ویزای تحصیلی

رشته طراحی لباس در هلند

رشته طراحی لباس در هلند

تحصیل رشته طراحی لباس در هلند به لطف دانشگاه های معتبر، آموزش به زبان انگلیسی و محیط چند فرهنگی دوستانه یک انتخاب بسیار خوب است. هلند – سرزمین لاله ها– هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی را به خود جذب می کند. هلند کشوری بسیار لیبرال به پایتختی آمستردام است که بیش از 200 ملیت متنوع در آن زندگی می کنند. در حال حاضر، دانشجویانی از بیش از 160 کشور در سراسر جهان در هلند تحصیل می کنند. آمار نشان می دهد از هر 10 دانشجو در هلند یک نفر خارجی است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته طراحی لباس در هلند به شرح زیر تهیه نموده است.

شرایط تحصیل رشته طراحی لباس در هلند

شرایط سنی برای داوطلبان در مقطع کارشناسی، داشتن بالای 17 سال و داشتن مدرک دیپلم در آموزش متوسطه (دبیرستان) یا هر مدرک معادل مهم است. معیارهای پذیرش برای متقاضیان دارای مدرک ممکن است شامل حداقل شرط معدل 7.0 باشد. موسسات آموزش عالی هلند می توانند در مورد نمرات سختگیرانه عمل کنند، بنابراین اگر متقاضیان این شرایط را نداشته باشند، ممکن است قبل از مهلت تعیین شده توسط دانشگاه، معدل خود را افزایش دهند. اگرچه هلندی زبان رسمی در هلند است، موسسات آموزش عالی ممکن است از دانشجویان بخواهند که مدرکی دال بر مهارت زبان انگلیسی ارائه دهند تا واجد شرایط تحصیل در آموزش عالی باشند. دانش زبان هلندی نیز مهم است. با این حال، بستگی به برنامه تحصیلی دارد.

متقاضیان کشورهای غیر اتحادیه اروپا باید برای ویزای دانشجویی برای تحصیل در هلند اقدام کنند. در مقایسه، دانشجویان اتحادیه اروپا یا EEA دارای معیارهای پذیرش یکسانی با متقاضیان هلندی هستند. برای دانشجویانی از ایالات متحده و استرالیا که نیازی به درخواست ویزا ندارند، هرکسی که نیاز به درخواست اجازه اقامت داشته باشد، استثنا وجود دارد. امتحانات (ورودی، زبان، ممتاز، بورسیه). شرایط پذیرش آموزش عالی هلند می تواند برای دانشجویان بین المللی از نظر امتحانات اضافی متفاوت باشد. متقاضیان باید مهارت زبان خود را از طریق آزمون هایی مانند تافل، آیلتس و سایر آزمون های خاص هلندی اثبات کنند. سایر آزمون هایی که دانشگاه های هلند ممکن است نیاز داشته باشند شامل GRE یا GMAT، بسته به رشته تحصیلی است.

موسسات آموزشی ارائه دهنده رشته طراحی لباس در هلند

برخی از موسسات آموزشی ارائه دهنده رشته طراحی لباس در هلند عبارتند از:

  • دانشگاه علمی کاربردی آمستردام
  • آکادمی مد آمستردام
  • آکادمی سلطنتی هنر، لاهه
  • Gerrit Rietveld Academie
  • Hogeschool Van Amsterdam
  • موسسه هنرهای ArtEZ
  • دانشگاه علمی کاربردی ساکسیون

بهترین فرصت های تحصیل رشته طراحی لباس در هلند

در جدول زیر سه فرصت عالی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته طراحی لباس در هلند را معرفی می کنیم:

رشتهدانشگاهشهریه بر حسب یوروطول دورهنوع برنامه
صنایع خلاقدانشکده هنر، دانشگاه رادبود16000€/ سال1 سالتمام وقت
استراتژی مدموسسه هنرهای ArtEZ10700€/ سال2 سالتمام وقت
طراحی لباسموسسه هنرهای ArtEZ10700€/ سال2 سالتمام وقت

در بخش فرعی زیر به عنوان نمونه به معرفی رشته طراحی لباس در موسسه هنرهای ArtEZ می پردازیم.

بهترین فرصت های تحصیل رشته طراحی لباس در هلند

معرفی رشته طراحی لباس در موسسه هنرهای ArtEZ هلند

در موسسه هنرهای ArtEZ هلند، یک تیم اختصاصی از اساتید و مدرسین از دانشجویان برنامه طراحی لباس در ایجاد دنباله ای از تجربیات یادگیری همه جانبه جوامع و زمینه های عملی مختلف پشتیبانی می کند. طول تحصیل در این برنامه 24 ماه است، تحصیل به صورت تمام وقت می باشد و زبان آموزش برنامه انگلیسی است.

تاریخ شروع برنامه و مهلت ارائه درخواست برای آن به صورت زیر است:

تاریخ شروع برنامهمهلت ارائه درخواست
سپتامبر 2024دانشجویان بین المللی: قبل از ماه می 2023
دانشجویان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا: قبل از آگوست 2023

تحصیل در این برنامه در محل دانشگاه انجام می گیرد. از الزامات کلی ورود به این برنامه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کپی گذرنامه
  • کپی مدرک لیسانس (ترجیحا به زبان انگلیسی)
  • کپی مدرک آیلتس (نمره 6) یا تافل iBT (نمره 80)
  • CV در مورد پس زمینه تحصیلی و کارهای علمی مداوم
  • نمونه کارهایی که بهترین عملکرد فعلی فرد را نشان می دهند.

هزینه تحصیل در این برنامه برای دانشجویان بین المللی 10700€ (یورو) در سال و برای دانشجویان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا 2143€ (یورو) در سال می باشد.

هزینه رشته طراحی لباس در هلند

به عنوان بخشی از اتحادیه اروپا، هلند هزینه های تحصیل متفاوتی را برای دانشجویان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا و دانشجویان غیر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا اعمال می کند. هزینه های تحصیل در هلند برای دانشجویان اتحادیه اروپا بین 700€ تا 2100€ (یورو) در سال است، در حالی که برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا از 6000€ (یورو) شروع می شود و می تواند به 20000€ (یورو) در سال برسد؛ به این صورت که هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی 6000€ تا 15000€ (یورو) در سال و در مقطع کارشناسی ارشد 8000€ تا 20000€ (یورو) در سال است. دانشگاه های خصوصی نیز مسلما گران تر هستند.

هزینه زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در هلند

هلند ارزان ترین کشور در اتحادیه اروپا نیست، اما هزینه های زندگی در آن نیز زیاد نیست. به طور متوسط​​، دانشجویان برای تامین هزینه زندگی در هلند به بودجه ای معادل 800€ تا 1200€ (یورو) در ماه نیاز دارند.

تجزیه و تحلیل هزینه های زندگی در هلند ارقام زیر را نشان می دهد:

  • صرف غذا در یک رستوران ارزان قیمت: 15€ (یورو)
  • سبد خرید ماهانه (غذا و مواد غذایی): 150€ تا 180€ (یورو)
  • کارت حمل و نقل ماهانه: 85€ (یورو)
  • اجاره ماهانه: 300€ تا 1700€ (یورو) (بسته به نوع محل اقامت)
  • خدمات رفاهی: 100€ تا 230€ (یورو) در ماه

نمودار زیر وضعیت اجاره بها در هلند را نشان می دهد:

نمودار زیر وضعیت اجاره بها در هلند

 

دانشجویان در دانشگاه های هلند محیط بسیار پر جنب و جوش و چند ملیتی را کاملاً لذت بخش می یابند. ترکیبی از فرهنگ ها، زبان ها، غذاها و لباس پوشیدن های بسیار باعث ایجاد تجربه بسیار خوب دانشجویی در هلند می شود. دانشجویان خارجی با زندگی مشترک در یک اتاق یا یک آپارتمان با دانشجویان هلندی می توانند به راحتی زبان، فرهنگ و سبک زندگی هلندی را بیاموزند. به علاقه مندان تحصیل در هلند توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه با کارشناسان باتجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته طراحی لباس در هلند

در بخش پایانی مقاله پیشرو به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده می شود:

  • هزینه رشته طراحی لباس در هلند چه قدر است؟ به عنوان بخشی از اتحادیه اروپا، هلند هزینه های تحصیل متفاوتی را برای دانشجویان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا و دانشجویان غیر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا اعمال می کند. هزینه های تحصیل در هلند برای دانشجویان اتحادیه اروپا بین 700€ تا 2100€ (یورو) در سال است، در حالی که برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا از 6000€ (یورو) شروع می شود و می تواند به 20000€ (یورو) در سال برسد؛ به این صورت که هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی 6000€ تا 15000€ (یورو) در سال و در مقطع کارشناسی ارشد 8000€ تا 20000€ (یورو) در سال است. دانشگاه های خصوصی نیز مسلما گران تر هستند.
  • هزینه زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در هلند به چه صورت است؟ هلند ارزان ترین کشور در اتحادیه اروپا نیست، اما هزینه های زندگی در آن نیز زیاد نیست. به طور متوسط​​، دانشجویان برای تامین هزینه زندگی در هلند به بودجه ای معادل 800€ تا 1200€ (یورو) در ماه نیاز دارند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *