ویزای تحصیلی

رشته طراحی لباس در مکزیک

رشته طراحی لباس در مکزیک

تحصیل رشته طراحی لباس در مکزیک در مقایسه با بسیاری از کشورها ارزان تر است و مورد توجه دانشجویان بین المللی بسیاری قرار می گیرد. مکزیک با فرهنگ غنی و متنوع و میراث تاریخی بی شماری که بسیاری از آن ها از سایت های میراث جهانی حفاظت شده یونسکو هستند، بزرگ ترین کشور اسپانیایی زبان است. این کشور یکی از پربازدیدترین مکان ها در جهان می باشد که سالانه میلیون ها گردشگر را به خود جلب می کند. با این وجود، این کشور خارجیانی را نیز جذب می کند که به دنبال کار برای کارفرمایان مکزیکی یا ادامه تحصیل در یکی از موسسات آموزشی مکزیکی هستند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته طراحی لباس در مکزیک 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

دلایل و مزایای تحصیل رشته طراحی لباس در مکزیک

مکزیک فقط سواحل و آفتاب نیست، بلکه این کشور مجموعه ای از گزینه های آموزش عالی را نیز ارائه می دهد. مکزیک دارای بیش از 2000 موسسه آموزش عالی است که انواع برنامه های تحصیلی را ارائه می دهند. و اما چه راهی بهتر از یادگیری زبان اسپانیایی از طریق زندگی در مکزیک و تمرین صحبت به این زبان با مردم محلی مکزیک؟! اسپانیایی دومین زبان در جهان است که بیش ترین گویشور را دارد، بنابراین توانایی صحبت کردن روان به این زبان در CV دانشجویان بسیار خوب به نظر می رسد و می تواند گامی بزرگ در جهت کسب حرفه ای بین المللی باشد. دانشجویان فارغ التحصیل با زبان دوم تازه آموخته شده خود می توانند دوستان و کارفرمایان آینده شان را تحت تأثیر قرار دهند.

به عنوان یک مقصد تحصیل در خارج از کشور، مکزیک گزینه های عالی زیادی برای ارائه به دانشجویان دارد از سواحل شنی تا مردم محلی صمیمی. اقامت در این کشور آمریکایی مقرون به صرفه است. دانشجویان در طول اقامت خود در مکزیک احتمالا چند جشنواره را در این کشور تجربه می کنند. برخی از محبوب ترین جشنواره های سالانه Cinco de Mayo، روز استقلال مکزیک و Dia de Los Muertos (روز مردگان) است. هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و زندگی، دانشگاه های رتبه دار در رنکینگ های بین المللی، غذاهای منحصر به فرد، تاریخ و فرهنگ غنی، تحصیل به زبان انگلیسی، مدارک شناخته شده در سطح بین المللی و وجود بیش از سی سایت میراث جهانی یونسکو از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در مکزیک می باشند.

هزینه های لازم برای تحصیل رشته طراحی لباس در مکزیک

با بررسی هزینه تحصیل در مکزیک به اطلاعات محدودی دست پیدا کردیم که حاکی از موارد زیر است:

  • تحصیل در دانشگاه های دولتی برای دانشجویان محلی/ ملی رایگان یا تقریبا رایگان کم تر از 10€ (یورو) است.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی مکزیک برای دانشجویان بین المللی بین 1000€ تا 10000€ (یورو) در سال است.

البته هزینه تحصیل در برخی دانشگاه های خصوصی می تواند بیش تر از مقادیر فوق باشد. به متقاضیان تحصیل در مکزیک توصیه می کنیم که جهت کسب اطلاعات دقیق درباره هزینه تحصیل خود به وب سایت رسمی دانشگاه مورد نظرشان در مکزیک مراجعه کنند. هزینه های ماهانه زندگی یک فرد در مکزیک بدون اجاره بها معادل 365.19€ (یورو) برآورد می شود. بررسی اجاره بها در این کشور آمریکایی نیز نشانگر مقادیر زیر است:

وضعیت اجاره بها در مکزیک

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در مکزیک

خارجی هایی که می خواهند بیش از 180 روز در مکزیک تحصیل کنند باید ویزای دانشجویی مکزیک را دریافت کنند. ویزای دانشجویی مکزیک یکی از انواع ویزای اقامت موقت مکزیک می باشد. دو نوع ویزای دانشجویی مکزیک وجود دارد:

  • ویزای اقامت موقت دانشجویی، که برای دانشجویانی است که بیش از 180 روز در این کشور تحصیل خواهند کرد.
  • ویزای دانشجویی ویزیتور یا بازدیدکننده، که برای دانشجویانی است که کم تر از 180 روز در این کشور تحصیل خواهند کرد.

هنگام درخواست برای ویزای دانشجویی مکزیک، متقاضیان باید اسناد و مدارک زیر را (به صورت اصل و کپی) در سفارت مکزیک ارائه دهند:

  • فرم درخواست ویزای مکزیک به صورت تکمیل و امضا شده
  • گذرنامه دانشجو به همراه کپی از صفحات مربوطه (صفحه اول و آخر، هر گونه ویزا و مهری که متقاضی دریافت کرده است)
  • عکسی در اندازه عکس گذرنامه با پس زمینه سفید که در شش ماه گذشته گرفته شده باشد.
  • بلیط پرواز رزرو شده
  • نامه پذیرش از موسسه آموزشی متقاضی خطاب به سفارت مکزیک
  • صورتحساب های بانکی یا سرمایه گذاری ها از 3 ماه گذشته
  • سند اثبات تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های اقامت
  • هزینه پردازش ویزای دانشجویی

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در مکزیک

چگونگی زندگی دانشجویی در مکزیک

اکثر دانشجویان در مکزیک موافقند که این کشور یک مکان آرام است که با داشتن فضاهای زیاد زندگی راحتی را فراهم می سازد. در کنار تحصیل، در این کشور دانشجویان مطمئنا فعالیت های فوق برنامه ای را می یابند. در مکزیک طیف وسیعی سرگرمی وجود دارد؛ شهرهای مکزیکی تجربه پس از کلاس پر جنب و جوشی را ارائه می دهند، از جشن ها و همایش ها گرفته تا کنسرت ها. شب بیرون رفتن در مکزیک در مقایسه با کشورهای همسایه آن بسیار ارزان تر است. دانشجویان واقعا می توانند نوع تجربه ای را که دوست دارند انتخاب کنند. به طور کلی، کافه ها دارای قیمت مناسبی هستند.

همچنین در مکزیک یک فرهنگ جشن بزرگ وجود دارد. برای دانشجویانی که علاقه زیادی به کاوش در جهان دارند، مکزیک بسیار جذاب خواهد بود. آن ها می توانند از بازدید از شهرهای جذاب مکزیک لذت ببرند. برخی از مقصدهای بسیار محبوب مکزیک عبارتند از Guadalajara، Cholula وPuebla . بسیاری از شرکت های اتوبوسرانی و شرکت های هواپیمایی در مکزیک به دانشجویان تخفیف می دهند. علیرغم تخفیف های دانشجویی، موزه ها و مکان هایی مانند تئاتر ملی فیلم – La Cineteca، در مکزیکو سیتی – در این کشور وجود دارد که دانشجویان و اساتید هزینه های ورودی تخفیف داری را پرداخت می کنند.

سوالات رایج درباره تحصیل رشته طراحی لباس در مکزیک

در این بخش به چند سوال رایج درباره تحصیل در مکزیک پاسخ می دهیم:

  • تحصیل رشته طراحی لباس در مکزیک چگونه است؟ تحصیل در مکزیک یک تجربه غنی کننده است. دانشجویان می توانند از طریق معاشرت با همکلاسی های مکزیکی خود مهارت های زبان اسپانیایی شان را ارتقا دهند یا در مورد فرهنگ، رسوم و فعالیت های سرگرم کننده در مکزیک بیش تر یاد بگیرند.
  • هزینه تحصیل در رشته طراحی لباس در مکزیک می تواند چه مبلغی باشد؟ هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این کشور می تواند بین 1000€ تا 10000€ (یورو) در سال باشد.
  • هزینه زندگی در مکزیک حین تحصیل رشته طراحی لباس می تواند چه مبلغی باشد؟ هزینه های زندگی یک فرد در مکزیک بدون در نظر گرفتن اجاره بها می تواند 19€ (یورو) در ماه باشد.
  • بهترین شهرهای مکزیک برای تحصیل طراحی لباس کدامند؟ مکزیکو سیتی، پلایا دل کارمن، مریدا، مازاتلان و گواناجواتو.

چنانچه علاقه مند به تحصیل رشته طراحی لباس در مکزیک هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *