ویزای تحصیلی

رشته طراحی لباس در هند

رشته طراحی لباس در هند

دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد تحصیل رشته طراحی لباس در هند یک انتخاب مناسب است. اول این که دانشجویان به زبان انگلیسی تحصیل خواهند کرد و با مانع زبانی مواجه نخواهند بود. همچنین دانشجویان علاوه بر آموزش باکیفیت و مقرون به صرفه، هزینه های زندگی کمی را نیز در این کشور خواهند داشت. دانشگاه های معتبر، زیبایی های طبیعت، امنیت بالا و یادگیری زبان هندی از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در این کشور آسیایی می باشند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته طراحی لباس در هند 2024 به شرح زیر تهیه نموده است.

بهترین فرصت های تحصیل رشته طراحی لباس در هند

در جدول زیر چند فرصت عالی برای تحصیل در مقطع کارشناسی رشته طراحی لباس در هند را معرفی می کنیم:

رشتهموسسه آموزشیشهریه بر حسب یوروطول دورهنوع برنامه
طراحی پارچهآکادمی Pearlنامشخص4 سالتمام وقت
طراحی لباسآکادمی Pearlنامشخص4 سالتمام وقت
طراحی محصولآکادمی Pearl4622€/ سال4 سالتمام وقت
طراحی لباسآکادمی آموزش عالی مانیپال17253€/ سال4 سالتمام وقت

معرفی رشته طراحی لباس در آکادمی Pearl هند

هدف دوره کارشناسی طراحی لباس در آکادمی Pearl هند تجهیز دانشجویان به درک عمیقی از نقش یک طراح در صنعت مد و لباس امروزی می باشد. طول این برنامه 48 ماه می باشد و زبان آموزش آن انگلیسی است. همچنین تحصیل در این برنامه به صورت تمام وقت است و در محل دانشگاه انجام می گیرد. تاریخ شروع برنامه و مهلت ارائه درخواست برای آن به صورت زیر است:

تاریخ شروعمهلت ارسال درخواست
جولای 2024قبل از فوریه 2024

برنامه درسی متناسب این دوره، دانشجویان را ترغیب می کند تا با تغییر در بازار– یادگیری ترند، شیوه های پایدار و نوآوری های طراحی مردم محور متحول شوند. از ویژگی های کلیدی این برنامه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشجویان را قادر می سازد تا آینده ای اجتناب ناپذیر از آفرینش های صعودی را متصور شده و بسازند.
  • این دوره شامل تمام تقسیمات در بین جنسیت ها و گروه های سنی است و دانشجویان را قادر می سازد تا با استفاده از فناوری های پیشرفته به توانایی ها و شایستگی هایی در زمینه طراحی و تولید دست یابند.

برخی از دروس این برنامه عبارتند از ترسیم برای طراحی، طراحی متریال ها، زبان ها و تکنیک های مد، مدسازی و نقاط عطف طراحی. انتخاب دانشجویان برای این برنامه بر اساس آزمون ورودی و مصاحبه فردی می باشد.

معرفی رشته طراحی لباس در آکادمی Pearl هند

معرفی رشته طراحی لباس در آکادمی آموزش عالی مانیپال هند

لیسانس طراحی لباس ارائه شده در دانشگاه مانیپال، برنامه ای است با هدف انتقال آموزش حرفه ای مد و لباس که بر نوآوری برای پایداری ارزش های اقتصادی، اکولوژیکی و اجتماعی متمرکز است. طول این برنامه 48 ماه است و زبان آموزش آن انگلیسی است. تحصیل در این برنامه به صورت تمام وقت بوده و در محل دانشگاه انجام می گیرد. تاریخ شروع و مهلت ارائه درخواست برای این برنامه به صورت زیر است:

تاریخ شروعمهلت ارسال درخواست
سپتامبر 2024قبل از جولای 2024

اهداف برنامه طراحی لباس در دانشگاه مانیپال به شرح زیر می باشد:

  • توسعه توانایی ها و شایستگی های اصلی طراحی و حرفه ای بودن برای پرداختن به مسائل اجتماعی و محیطی
  • فعال ساختن یادگیری تجربی و تعامل اجتماعی برای ایجاد طراحی فراگیر و پایدار
  • فراهم ساختن بستر بین المللی برای یادگیری بین رشته ای و تحقیقات مشترک.

برخی از دروس ارائه شده در این دوره عبارتند از استودیوی مد، تصویرگری مد، بصری سازی و نمایش، تاریخ هنر، طراحی و مد، مروری بر صنعت مد و مهارت های ارتباطی. هزینه تحصیل در این برنامه برای دانشجویان ملی 8676€ (یورو) در سال و برای دانشجویان بین المللی 17325€ (یورو) در سال می باشد.

فرصت های شغلی در رشته طراحی لباس در هند

یکی از مهمترین مزیت های تحصیل رشته طراحی لباس در هند، وجود فرصت های شغلی متعدد در این کشور برای فارغ التحصیلان می باشد. به عبارت دیگر، دانشگاه های مد در هند فرصت های شغلی متعددی را برای فارغ التحصیلان این رشته تحصیلی محیا کرده است. به طور کلی، سوالی که ذهن اغلب دانشجویان را درگیر می کند این است که، بعد از گرفتن مدرک چه کنیم. اما نگران نباشید، زیرا صنعت مد در هند بیش از پیش رونق پیدا کرده است، و فارغ التحصیلان می توانند به راحتی در رشته مورد نظر خود در این کشور مشغول به کار شوند.

برای آشنایی بیشتر با فرصت های شغلی ایده آل در رشته طراحی مد در هند به تصویر توجه فرمایید:

فرصت های شغلی ایده آل در رشته طراحی مد در هند

هزینه های لازم برای تحصیل رشته طراحی لباس در هند

بررسی هزینه تحصیل در هند نشان می دهد این کشور در مقایسه با سایر مقاصد محبوب تحصیل کاملا مقرون به صرفه است. به طور متوسط، هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی هند بین 150€ تا 5000€ (یورو) در سال و در دانشگاه های خصوصی حداکثر و حتی گاهی بیش از 10000€ (یورو) در سال می باشد. بررسی هزینه زندگی در هند نیز نشان می دهد هند برای زندگی بسیار شگفت انگیز است؛ هزینه های زندگی در این کشور آسیایی مقرون به صرفه است، حتی در صورت زندگی در شهرهای بزرگی مانند دهلی نو. برآوردها نشان می دهد

هزینه های ماهانه زندگی یک نفر در هند بدون در نظر گرفتن اجاره بها می تواند 276.52€ (یورو) باشد. نمودار زیر وضعیت اجاره بها در هند را نشان می دهد:

وضعیت اجاره بها در هند

نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در هند را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در هند

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در هند

الزامات ویزا برای دانشجویانی که می خواهند در هند تحصیل کنند بسته به تابعیت آن ها متفاوت است. مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی هند برای دانشجویانی که باید ویزا دریافت کنند عبارتند از:

  • گذرنامه
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • دو قطعه عکس در قطع گذرنامه
  • سند اثبات محل اقامت
  • سند اثبات تمکن مالی- به صورت صورتحساب بانکی که بسته به مدت تحصیل متقاضی باید مقدار وجوه کافی را نشان دهد
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • بیمه درمانی

شرایط تحصیل در هند

هند با داشتن حدود 900 دانشگاه، یک مقصد تحصیلی مجهز است. هند دارای چهار نوع دانشگاه اصلی مانند دانشگاه های مرکزی است که توسط دولت این کشور اداره می شوند. موسسات آموزشی هند در سراسر این کشور گسترش یافته اند. با این حال، دانشجویان بین المللی ممکن است شهرهای بزرگ تر مانند دهلی نو، بمبئی، پونا، کلکته، حیدرآباد و بنگلور را مکان های مناسب تری بیابند. هزینه های تحصیل در هند بسیار ارزان تر از انگلستان و بسیاری دیگر از مقاصد تحصیلی مشهور در خارج از کشور است. دانشگاه های هند هزینه های خود را تعیین می کنند، اما به طور معمول برای دانشجویان بین المللی بین 2500GBP تا 6000GBP (پوند انگلیس) در سال است.

سیستم آموزش عالی هند سومین سیستم عالی بزرگ در جهان است. در حالی که دانشکده های مهندسی پرچم دار آموزش عالی هند بوده اند، متناسب با زمان و نیازهای مهارتی نیروی کار جهانی، دانشگاه های هند تعداد زیادی دوره های دیگر مانند کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، علوم، هنرهای لیبرال، هوش مصنوعی و غیره را نیز ارائه می دهند. در نتیجه، بسیاری از موسسات آموزش عالی این کشور بر اساس رتبه بندی QS در بین دانشگاه های برتر آسیا قرار دارند. قدرت اقتصادی در حال ارتقای هند با اقتصادی متنوع و به سرعت در حال رشد همراه است؛ اقتصاد هند در رده ششم جهان قرار دارد و همچنین دومین دموکراسی بزرگ جهان است.

شهرهایی مانند بنگلور و حیدرآباد به اکوسیستم کارآفرینی و فناوری شهرت دارند و در میان پویاترین شهرهای جهان قرار دارند. بیش تر آموزش عالی در این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شود. به علاقه مندان تحصیل رشته طراحی لباس در هند 2024 توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

سوالات متداول در خصوص رشته طراحی لباس در هند

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته طراحی لباس در هند پاسخ دهیم. کلیدی ترین آنها به شرح زیر می باشند:

  • آیا تحصیل رشته طراحی لباس در هند انتخاب درستی برای دانشجویان بین المللی است؟ انتخاب رشته طراحی لباس در هند توسط دانشجویان بین المللی، به دلیل گستردگی موسسات آموزشی معتبر در این رشته تحصیلی بهترین انتخاب برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می باشد.
  • آیا امکان دریافت بورسیه دانشجویی برای تحصیل رشته طراحی لباس در هند وجود دارد؟ تمامی دانشجویان کم بضاعت که توان مالی کافی برای تحصیل در هند را ندارند، می توانند از بورسیه های دانشجویی متنوع در رشته طراحی لباس استفاده کنند.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *