ویزای تحصیلی

رشته علوم کامپیوتر در بلاروس

رشته علوم کامپیوتر در بلاروس

رشته علوم کامپیوتر در بلاروس به عنوان یکی از کشورهای شرقی اروپا با هزینه های کمی همراه است و از نظر کیفیت در سطح نسبتا خوبی قرار دارد. دانشجویانی که در این رشته به تحصیل مشغول می شوند به راحتی می توانند پس از پایان دوره تحصیل خود در بلوک شرق اروپا به عنوان یک کاندید دریافت فرصت شغلی معرفی شوند و علاقمندان به زندگی در این منطقه می توانند توجه ویژه ای به این مسئله داشته باشند. امروزه رشته علوم کامپیوتر نه تنها در بلاروس بلکه در سراسر جهان در جمع رشته های برتر و به شدت مورد نیاز در حوزه های مختلف کاری شناخته می شود.

حقیقت امر آن است که کیفیت تحصیل در بلاروس در جایگاه مناسبی قرار ندارد و عمده دلیل مهاجرت به این کشور به منظور تحصیل آن است که شهریه دانشگاه و همچنین هزینه های زندگی در این کشور بسیار مقرون به صرفه است. به همین دلیل، نمی توان به راحتی به افراد با رزومه تحصیلی خوب توصیه کرد که در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند چراکه کشورهای با سطح بسیار بالاتر نیز در این منطقه وجود دارد که می توانند امکان تحصیل بسیار با کیفیت تری را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار دهد. به دلیل اهمیت این رشته و همچنین تقاضای بالا برای تحصیل در بلاروس، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در این کشور پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در بلاروس چیست؟
  • برای تحصیل در این کشور در رشته علوم کامپیوتر به چه بودجه ای نیاز خواهد بود؟
  • آیا می توان در حین تحصیل و پس از آن در بلاروس به کار مشغول شد؟
  • درآمد یک متخصص علوم کامپیوتر در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در بلاروس

رشته علوم کامپیوتر در بسیاری از نقاط جهان به عنوان یکی از رشته های اساسی مورد توجه نهادهای دانشگاهی قرار گرفته است و در بلاروس نیز شرایط مشابهی وجود دارد. دانشجویانی که بلاروس را به عنوان مقصد تحصیلی خود معرفی می کنند، این فرصت را خواهند داشت تا به زبان انگلیسی نیز در این کشور به تحصیل مشغول شوند و این یکی از امتیازات تحصیل در این کشور به حساب می آید. طول دوره آموزش علوم کامپیوتر در مقطع کارشناسی در این کشور 3 ساله است و دانشجویان پس از آن می توانند خود را برای یک دوره آموزش 2 ساله در مقطع کارشناسی ارشد آماده کنند. در پایان نیز دوره دکترای علوم کامپیوتر در بلاروس قرار دارد که حداقل 3 سال به طول می انجامد.

کیفیت آموزش در کشور بلاروس در سطح مناسبی قرار دارد اما هر زمان که صحبت از بهترین دانشگاه های جهان در رشته علوم کامپیوتر می شود، نمی توان نام این کشور را به سادگی در جدول های تعیین شده توسط موسسات مختلف دید و به همین دلیل است که همواره توصیه می شود افراد پیش از انتخاب دانشگاه مقصد خود برای تحصیل، تطابق میان رزومه تحصیلی خود و همچنین دانشگاه انتخابی را مورد بررسی قرار دهند.

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در بلاروس

هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در بلاروس

در حال حاضر به دلیل هزینه های مقرون به صرفه و سهولت نسبی که در روند دریافت ویزای تحصیلی این کشور وجود دارد، ایرانیان زیادی تلاش می کنند تا از مسیر تحصیل خود را به این کشور رسانده و پس از آن نیز برای اخذ اقامت شرایط مناسبی را برای خود فراهم آورند. در چنین زمانی است که باید گفت بسیاری از کشورهای اروپایی و تراز اول جهان نیز می توانند میزبان رزومه های تحصیلی سطح متوسط باشند و هزینه های مقرون به صرفه ای را برای دانشجویان به همراه داشته باشند.

دانشجویانی که قصد تحصیل در بلاروس به عنوان دانشجوی خارجی را دارند، برای پرداخت شهریه خود به طور متوسط به 2500$ تا 3000$ (دلار) در سال نیاز خواهند داشت تا بتوانند هزینه های تحصیل خود در برترین دانشگاه های این کشور را پرداخت کنند.

از سوی دیگر توجه به هزینه های زندگی نیز امری ضروری برای متقاضیان تحصیل در این کشور به شمار می رود. به طور متوسط می توان گفت که یک دانشجوی خارجی برای این که یک زندگی با سطح کیفی متوسط در این کشور داشته باشد، سالیانه به 4500$ تا 6000$ (دلار) نیاز خواهد داشت و این درحالی است که در بسیاری از کشورهای مطرح اروپایی این مبالغ برای زندگی در یک فصل یا یک نیم سال کفایت می کند.

دانشجویان خارجی در کشور بلاروس اجازه کار به صورت نیمه وقت را نیز خواهند داشت و می توانند از این طریق هزینه های زندگی خود در این کشور را به طور کامل نیز پوشش دهند. خوشبختانه بلاروس یکی از کشورهایی است که به سادگی می توان در آن کار موقت پیدا کرد.

درآمد یک متخصص علوم کامپیوتر در بلاروس

چنانچه پیش تر نیز اشاره کردیم، دانشجویانی که در بلاروس تحصیل می کنند، پس از تحصیل خود نیز اجازه اقامت در این کشور را خواهند داشت و می توانند در بلاروس به کار تمام وقت مشغول شوند. شرایط کاری در کشور بلاروس بسیار مناسب است و این کشور ضرر چندانی از شیوع بیماری کرونا متحمل نشده است. دستمزد نیروی کار در این کشور به گونه ای تنظیم شده است که بسیاری از افراد به راحتی می توانند هزینه های زندگی خود را پوشش دهند اما شرایط برای متخصصین علوم کامپیوتر متفاوت است. این افراد همچون سایر کشورهای جهان، درآمدی بسیار بالاتر از متوسط درآمد در کشور خود را به دست می آورند و این یکی از نکات مثبت در خصوص تحصیل در این کشور است. در نمودار زیر می توان اطلاعات دقیق تری در این رابطه به دست آورد.

درآمد ماهانه یک متخصص علوم کامپیوتر در کشور بلاروس

سطح درآمد یک متخصص علوم کامپیوتر در بلاروس بسیار مناسب است اما باید به این نکته اشاره داشت که دانشگاه های این کشور نتوانسته اند در این رشته جایگاه علمی مناسبی را به دست آورند و به همین دلیل است که نمی توان به بسیاری توصیه کرد تا این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل برای پاسخ دادن به ابهامات علاقمندان به مهاجرت به این کشور برخوردار هستند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *