ویزای تحصیلی

رشته علوم کامپیوتر در روسیه

رشته علوم کامپیوتر در روسیه

رشته علوم کامپیوتر در روسیه را می توان به عنوان یکی از رشته هایی معرفی کرد که نظر مخاطبان بسیار زیادی را از سراسر جهان به خود جلب می کند. نظام آموزشی در روسیه در طول دهه گذشته دچار تحولی جدی شده است و امروزه می توان تاثیر آن را در تعداد دانشجویان بین المللی که در این کشور تحصیل می کنند مشاهده کرد. دانشگاه های این کشور خیز بلندی به سمت رتبه های دو رقمی برداشته اند و این مسئله ای است که نمی توان به راحتی آن را انکار کرد. در چنین شرایطی است که می توان گفت تحصیل در برخی از دانشگاه های روسیه می تواند از نظر علمی بسیار ارزشمند باشد.

رشته علوم کامپیوتر یکی از رشته هایی است که در تمامی حوزه های اقتصادی، تجاری، مالی و غیره می تواند اثر گذار باشد و به همه این حوزه ها کمک می کند تا در مسیر پیشرفت خود گام های سریع تری را بردارند. افرادی که در این رشته شروع به تحصیل می کنند، می توانند امیدوار باشند که در آینده ای نزدیک به یک شغل مناسب با درآمد کافی دست پیدا خواهند کرد و این همان چیزی است که بسیاری را ترغیب می کند تا به دانشگاه ورود پیدا کنند. به دلیل اهمیت بسیار زیادی که تحصیل رشته علوم کامپیوتر در روسیه دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله توضیحات تکمیلی در این خصوص را ارائه خواهند کرد.

  • شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در روسیه چیست؟
  • آیا دانشجویان برای تحصیل در روسیه به بودجه زیادی نیاز دارند؟
  • متوسط درآمد کار دانشجویی در روسیه چقدر است؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در این کشور چگونه است؟
  • آیا متخصصین علوم کامپیوتر در روسیه از درآمد مناسبی برخوردار هستند؟

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در روسیه

افرادی که قصد تحصیل در کشور روسیه را دارند، باید در آزمون های پادفک در این کشور شرکت کنند و تنها در صورت قبولی است که می توانند برای پذیرش از دانشگاه های این کشور اقدامات لازم را انجام دهند. نظام آموزش عالی روسیه برای سهولت هرچه بیشتر دانشجویان در این زمینه دوره های آموزش پادفک را نیز ارائه کرده است که دانشجویان در طول این دوره قادر خواهند بود تا علاوه بر دروس اصلی، زبان روسی را نیز بیاموزند و در این صورت شانس پذیرش آن ها در دانشگاه های روسیه به صورت چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد. امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز برای دانشجویان خارجی در کشور روسیه وجود دارد که تنها به افرادی توصیه می شود که قصد خروج از این کشور پس از تحصیل را دارند.

با در نظر گرفتن دوره پادفک، می توان گفت که تحصیل در رشته علوم کامپیوتر می تواند 4 تا 4.5 سال به طول بیانجامد و دانشجویان باید در برنامه ریزی های مالی خود به این موضوع توجه بسیار زیادی داشته باشند. روسیه کشوری وسیع در جهان است و به همین دلیل است که تعداد بسیار زیادی دانشگاه در این کشور وجود دارد که امکان تحصیل در رشته های مختلف را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. در رشته علوم کامپیوتر، دانشگاه ITMO با وجود اینکه در رده بندی کلی در رده 718 جهان قرار گرفته است، بهترین دانشگاه این کشور شناخته می شود و دانشگاه لومونوسف در موسکو نیز دیگر دانشگاه برجسته کشور روسیه برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر شناخته می شود.

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در روسیه

هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در روسیه

روسیه با وجود این که یکی از کشورهای اروپایی است، هزینه کمی را به همراه دارد و این خود یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در روسیه است. دانشجویانی که رشته علوم کامپیوتر را برای تحصیل خود در این کشور انتخاب می کنند، معمولا هزینه های متوسطی را خواهند پرداخت و این هزینه ها از رشته های گروه مهندسی و پزشکی بسیار مقرون به صرفه تر ارزیابی می شود.

شهریه دانشگاه برای این افراد به طور متوسط در حدود 2500$ تا 3700$ (دلار) در سال است و دانشجویان موظف به پرداخت آن پیش از شروع سال تحصیلی هستند. البته که برخی از افراد واجد دریافت بورسیه نیز شناخته می شوند اما به طور کلی نمی توان گفت که دریافت این بورسیه ها در کشور روسیه ساده است.

علاوه بر شهریه دانشگاهی، دانشجویان باید به هزینه های احتمالی زندگی خود در این کشور نیز توجه داشته باشند. با توجه به شرایط کنونی روسیه، هزینه زندگی دانشجویی در این کشور در حدود 350$ تا 500$ (دلار) در ماه است که البته دانشجویان می توانند با زندگی در خوابگاه های دانشجویی این کشور بخش عمده ای از این هزینه ها را کاهش دهند.

درآمد یک متخصص علوم کامپیوتر در کشور روسیه

روسیه شرایط بسیار ویژه ای برای زندگی دارد و به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان بلافاصله با دریافت مدرک تحصیلی خود این کشور را ترک می کنند تا بتوانند در سرزمین بهتری به کار مشغول شوند اما بر اساس قوانین این کشور، دانشجویان پس از پایان دوره تحصیلی خود می توانند با پیدا کردن کار، اقامت خود را از تحصیلی به اقامت کاری تبدیل کنند و در این کشور بمانند. حال آن که متخصصین علوم کامپیوتر در روسیه به این دلیل که شغل آن ها در دسته مشاغل مورد نیاز قرار دارد، شانس بسیار خوبی برای شروع کار در این کشور خواهند داشت.

متخصصین علوم کامپیوتر در روسیه می توانند به درآمد بسیار مناسبی نیز دسترسی داشته باشند و این موضوعی است که می تواند برای بسیاری جذاب باشد. البته این دستمزد تنها در روسیه مناسب به نظر می رسد و زمانی که با سطح درآمد در کشورهای مطرح اروپایی مقایسه شود، کاملا مشخص می شود که روس ها دستمزد چندان خوبی را دریافت نمی کنند. در نمودار زیر متوسط درآمد این افراد نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک متخصص علوم کامپیوتر در کشور روسیه

روسیه اگرچه کشور چندان مناسبی برای اقامت دائم به نظر نمی رسد اما با توجه به جایگاهی که دانشگاه های این کشور در اختیار دارند می توان آن را کشور مناسبی برای تحصیل قلمداد کرد. پروسه مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل نیز کم دردسر است و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توصیه می کنند تا علاقمندان در روسیه پیش از هرگونه اقدام با ایشان در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *