ویزای تحصیلی

رشته علوم کامپیوتر در اوکراین

رشته علوم کامپیوتر در اوکراین

این روزها علوم کامپیوتر در سطح جهانی در حال ظهور است. مردم سراسر جهان در حال پذیرش فناوری اطلاعات و زندگی دیجیتال هستند. تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در اوکراین برای دانشجویان خارجی که مایل به تحصیل در اروپا هستند به خصوص در سالهای اخیر بسیار مفید است. هزینه تحصیل در این رشته در اوکراین کمتر از سایر کشورهای اروپایی است و مدارک ارائه شده توسط موسسات آموزشی این کشور در سراسر جهان به رسمیت شناخته می شوند. دانشجویانی که در رشته علوم کامپیوتر از دانشگاه های اوکراین فارغ التحصیل می شوند در زمینه شغلی خود و پر کردن شکاف واقعی بازار کار بسیار موفق هستند. دانشگاه های اوکراین دانشگاه های درجه یکی هستند و با ارائه دانش به روز در زمینه علوم کامپیوتر، آموزش با کیفیتی را ارائه می دهند. اوکراین مرکز فناوری اطلاعات و دیگر زمینه های مرتبط با کامپیوتر است. مردم این کشور علاقه زیادی به فناوری دارند.

اوکراین فرصت های مختلفی را برای دانشجویانی که به آموزش علوم کامپیوتر علاقه مند هستند، فراهم می کند. این رشته بیش ترین گزینه ها را برای داشتن شغل در هر صنعتی با کاربرد آن تقریباً در هر بخشی به دانشجویان می دهد. از مزایای تحصیل علوم کامپیوتر در اوکراین این است که برای پذیرش در برنامه های علوم کامپیوتر در بسیاری از دانشگاه ها هیچ آزمون ورودی یا مهارت زبانی (IELTS/TOEFL) وجود ندارد. از مزایای دیگر تحصیل علوم کامپیوتر در اوکراین پایین بودن هزینه زندگی نسبت به سایر کشورهای اروپایی و از طرفی کمبود نیروی متخصص در زمینه علوم و مهندسی کامپیوتر می باشد، که دلیل موثری برای بسیاری شده است تا اوکراین را به عنوان مقصد خود برای تحصیلات عالی در علوم و مهندسی کامپیوتر انتخاب کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در اوکراین تهیه نموده اند.

درباره تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در اوکراین

دانشجویان خارجی می توانند در برنامه های علوم کامپیوتر ارائه شده در دانشگاه های مهندسی ایالتی/ ملی اوکراین به زبان انگلیسی به تحصیل بپردازند. هزینه تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در این کشور کم تر از دیگر کشورهای قاره اروپا می باشد. علاقه مندانی که دوره دبیرستان خود را به پایان رسانده اند می توانند برای اخذ پذیرش در یک برنامه کارشناسی در رشته علوم کامپیوتر در هر دانشگاه مهندسی در اوکراین اقدام کنند. متقاضیان فارغ التحصیل مقطع کارشناسی نیز می توانند به یک برنامه کارشناسی ارشد در رشته علوم کامپیوتر در این کشور بپیوندند. طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی در اوکراین 4 سال و طول مقطع کارشناسی ارشد به صورت زیر است:

مدتشرح
2 سال:اگر دانشجو از یک دانشگاه خارج از اوکراین فارغ التحصیل شده است و در مقطع کارشناسی ارشد در یک دانشگاه اوکراینی به ادامه تحصیل می پردازد.
1 سال:اگر دانشجو از یک دانشگاه اوکراینی فارغ التحصیل شده است و در مقطع کارشناسی ارشد در یک دانشگاه اوکراینی به ادامه تحصیل می پردازد.

اوکراین ارزش و اهمیت رشته علوم کامپیوتر را می داند و به همین دلیل است که این رشته در بسیاری از دانشگاه های مهندسی این کشور که متعلق به دولت اوکراین است، تدریس می شود. برای پذیرش در سال تحصیلی 2021-2022 نیز اوکراین از دانشجویان خارجی از سراسر جهان استقبال می کند.

معرفی چند فرصت برای تحصیل رشته علوم کامپیوتر در اوکراین

در جدول زیر چند فرصت برای تحصیل در اوکراین در رشته علوم کامپیوتر را معرفی می کنیم:

مقطعرشتهدانشگاهشهریه در سال (بر حسب یورو)طول دورهمحل تحصیلنوع برنامهزبان آموزشی
کارشناسیعلوم کامپیوتر و فناوری های اطلاعاتیدانشگاه اقتصاد و تجارت پولتاوانامشخص4 سالدانشگاهتمام وقتانگلیسی، روسی، اوکراینی
کارشناسیانفورماتیک و علوم کامپیوتردانشگاه ملی فنی اوکرایننامشخص4 سالدانشگاهتمام وقتانگلیسی
کارشناسی ارشدعلوم کامپیوتر و فناوری های اطلاعاتیدانشگاه اقتصاد و تجارت پولتاوانامشخص3-4 ترمدانشگاهتمام وقتانگلیسی، روسی، اوکراینی
کارشناسی ارشدهوش مصنوعیدانشگاه ملی پلی تکنیک لویو1852€1 ½ سالدانشگاهتمام وقتانگلیسی

در بخش فرعی زیر به معرفی رشته هوش مصنوعی دانشگاه ملی پلی تکنیک لویو می پردازیم.

معرفی چند فرصت برای تحصیل رشته علوم کامپیوتر در اوکراین

معرفی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی دانشگاه ملی پلی تکنیک لویو

با تحصیل در این برنامه در دانشگاه ملی پلی تکنیک لویو اوکراین، دانشجویان مهارت های زیر را کسب می کنند:

  • مدلسازی و بهینه سازی برای یادگیری عمیق
  • تحلیل فکری متن و لحن متن
  • پردازش تصویر با روش های هوش مصنوعی

این برنامه به دانشجویان این امکان را می دهد که از دانش و درک مربوط به زمینه های اساسی هوش مصنوعی و طراحی سیستم های پشتیبانی تصمیم گیری استفاده کنند. این برنامه به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 18 ماه طول می کشد. مهلت ارسال درخواست و زمان آغاز برنامه به صورت زیر است:

مهلت ارسال درخواستآغاز برنامه
قبل از آگوست 2022سپتامبر 2022

زبان آموزشی این برنامه انگلیسی است و تحصیل در محل دانشگاه انجام می شود. برخی از دروس ارائه شده در این برنامه عبارتند از:

  • یادگیری ماشینی
  • فناوری اطلاعات نوآورانه
  • روش های تحلیل داده های بزرگ
  • طراحی سیستم های یادگیری عمیق
  • بازاریابی و مدیریت اطلاعات
  • هوش مصنوعی در اپلیکیشن های گیمینگ

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 1852€ (یورو) در سال است. هزینه های زندگی در لویو که دانشگاه ملی پلی تکنیک لویو در آن واقع شده است نیز 284€ تا 464€ (یورو) در ماه می باشد.

هزینه های زندگی دانشجویان رشته علوم کامپیوتر در اوکراین

برآوردها نشان می دهد هزینه های ماهانه یک فرد مجرد در اوکراین 359.79€ (یورو) در ماه بدون در نظر گرفتن اجاره است. هزینه های ماهانه یک خانواده چهار نفره بدون در نظر گرفتن اجاره در این کشور نیز 1230.89€ (یورو) در ماه می باشد. در صورتی که دانشجویان بخواهند در این کشور آپارتمان اجاره کنند با ارقام زیر رو به رو می شوند:

وضعیت اجاره بها در اوکراین بر حسب یورو

توزیع هزینه های زندگی در اوکراین به صورت زیر است:

توزیع هزینه های زندگی در اوکراین

بررسی ها نشان می دهد هزینه زندگی در اوکراین به طور متوسط 21.05% کم تر از ایران است. همچنین، اجاره بها در اوکراین نیز به طور متوسط 32.58% کم تر از ایران می باشد.

وضعیت درآمد متخصصان رشته علوم کامپیوتر در اوکراین

یکی از مزایای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر این است که دانشجویان می توانند مهارت هایی را کسب کنند که در هر شغلی مفید است. برای مثال، منطقی بودن و حل خوب مسئله از ویژگی های مهمی است که هر کارفرمایی به دنبال آن است. متخصصان کامپیوتر یکی از پردرآمدترین افراد در جهان هستند. به عنوان مثال، زمینه هایی مانند امنیت سایبری و هوش مصنوعی و غیره که دارای کمبود نیروی آموزش دیده در اوکراین هستند، از فرصت های هیجان انگیز زیادی برای استخدام برخوردارند. شخصی که به عنوان متخصص علوم کامپیوتر در اوکراین کار می کند معمولاً ماهیانه حدود 38300UAH (هریونیای اوکراین) درآمد دارد. حقوق ماهیانه متخصصان علوم کامپیوتر در این کشور بین 20300UAH (کم ترین) تا 58300UAH (بالاترین) (هریونیای اوکراین) است. نمودار زیر حقوق سالانه این متخصصان را نشان می دهد:

حقوق سالانه متخصصان علوم کامپیوتر در اوکراین

چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در اوکراین هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز اقامت بعد از تحصیل در اوکراین با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *