ویزای تحصیلی

رشته علوم کامپیوتر در اسلوونی

رشته علوم کامپیوتر در اسلوونی

تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در اسلوونی علاوه بر هزینه های مقرون به صرفه، می تواند شرایط مناسب کار را برای متقاضیان به همراه داشته باشد. رشته علوم کامپیوتر در حوزه های مختلفی می تواند کارآیی داشته باشد و به همین دلیل است که فارغ التحصیلان این رشته پس از دریافت مدرک تحصیلی خود به راحتی می توانند در حوزه های مختلف، در کشورهای پیشرفته جهان به شغل مورد نظر خود دست پیدا کنند و این مسئله می تواند انگیزه بسیار مناسبی برای افرادی باشد که قصد انتخاب رشته در میان چند گزینه را دارند.

زمانی که فردی اسلوونی را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کند، باید در نظر داشته باشد که هزینه های زندگی در این کشور بسیار مقرون به صرفه است و در نتیجه در صورتی که بخواهد در آینده در همین کشور فعالیت داشته باشد، درآمد او نیز به نسبت بسیاری از کشورهای همسایه در اروپا کمتر خواهد بود. با این وجود از آنجا که شرایط کار و نرخ بیکاری در اسلوونی در وضعیت مناسبی قرار دارد، می توان انتظار داشت که بسیاری از دانشجویان توان کار پس از تحصیل در این کشور را داشته باشند. از همین رو، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در اسلوونی خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در اسلوونی چیست؟
  • هزینه های تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در این کشور چقدر است؟
  • شرایط بازار کار و اقامت پس از تحصیل در اسلوونی برای دانشجویان خارجی چگونه است؟
  • متوسط درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در این کشور چه مقدار است؟

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در اسلوونی

اسلوونی یکی از کشورهای در حال پیشرفت در قاره اروپا است و تحصیل در این کشور می تواند مزایای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. طبیعتا زمانی که فردی توانایی مالی و علمی تحصیل در کشورهای تراز اول جهان را داشته باشد، نمی توان به او توصیه کرد تا در دانشگاه های اسلوونی به تحصیل مشغول شود اما زمانی که صحبت از رزومه ای در سطح متوسط باشد و همچنین محدودیت های مالی برای متقاضی وجود داشته باشد، تحصیل در اسلوونی می تواند گزینه ای مقرون به صرفه و درست قلمداد شود.

دانشگاه های کشور اسلوونی از سیستم آموزشی بولونیا پیروی می کنند و در نتیجه می توان چنین بیان کرد که دوره تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته علوم کامپیوتر در این کشور 3 سال به طول خواهد انجامید و پس از آن دانشجویان می توانند همچون سایر کشورهای جهان وارد مقطع تحصیلات تکمیلی شوند.

زبان تحصیل رشته علوم کامپیوتر در اسلوونی انگلیسی است و این می تواند یکی از مهم ترین نکات در رابطه با شرایط تحصیل در این کشور باشد و دانشجویانی که برنامه ریزی بلند مدتی برای مهاجرت خود طراحی کرده و قصد اقامت بلند مدت پس از تحصیل در این کشور را ندارند، به راحتی می توانند پس از پایان دوره تحصیل خود در این کشور خاک اسلوونی را ترک کنند بدون آن که نیازی به یادگیری زبان رسمی این کشور برای تحصیل یا کار داشته باشند.

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در اسلوونی

هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در اسلوونی

امتیاز بزرگی که تحصیل در اسلوونی به همراه دارد آن است که دانشجویان در این کشور با هزینه های کمی برای تحصیل روبرو خواهند شد. عمده هزینه های دانشجویان در کشوری خارجی را می توان به هزینه های مربوط به زندگی و شهریه دانشگاه تقسیم کرد که در کشور اسلوونی هر دو مورد در وضعیت مناسبی قرار دارند.

شهریه دانشگاه در رشته علوم کامپیوتر در کشور اسلوونی را می توان به صورت تقریبی در حدود 2500€ تا 5000€ (یورو) دانست که در مقایسه با بسیاری از کشورهای دنیا می توان آن را به شدت ارزان دانست. در برخی از موارد دانشجویان می توانند از بورسیه های تحصیلی نیز استفاده کرده و هزینه های خود را به صورت چشمگیری کاهش دهند.

هزینه زندگی در اسلوونی نیز بسیار مقرون به صرفه است به طوری که بسیاری از دانشجویان برای گذران زندگی خود تنها به 400€ (یورو) در ماه نیاز خواهند داشت اما در برخی از مواقع می توان انتظار داشت که هزینه های زندگی در این کشور تا 700€ (یورو) در ماه نیز افزایش پیدا کند. بر اساس قوانین کشور اسلوونی دانشجویان اجازه خواهند داشت تا در خاک این کشور به صورت نیمه وقت به کار مشغول شوند و از این طریق بخش عمده ای از هزینه های خود را کاهش دهند. در حقیقت می توان گفت که دانشجویان برای تامین مخارج خود در اسلوونی تنها باید در فکر تامین هزینه های مربوط به شهریه خود باشند.

متوسط درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در اسلوونی

از جمله موضوعاتی که به شدت برای علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور حائز اهمیت است، شرایط اقامت آن ها پس از تحصیل در کشور مقصد خواهد بود. بر اساس قانون مهاجرت کشور اسلوونی، دانشجویان خارجی در این کشور اجازه خواهند داشت تا پس از دریافت مدرک تحصیلی خود در خاک این کشور به جستجوی کار بپردازند و در صورتی که به کار برسند، قادر خواهند بود اقامت اولیه خود در این کشور را به دست آورند که در آینده قابلیت تمدید و تبدیل شدن به اقامت بلند مدت را خواهد داشت.

متخصصین علوم کامپیوتر در کشور اسلوونی نیز می توانند از سطح درآمد بسیار مناسبی برخوردار باشند و این اتفاقی است که در بسیاری از کشورهای جهان رخ می دهد. در نمودار زیر متوسط نرخ درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در اسلوونی به نمایش گذاشته شده است.

درآمد ماهانه متخصصین علوم کامپیوتر در کشور اسلوونی

در چنین شرایط اقتصادی در کشور اسلوونی می توان بیان داشت که فرد می تواند زندگی در رفاه کامل اقتصادی را تجربه کند و در شرایط مناسب قادر خواهد بود تا هزینه های مربوط به زندگی یک خانواده در این کشور را تامین کند. در چنین شرایطی است که می توان گفت تحصیل در اسلوونی در رشته علوم کامپیوتر می تواند بسیار مقرون به صرفه و عملی باشد. در صورتی که در اندیشه ورود به رشته علوم کامپیوتر در کشوری با هزینه های مقرون به صرفه و شرایط مناسب اقامتی هستید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *