ویزای تحصیلی

رشته علوم کامپیوتر در برزیل

رشته علوم کامپیوتر در برزیل

رشته علوم کامپیوتر در برزیل از جمله رشته های پایه در بازار کار است و به همین دلیل دولت این کشور توجه بسیار زیادی به آن داشته است. در طول سالیان اخیر، پیشرفت های بسیار زیادی در سطح آموزشی کشور برزیل ایجاد شده است و به همین دلیل مهاجرت تحصیلی به این کشور بسیار افزایش پیدا کرده است. البته تغییر برخی از قوانین داخلی این کشور در خصوص شرایط زندگی دانشجویان خارجی نیز بی تاثیر نبوده است. رشد چشمگیر اقتصادی برزیل و تبدیل شدن این کشور به یکی از کشورهای دارای اقتصاد پیشرو نیز یکی دیگر از عمده دلایل توجه به برزیل به عنوان یک مقصد مهاجرتی در طول سالیان اخیر بوده است.

رشته علوم کامپیوتر می تواند فرد را به دانشی برساند که در تمامی زمینه های کاری به حضور وی نیاز باشد. کمتر شرکتی را می توان پیدا کرد که بدون وجود دستگاه های کامپیوتری فعالیت خود را به پیش براند و در نتیجه می توان به راحتی دریافت که علوم کامپیوتر، رشته ای ضروری برای توسعه تمامی فعالیت های اقتصادی در جهان است. افرادی که در این رشته تحصیل می کنند به راحتی می توانند جذب بازار کار در زمینه های مختلف شوند و این نکته ای قابل توجه در این زمینه است. به همین دلیل مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در برزیل می پردازند.

  • شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در برزیل چیست؟
  • برترین دانشگاه های برزیل برای تحصیل رشته علوم کامپیوتر کدامند؟
  • هزینه های تحصیل رشته علوم کامپیوتر در این کشور چقدر است؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در برزیل چگونه است؟
  • درآمد یک متخصص علوم کامپیوتر در برزیل چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در برزیل

پیش از این که کشور مقصد برای تحصیل انتخاب شود، هر فرد باید اطلاعات کافی در رابطه با شرایط تحصیل در کشورهای مختلف را به دست آورد تا بتواند با دید بازتری انتخاب خود را انجام دهد. برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر هر فرد باید یک بازه زمانی 3 ساله در مقطع کارشناسی، 2 ساله در مقطع کارشناسی ارشد و حداقل 3 ساله در مقطع دکترا را در نظر داشته باشد. تسلط به زبان اسپانیایی و اخذ مدرک معتبر برای تحصیل در برزیل ضروری است. البته بسیاری از دانشگاه های کشور برزیل امکان تحصیل به زبان انگلیسی را نیز برای دانشجویان بین المللی ایجاد کرده اند.

دانشگاه سائوپائولو در برزیل با قرار گرفتن در رتبه 149 رشته علوم کامپیوتر برترین دانشگاه این کشور به شمار می رود و این در حالی است که دانشگاه در رده بندی کلی رتبه 122 را به دست آورده است. دانشگاه دولتی کامپیناس به عنوان دومین دانشگاه برتر برزیل در رشته علوم کامپیوتر نیز با قرار گرفتن در رده 231 جهان قدرت علمی بسیار بالایی برای تحصیل در این رشته در اختیار دانشجویان قرار می دهد. دانشگاه فدرال میناس گرایس نیز با قرار گرفتن در رده 286 جهان در این رشته جایگاه بسیار مناسبی برای تحصیل دارد و این در حالی است که جایگاه این دانشگاه در جهان در رتبه 461 قرار گرفته است. از دیگر دانشگاه های برتر این کشور در رشته علوم کامپیوتر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه فدرال ریو گرانده دوسول
  • دانشگاه فدرال ریودو ژانیرو
  • دانشگاه فدرال پرنامبوکو
  • دانشگاه استادوال پائولیستا

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در برزیل

هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در برزیل

بسیاری از دانشجویانی که یک کشور خارجی را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، هزینه های زندگی و تحصیل را در نظر نمی گیرند و این مسئله سبب می شود تا در میانه راه با مشکلات مالی روبرو شده و نتوانند دوره آموزشی خود را با موفقیت به پایان برسانند و ناچار می شوند نیمه کاره آن را رها کنند و به کشور خود بازگردند. خوشبختانه هزینه های زندگی در کشور برزیل بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان بین المللی برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور به طور متوسط به 350$ تا 550$ (دلار) در ماه نیاز خواهند داشت تا بتوانند هزینه های زندگی روزانه خود را پشت سر بگذارند.

برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در برزیل نیز اما دانشجویان به هزینه بیشتری نیاز دارند و به طور متوسط شهریه تحصیل در این کشور برای دانشجویان بین المللی در حدود 2700$ تا 5200$ (دلار) در سال است که می توان با استفاده از برخی از بورسیه های محدود موجود در این کشور آن را پوشش داد البته نباید به آن امید چندانی داشت. از سال 2016 تا کنون دولت برزیل به دانشجویان خارجی اجازه داده است تا بتوانند به صورت نیمه وقت در این کشور به کار مشغول شوند و از این طریق بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین کنند.

درآمد یک متخصص علوم کامپیوتر در برزیل

یکی از نکات مثبتی که در رابطه با تحصیل در کشور برزیل وجود دارد آن است که دانشجویان پس از پایان دوره تحصیلی خود در این کشور می توانند به عنوان نیروی کار در برزیل اقامت داشته و از این طریق زندگی آینده خود را نیز در این کشور بسازند. البته باید به این نکته نیز اشاره داشت که برای بسیاری از رشته های تحصیلی در برزیل شرایط کاری مناسبی وجود ندارد اما متخصصین علوم کامپیوتر در این کشور می توانند به سادگی به کار دست پیدا کنند.

درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در برزیل بسیار مناسب است و این افراد می توانند در حوزه های مختلف از جمله تدریس در دانشگاه و کار در صنایع و شرکت های کوچک و بزرگ فعالیت داشته باشند. به منظور درک هرچه بهتر این موضوع، متوسط دستمزد این افراد در برزیل در نمودار زیر نشان داده شده است.

درآمد ماهانه متخصصین علوم کامپیوتر در کشور برزیل

در شرایطی که متخصصین علوم کامپیوتر می توانند در برزیل به سطح درآمد بسیار بالایی دسترسی داشته باشند، باید به این نکته اشاره داشت که شرایط تحصیل در برزیل و اقامت پس از آن هنوز چندان مناسب نیست و شاید بتوان انتظار داشت که در دهه آینده شرایط زندگی در این کشور بهتر از وضعیت کنونی باشد و به همین دلیل نمی توان به بسیاری از افراد توصیه کرد که در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. برای کسب آگاهی از بهترین شرایط برای تحصیل، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *