برای تحصیل وارد کرواسی شود، مجوز تحصیل (ویزای C) مورد نیاز است. دانشجویانی که اتباع اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس هستند، می توانند تا سه ماه پس از ورود در کرواسی بمانند. دانشجویانی که قصد اقامت بیش از سه ماه در این کشور را دارند، باید اقامت موقت خود را اعلام کنند. اجازه اقامت موقت معمولا برای یک دوره یک ساله یا برای مدت یک سال تحصیلی اعطا می شود. قبل از درخواست، فرد باید مطمئن شود که تمام مدارک لازم را دارد. همچنین به خاطر داشته باشد که معمولا سی روز از روز ارسال درخواست به درستی ارائه شده طول می کشد؛ بنابراین باید به موقع درخواست خود را ارائه داد.

مجوز کرواسی دانشجو همچنین به وی این امکان را می دهد که از رومانی، بلغارستان و قبرس بازدید کند؛ بنابراین فرد می تواند در طول تحصیل خود، مناطق بیش تری از بالکان و فراتر از آن را ببیند. اگر دانشجو می خواهد به جای دیگری در اتحادیه اروپا سفر کند، به ویزای توریستی شنگن جداگانه نیاز دارد. زمانی که فرد به کرواسی رسید، می تواند یکی از این موارد را دریافت کند. اطلاعات مربوط به کشورهای مشمول شرایط ویزا را می توان در وب سایت وزارت امور خارجه و اروپای کرواسی یافت. ویزا توسط وزارت امور خارجه و اروپای کرواسی صادر می شود. اتباع خارجی درخواست های ویزا (ویزای C) را می توانند حضورا یا از طریق ایمیل به نمایندگی دیپلماتیک یا کنسولگری جمهوری کرواسی در کشور متبوع خود ارائه کنند. لیستی از نمایندگی ها و کنسولگری های کرواسی در وب سایت وزارت امور خارجه و اروپای آن موجود است.

هزینه زندگی دانشجویان رشته طب ورزشی در کرواسی

هزینه زندگی در کرواسی مقرون به صرفه است. این کشور ارزان تر از بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا می باشد. کرواسی چهارمین کشور گران قیمت برای زندگی در اروپای شرقی است. با این حال، هزینه زندگی در آن ارزان تر از 51% کشورهای جهان می باشد. هزینه زندگی در این کشور اروپایی به طور متوسط 24.04% کم تر از آمریکا است. قیمت های مصرف کننده در آن نیز 24.07% کم تر از آمریکا می باشد. توزیع هزینه های زندگی در کرواسی به صورت زیر است:

توزیع هزینه های زندگی در کرواسی

در حال حاضر، هزینه های ماهانه یک فرد مجرد بدون در نظر گرفتن اجاره بها در کرواسی 644.35$ (دلار آمریکا) برآورد می شود. این یعنی هزینه زندگی در کرواسی به طور متوسط 24.86% بیش تر از ایران است. همچنین، اجاره بها در این کشور عضو اتحادیه اروپا به طور متوسط 26.17% کم تر از ایران می باشد. در حال حاضر، اجاره بهای ماهانه در کرواسی به صورت زیر است:

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 440.59$ (دلار آمریکا)
  • آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر: 333.14$ (دلار آمریکا)

زندگی دانشجویی در کرواسی

کرواسی کشوری متنوع است که در سال های اخیر به یک مقصد تحصیلی بسیار محبوب در خارج از کشور تبدیل شده است. کرواسی که درست بین دنیای غرب و شرق قرار دارد، ترکیبی کامل از بسیاری از فرهنگ های مختلف است. خبر خوب برای دانشجویان علاقه مند به گردش و سفر این که کرواسی یک کشور توریستی است و سالانه گردشگران زیادی از این کشور اروپایی بازدید می کنند. علاوه بر سفر و بازدید و لذت بردن از سواحل و زیبایی های کرواسی، زندگی دانشجویی در این کشور همچنین با هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و زندگی همراه است. به علاوه، دانشجویان بین المللی حق دارند در طول تحصیل در آن کار کنند. دانشجویان در این کشور مجاز به داشتن کار پاره وقت هستند. تنها شرط این است که دانشجو در یک برنامه آموزش عالی تمام وقت در این کشور ثبت نام کرده باشد.

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته طب ورزشی در کرواسی هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز کار ضمن تحصیل در کرواسی از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *