ویزای تحصیلی

رشته طب ورزشی در یونان

رشته طب ورزشی در یونان

دانشگاه ارسطو تسالونیکی که اغلب به عنوان دانشگاه ارسطویی یا دانشگاه تسالونیکی نام برده میشود، بهترین دانشگاه برای رشته طب ورزشی در یونان است. این دانشگاه ششمین دانشگاه قدیمی و یکی از دانشگاه های رتبه دار یونان می باشد. دانشگاه ارسطو تسالونیکی که نام ارسطو فیلسوف بزرگ یونان بر آن نهاده شده است، بزرگ ترین دانشگاه این کشور می باشد. در حال حاضر، دانشگاه ارسطو تسالونیکی سومین دانشگاه برتر یونان پس از دانشگاه ملی و کاپادیستری آتن و دانشگاه کرت است و در رتبه بندی آموزش عالی تایمز (2022) دارای رتبه 601، در رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2021) دارای رتبه 501، در رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2022) دارای رتبه 551 و در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021) دارای رتبه 335 می باشد.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته طب ورزشی در یونان تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته طب ورزشی در یونان کدامند؟
  • دلایل و مزایای تحصیل در رشته طب ورزشی در یونان کدامند؟
  • وضعیت حقوق متخصصان طب ورزشی در یونان چگونه است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته طب ورزشی در یونان چه رقمی است؟
  • زندگی دانشجویی در یونان چگونه است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته طب ورزشی در یونان

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در یونان در رشته طب ورزشی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در یونانرتبه در قاره اروپارتبه در جهان
دانشگاه ارسطو تسالونیکیتسالونیکی162185
دانشگاه ملی و کاپادیستری آتنآتن2111295
دانشگاه دموکریتوس تراسکموتینی3198497
دانشگاه یوانینایوانینا4213533
دانشگاه تسالیولس5287767

تسالونیکی، آتن، کموتینی و یوانینا، بهترین شهرهای یونان برای تحصیل در رشته طب ورزشی هستند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته طب ورزشی در یونان

چرا تحصیل در رشته طب ورزشی در یونان؟

یونان به دلیل جزایر، مکان ‌های تاریخی و دیگر مکان ‌های دیدنی بسیار محبوب است. سیستم آموزشی مقرون به صرفه و عالی، آب و هوای مطبوع و دانشگاه های با رتبه خوب از جمله دلایلی است که یونان در بین دانشجویان علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور مشهور است. یونان مکانی ارزان برای زندگی و تحصیل است. هزینه زندگی در یونان در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی برتر در خارج از کشور همانند بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و ایالات متحده بسیار کم است. به عنوان مثال، به طور کلی، دانشجویان می توانند با کم تر از نیمی از مبلغی که در لندن یا نیویورک پرداخت می شود، در تسالونیکی ناهار بخرند. علاوه بر این، هزینه تحصیل نیز در این کشور مقرون به صرفه است. در واقع، در مقایسه با تحصیل در انگلستان، هزینه تحصیل و زندگی در یونان تقریبا یک سوم هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان است.

یونان انتخابی همیشگی در فهرست کشورهایی است که بهترین آب و هوا را دارند. در حدود 65% از سال، در این کشور آسمان آفتابی و صاف است و تنها چند ابر دارد. در طول زمستان، در یونان، دما ملایم با مقداری بارش می باشد. حتی آب و هوای آن از اسپانیا، پرتغال و ایتالیا نیز بهتر است. یونان که در بین دریای مدیترانه و دریای اژه قرار دارد، دارای آب و هوای مدیترانه ای است که تابستان های گرم و خشک و زمستان های معتدل و مرطوب دارد. همچنین یونان کشوری امن برای تحصیل و زندگی برای دانشجویان می باشد:

وضعیت امنیت در یونان

به علاوه، یونان بهشتی برای دانشجویان علاقه مند به اکتشاف در تاریخ و فرهنگ است زیرا این کشور دارای تاریخ و فرهنگی شگفت انگیز و تکرار نشدنی و پر از موزه ها، گالری های هنری، رویدادهای فرهنگی و سالن های کنسرت در شهرهای بزرگ مانند آتن و تسالونیکی می باشد.

حقوق متخصصان رشته طب ورزشی در یونان

شخصی که به عنوان پزشک متخصص طب ورزشی (Physician – Sports Medicine) در یونان کار می کند معمولاً حدود 6530€ (یورو) در ماه حقوق می گیرد. حقوق پزشکان متخصص طب ورزشی در این کشور بین 3400€ (کم ترین) تا 10000€ (بیش ترین) (یورو) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه پزشکان متخصص طب ورزشی در یونان را نشان می دهد:

حقوق سالانه پزشکان متخصص طب ورزشی در یونان

مطابق جدول فوق، حقوق پزشکان متخصص طب ورزشی در یونان از 40800€ (یورو) در سال (حداقل حقوق) تا 120000€ (یورو) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است.

هزینه زندگی دانشجویان رشته طب ورزشی در یونان

یونان فوق العاده مقرون به صرفه است، به خصوص زمانی که با آمریکای شمالی و بسیاری از سایر نقاط اروپا مقایسه شود. در این کشور، قیمت های ضروریات روزانه (غذا، حمل و نقل و غیره) حداقل 20% ارزان از آمریکا است و هزینه های اجاره آپارتمان نیز می تواند تا 70% کم تر باشد. در حال حاضر، هزینه های ماهانه یک فرد مجرد در یونان 654.76€ (یورو) معادل 682.57$ (دلار) بدون در نظر گرفتن اجاره است. توزیع هزینه های زندگی در یونان به صورت زیر است:

توزیع هزینه های زندگی در یونان

در حال حاضر، اجاره بهای ماهانه در یونان به صورت زیر می باشد:

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 390.98€ (یورو)
  • آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر: 336.58€ (یورو)

اگر یونان و ایران را مقایسه کنیم، متوجه می شویم که هزینه زندگی در یونان به طور متوسط 40.28% بیش تر از ایران است. همچنین اجاره بها در یونان به طور متوسط 23.24% کم تر از ایران می باشد.

زندگی دانشجویی در یونان

آب و هوای خوب، دانشگاه های عالی و هزینه های پایین زندگی، یونان را به یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل در خارج از کشور تبدیل کرده است. با این حال، ممکن است دانشجویان نتوانند در حین تحصیل در این کشور کار کنند. در یونان، حقوق کم است و بسیاری از موقعیت های شغلی نیاز به دانش اولیه زبان یونانی دارند. یونان یکی از کشورهایی است که نه تنها آموزش عالی با کیفیت بالا و ارزان را ارائه می دهد، بلکه شرایط عالی برای زندگی و استراحت را برای دانشجویان فراهم می کند. در یونان، دانشجویان وقت فراغت خود را صرف آفتاب گرفتن در سواحل متعدد یا حتی جشن گرفتن در یکی از جزایر یونانی می کنند. غذاهای یونانی نه تنها لذت بخش هستند، بلکه یکی از سالم ترین غذاهای جهان نیز می باشند. دانشجویان به سرعت عاشق فرهنگ و غذاهای یونانی می شوند که تازه و ارزان هستند.

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته طب ورزشی در یونان هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز هزینه تحصیل در یونان از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *