ویزای تحصیلی

رشته علوم کامپیوتر در آفریقای جنوبی

رشته علوم کامپیوتر در آفریقای جنوبی

رشته علوم کامپیوتر در آفریقای جنوبی می تواند زمینه ساز رسیدن به شغل مناسب نه تنها در این کشور بلکه در برترین بازارهای کاری در سراسر جهان باشد. زمانی که نام آفریقای جنوبی به گوش می رسد، بسیاری از افراد با تصویر غلطی که از آفریقا در ذهن خود دارند این کشور را به قضاوت می نشینند در حالی که آفریقای جنوبی یکی از کشورهای تحت سلطه بریتانیا بوده است و به همین دلیل تا پیش از استقلال به واسطه حضور این افراد پیشرفت بسیار زیادی را به چشم دیده و امروزه در جمع کشورهای در حال توسعه شناخته می شود.

دانشگاه های آفریقای جنوبی نیز با بسیاری از دانشگاه های برتر جهان در حال رقابت هستند و بسیاری از آن ها با قرار گرفتن در جمع 400 دانشگاه برتر جهان ثابت کرده اند که این کشور می تواند مقصدی بسیار مناسب برای تحصیل در رشته های مختلف تحصیلی باشد. هزینه های تحصیل در این کشور می تواند در مقایسه با بسیاری از نقاط جهان بسیار مقرون به صرفه به نظر برسد و همین مسئله در کنار جایگاه علمی دانشگاه های این کشور به خوبی نشان دهنده برتری این کشور در زمینه مهاجرت تحصیلی است. بنابر آنچه گفته شد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این گفتار به بررسی شرایط تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در آفریقای جنوبی خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در آفریقای جنوبی چیست؟
  • هزینه های مورد نیاز برای پرداخت شهریه و زندگی دانشجویی دانشجویان رشته علوم کامپیوتر در این کشور چقدر است؟
  • شرایط کار پس از تحصیل برای دانشجویان بین المللی در آفریقای جنوبی وجود دارد؟
  • متوسط درآمد فارغ التحصیلان رشته علوم کامپیوتر در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی را می توان به عنوان پیشرفته ترین کشور آفریقایی معرفی کرد که در زمینه آموزش در تمامی سطوح نیز توانسته است بهترین ها در این قاره را به خود اختصاص دهد. بسیاری از دانشگاه های این کشور در رده بندی های جهانی جایگاه بسیار مناسبی را در اختیار دارند و همین مسئله است که سبب حضور تعداد بسیار زیادی از شهروندان خارجی در این کشور به عنوان دانشجو شده است. یکی از مشکلات کشور آفریقای جنوبی این است که شهروندان بومی این کشور تمایل چندانی به ورود به دانشگاه نشان نمی دهند و این مسئله سبب شده است تا نرخ بیکاری در میان جوانان این کشور افزایش پیدا کند.

شرایط تحصیل در آفریقای جنوبی در رشته علوم کامپیوتر برای بسیاری از افراد می تواند جذابیت ایجاد کند چراکه زبان تحصیل در این کشور کاملا انگلیسی است و شهروندان خارجی نیازی به یادگیری زبان سوم برای شرکت در این رشته تحصیلی نخواهند داشت. طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی در این رشته نیز تنها 3 سال است و دانشجویان بالافاصله پس از آن می توانند خود را آماده ورود به بازار کار ببینید. دانشگاه پرتوریا در این کشور که جایگاه 457 در رشته علوم کامپیوتر را به دست آورده است، برترین دانشگاهی است که علاقمندان به این رشته می توانند برای خود انتخاب کنند و این در حالی است که دانشگاه در رده بندی کلی برترین های جهان رتبه 444 را به خود اختصاص داده است.

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در آفریقای جنوبی

هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در آفریقای جنوبی

از جمله امتیازات دیگری که تحصیل در آفریقای جنوبی می تواند به همراه داشته باشد، هزینه های بسیار مقرون به صرفه ای است که شهریه دانشگاه و همچنین هزینه های زندگی در این کشور به همراه دارد. در برخی از موارد خاص دانشجویان در این کشور فرصت استفاده از بورسیه های تحصیلی را نیز خواهند داشت که سبب ارزان تر شدن هرچه بیشتر هزینه های آنان نیز می شود.

شهریه دانشجویان رشته علوم کامپیوتر در آفریقای جنوبی برای یک سال تحصیلی بین 1950$ تا 3500$ (دلار) متغیر است و این مبلغ قابل مقایسه با هزینه های تحصیل در بسیاری از کشورهای جهان از جمله کانادا، آمریکا، استرالیا و غیره نیست. از سوی دیگر دانشجویان در این کشور باید توجه داشته باشند که پرداخت شهریه تنها هزینه ای نیست که آن ها با آن روبرو خواهند شد و هزینه زندگی در آفریقای جنوبی نیز بخش دیگری از هزینه های پیش رو خواهد بود. دانشجویان برای گذران زندگی خود در آفریقای جنوبی ماهانه به حدود 500$ (دلار) نیاز خواهند داشت که بسته به شرایط مختلف می تواند کمی بیشتر یا کمتر از این مقدار باشد.

در آفریقای جنوبی شرایط کار ضمن تحصیل نیز برای دانشجویان فراهم شده است و این امکان به آن ها فرصت خواهد داد تا هزینه های زندگی خود در این کشور را از این طریق تامین کرده و دغدغه های مالی خود را به حداقل برسانند.

درآمد یک متخصص علوم کامپیوتر در آفریقای جنوبی

بر اساس قوانین آفریقای جنوبی تمامی دانشجویان بین المللی این فرصت را خواهند داشت که برای دریافت شغل در این کشور اقدام کنند و زمانی که قرارداد کاری خود را به ثبت رساندند، اقامت این کشور را بدست آورند. نکته قابل تامل در این رابطه آن است که نرخ بیکاری در این کشور بسیار بالا است اما با این وجود افرادی که مدارج بالای دانشگاهی را به دست آورده باشند فرصت خوبی برای شروع کار در این کشور خواهند داشت.

متخصصین علوم کامپیوتر در آفریقای جنوبی این فرصت را خواهند داشت که بلافاصله پس از تحصیل جذب بازار کار در این کشور شوند چراکه حرفه آن ها در لیست مشاغل مورد نیاز در این کشور قرار دارد. درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در این کشور نیز در سطح بسیار مناسبی قرار دارد و این افراد کمترین مشکلات مالی را در این کشور متحمل می شوند. در نمودار زیر می توان اطلاعات دقیق تری در این رابطه بدست آورد.

درآمد ماهانه متخصص علوم کامپیوتر در کشور آفریقای جنوبی

همانگونه که از نمودار فوق مشخص است، متخصصین علوم کامپیوتر در آفریقای جنوبی می توانند درآمد بسیار مناسبی به نسبت بسیاری از اقشار در این کشور داشته باشند و این مسئله ای است که می تواند کیفیت مناسب زندگی را برای این افراد رقم بزند. شما نیز در صورت تمایل به تحصیل در خارج از کشور و انتخاب برترین کشورهای جهان می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید و از اطلاعات ایشان بهرمند شوید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *