ویزای تحصیلی

رشته علوم کامپیوتر در اکوادور

رشته علوم کامپیوتر در اکوادور

تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در اکوادور یک انتخاب خوب و مناسب برای علاقه مندان به تحصیل در این رشته در خارج از کشور محسوب می شود زیرا اروگوئه یک مقصد مقرون به صرفه است؛ هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور مقرون به صرفه هستند. یکی از مزایای ویژه تحصیل در اروگوئه، یادگیری یا تقویت مهارت های زبان اسپانیایی است. وجود این زبان در رزومه دانشجویان یک امتیاز بزرگ به شمار می آید. علوم کامپیوتر مجموعه مطالعات فرآیندهای الگوریتمی، ماشین های محاسباتی و خود محاسبات است. متخصصان علوم کامپیوتر در زمینه طراحی و توسعه نرم افزار، اپلیکیشن های موبایلی و دسکتاپی و همچنین صفحات وب تخصص دارند.

برخی از حوزه های اصلی مورد مطالعه در علوم کامپیوتر عبارتند از: سیستم های کامپیوتری، هوش مصنوعی، امنیت، تعامل انسان و کامپیوتر (HCI) و مهندسی نرم افزار. برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر بر آموزش نحوه نوشتن نرم افزار و سازماندهی منطقی هزاران لاین کد تمرکز دارند تا برنامه ها آن چه را که باید انجام دهند را انجام دهند. دانشجویانی که با مدرک علوم کامپیوتر فارغ التحصیل می شوند مشاغل پردرآمدی را به عنوان توسعه دهنده بازی، مهندس نرم افزار، مشاور فناوری اطلاعات، مدیر پایگاه داده و غیره دنبال می کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در اکوادور به شرح زیر تهیه نموده اند.

چرا تحصیل در اکوادور؟

اکوادور کشوری در آمریکای جنوبی است که با کشورهای پرو و کلمبیا هم مرز است. جمعیت اکوادور بیش از هفده میلیون نفر است. این کشور دارای فرصت های متنوع یادگیری برای دانشجویان خارجی علاقه مند است. خواه دانشجویان بخواهند مهارتهای زبان اسپانیایی خود را در یک کشور سرگرم کننده و منحصر به فرد در آمریکای جنوبی تقویت کنند، یا عمیقا وارد سنت های هنری و موسیقی محلی شوند، یا از فرصتی متفاوت برای قرار دادن کلاسهای تاریخ خود در زمینه جهان واقعی بهره مند شوند، اکوادور مقصد مناسبی برای این دانشجویان است. اکوادور ممکن است مقصد مناسبی برای کسانی باشد که می خواهند در زمینه زیست شناسی، اکولوژی، علوم زیست محیطی یا حفاظت از محیط زیست در خارج از کلاس آموزش ببینند. اکوادور که دارای موقعیت استوایی در شمالی ترین قسمت آمریکای جنوبی است، دارای چشم اندازهای طبیعی متنوعی از آند تا جنگل های بارانی و جزایر گالاپاگوس است.

همچنین اکوادور مکانی عالی برای علاقه مندان و دانشجویان هنرهای تجسمی، موسیقی، ادبیات و یا حتی هنرهای آشپزی است. فرهنگ زنده و متنوع اکوادور دارای تعدادی فرهنگ هنری به لحاظ منطقه ای منحصر به فرد از جمله هنرهای زیبا و صنایع دستی محلی است. هزینه زندگی در اکوادور به طرز شگفت انگیزی کم است. حتی در شهرها، یافتن آپارتمان برای اجاره با حدود 100$ (دلار) در ماه نسبتا آسان است. غذا در بازارها ارزان و به راحتی در دسترس است و حتی خدمات رفاهی نیز ارزان هستند. اکوادوری ها از دلار آمریکا به عنوان واحد پول رسمی خود استفاده می کنند، بنابراین دانشجویان نباید نگران نوسان نرخ ارز باشند. اکوادور کشوری نسبتا کوچک است. در این کشور آب و هوای گرم و گرمسیری در مناطق ساحلی غالب است. بیشتر در داخل، در آند، هوا بسیار معتدل و نسبتا خشک است.

هزینه زندگی دانشجویان رشته علوم کامپیوتر در اکوادور

هزینه های ماهانه زندگی یک فرد در اکوادور بدون در نظر گرفتن اجاره 503.13$ (دلار) برآورد می شود. در صورتی که دانشجویان بخواهند آپارتمان اجاره کنند با ارقام زیر رو به رو می شوند:

تعداد اتاق و محل آپارتماناجاره بها بر حسب دلار
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر384.53$
آپارتمان یک خوابه در خارج از شهر267.06$
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر659.19$
آپارتمان سه خوابه در خارج از شهر469.63$

نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در اکوادور را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در اکوادور

جدول زیر قیمت برخی خدمات و کالاها در اکوادور را نشان می دهد:

عنوانقیمت/ هزینه بر حسب دلار
شلوار جین (Levis 501 یا مشابه)57.95$
شهریه ماهانه باشگاه بدنسازی یک فرد بزرگسال40.75$
اینترنت (60 Mbps یا بیش تر، داده نامحدود، Cable/ADSL)40.80$
خدمات رفاهی (برق، گرمایش، سرمایش، آب، زباله) برای آپارتمان 85 متر مربعی46.30$
بنزین (1 لیتر)0.60$
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)0.30$
کارت حمل و نقل ماهانه (قیمت معمول)20.87$
آب (بطری 1.5 لیتری)1.01$
صرف غذا در رستوران ارزان3.00$

هزینه های زندگی در این کشور به طور متوسط 5.09% کم تر از ایران است. اجاره بها در اکوادور نیز به طور متوسط 30.47% کم تر از ایران است.

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در اکوادور

برای اقامت بیش از 90 روز، دانشجویانی که در اکوادور تحصیل می کنند به ویزای تحصیلی یا دانشجویی اکوادور نیاز دارند. ویزای دانشجویی اکوادور یک مدرک قانونی است که در گذرنامه دانشجو الصاق می شود. این ویزا به منزله تایید دولت اکوادور برای اقامت قانونی دانشجو در طول مدت تحصیل در این کشور است. برای درخواست این ویزا اسناد و مدارک زیر مورد نیاز است:

  • گذرنامه با اعتبار باقیمانده حداقل 6 ماه فراتر از تاریخ های سفر
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری از کشور محل سکونت
  • گواهی پزشکی
  • بلیط برگشت
  • دو قطعه عکس به اندازه عکس گذرنامه
  • فرم درخواست
  • گواهی ثبت نام دوره در یک موسسه آموزشی در اکوادور
  • گواهی تمکن مالی با نامه ای که نشان می دهد بانک قصد دارد 10% از مبلغ را هر ماه به دانشجو ارسال کند.
  • هزینه درخواست و ویزا

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در اکوادور

چگونگی زندگی دانشجویی دانشجویان رشته علوم کامپیوتر در اکوادور

مانند همه جای دنیا، موسسات آموزشی اکوادور نیز متعهد هستند زندگی دانشجویی دانشجویان را تا آن جا که امکان دارد جذاب سازند. دانشجویان در این کشور شگفت انگیز از حضور در محیطی جذاب و فضایی منحصر به فرد لذت می برند. علاوه بر سفرها و کنفرانس های فرهنگی، موسسات مبادلات ورزشی منظمی را سازماندهی می کنند تا دانشجویان این فرصت را داشته باشند که با مردم محلی معاشرت کنند، دوستان جدیدی بیابند و مهارت های زبان اسپانیایی خود را ارتقا دهند. در اکوادور، دانشجویان بین المللی می توانند در خوابگاه ها اقامت داشته باشند. البته شاید برخی از دانشجویان بخواهند آپارتمان خصوصی اجاره کنند، که البته خوشبختانه اجاره بها در این کشور بالا نیست. در طول تحصیل در اکوادور دانشجویان فشاری برای یافتن شغل تحمل نمی کنند و بنابراین این فرصت را دارند که در فعالیت های مختلف فوق برنامه موسسات دانشگاهی شرکت کنند.

به هموطنان گرامی علاقه مند به تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در اکوادور توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه تحصیل در اکوادور با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند. علاوه بر این، کارشناسان ما آماده راهنمایی علاقه مندان به مهاجرت به اکوادور در تمامی زمینه ها از جمله سرمایه گذاری در اکوادور می باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *