ویزای تحصیلی

رشته علوم کامپیوتر در سوئد

رشته علوم کامپیوتر در سوئد

رشته علوم کامپیوتر در سوئد به عنوان یکی از کلیدی ترین رشته های تحصیلی به منظور رشد هرچه سریعتر این کشور در زمینه های مختلف شناخته می شود. افرادی که رشته علوم کامپیوتر را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، می توانند این اطمینان را داشته باشند که در یک بازه زمانی کوتاه پس از پایان دوره تحصیل خود، می توانند به شغل مورد نظر خود دست پیدا کنند و از درآمد نسبتا بالایی که در این حوزه وجود دارد بهره مند شوند. همین مسئله باعث شده است تا رقابت برای ورود به بازار کار رشته های کامپیوتر افزایش پیدا کند و در نتیجه اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر جهان نیز دشوارتر شود.

دانشگاه های سوئد در رشته علوم کامپیوتر رشد بسیار چشمگیری را در طی سال های اخیر تجربه کرده اند و این مسئله می تواند نقطه امیدواری برای افرادی باشد که در این دانشگاه ها تحصیل می کنند یا قصد تحصیل در آن ها را دارند. در چنین شرایطی است که فرد می تواند اطمینان داشته باشد که در بالاترین سطح ممکن آموزش دیده است و به طور کامل آماده ورود به بازار کار است. شرکت های برجسته بین المللی که در سوئد حضور دارند رقابت برای ورود به بازار کار رشته کامپیوتر را بسیار جذاب کرده اند. به دلیل اهمیت شرایط تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در سوئد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله این موضوع را مورد بررسی قرار خواهند داد.

  • شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در سوئد چیست؟
  • بهترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • برای تحصیل در سوئد و در رشته علوم کامپیوتر به چه بودجه ای نیاز است؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در کشور سوئد چگونه است؟
  • آیا متخصصین علوم کامپیوتر در این کشور درآمد بالایی دارند؟

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در سوئد

سوئد یکی از کشورهای پیشرفته حوزه اسکاندیناوی است که علوم کامپیوتری را به شدت جدی مورد توجه قرار داده است چراکه از نقش آن ها در پیشرفت هر جامعه با خبر است. افرادی که در حوزه های کامپیوتر در سوئد تحصیل می کنند، با جدیدترین دستاوردهای دانشمندان در سراسر جهان آشنا خواهند شد و می توانند از آن ها در بازار کار نیز بهره ببرند. دانشگاه های سوئد برای پذیرش دانشجویان در رشته علوم کامپیوتر آزمون ورودی برگزار نمی کنند و دانشجویان با توجه به رزومه تحصیلی خود در سال های قبل با سایر متقاضیان رقابت می کنند.

سوئدی زبان رسمی تحصیل در این کشور است اما در بسیاری از دانشگاه های آن امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد و دانشجویان برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر به حداقل نمره آیلتس 6.5 نیاز خواهند داشت. البته دانشجویان می توانند با نمره 5.5 آیلتس نیز در دوره 6 ماهه زبان انگلیسی در این کشور شرکت کنند و آماده ورود به دانشگاه شوند. طول دوره تحصیل در این رشته نیز برخلاف بسیاری دیگری از رشته ها حداقل 3.5 سال است و ادامه آن تا ترم 8 نیز کاملا رایج است.

موسسه تکنولوژی رویال در شهر استکهلم بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر است که رتبه 76 جهان را به دست آورده است. دانشگاه تکنولوژی چالمرز در شهر گوتمبرگ نیز با قرار گرفتن در رده 176 دومین دانشگاه برتر این کشور برای تحصیل در این رشته تحصیلی است. دانشگاه لینکوپینگ نیز با قرار گرفتن رتبه 180 جهان در این رشته سومین دانشگاه برتر کشور سوئد برای تحصیل در این رشته است.

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در سوئد

هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در سوئد

افرادی که سوئد را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که برای پایان دادن به دوره تحصیلی خود به سرمایه نسبتا زیادی نیاز خواهند داشت و این مسئله می تواند در تصمیم گیری افراد برای تحصیل در سوئد تاثیرگذار باشد. البته راه های بسیار زیادی برای کاهش هزینه های تحصیل در این کشور وجود دارد که خارج از بحث این موضوع است.

شهریه تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در کشور سوئد در حدود 22000€ تا 31000€ (یورو) در سال است که به نسبت درصد بالایی از کشورهای اروپایی بسیار زیاد به نظر می رسد. هزینه زندگی در سوئد اما برای دانشجویان تقریبا مشابه برخی از کشورهای پیشرفته جهان است و بودجه ای در حدود 900€ تا 1200€ (یورو) در ماه می تواند برای زندگی دانشجویی در این کشور کفایت کند.

با این حال دانشجویان در کشور سوئد اجازه دارند نه به صورت نیمه وقت بلکه به صورت تمام وقت در این کشور به کار مشغول شوند و از این طریق بیش از نیاز خود به هزینه های زندگی را تامین کنند اما حقیقت آن است که فشردگی دروس ارائه شده اجازه کار تمام وقت در هفته را به آن ها نمی دهد.

متوسط درآمد یک متخصص علوم کامپیوتر در سوئد

کشور سوئد به دانشجویان بین المللی در این کشور اجازه کاریابی بعد از تحصیل را نمی دهد و دانشجویان موظف هستند تا پیش از دریافت مدرک تحصیلی خود در این کشور، قرارداد کاری با یک کارفرما امضا کنند تا بتوانند از این طریق اقامت خود در این کشور را به دست آورده و در سوئد بمانند. در چنین شرایطی است که دانشجویان ممکن است در سال آخر تحصیل خود دچار دغدغه های اقامتی شوند.

درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در کشور سوئد نیز به مانند بسیاری دیگر از نقاط جهان بسیار بالاتر از متوسط درآمد در این کشور است و افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند از آزادی های اقتصادی خوبی در زندگی خود برخوردار خواهند بود. در نمودار زیر متوسط نرخ درآمد این افراد نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک متخصص علوم کامپیوتر در کشور سوئد

نمودار فوق به خوبی بیانگر متوسط درآمد یک متخصص علوم کامپیوتر در این کشور است. متوسط درآمدی که می تواند با تحصیلات سطح بالا و همچنین تجربه کاری آن را بهبود بخشید. شرایط تحصیل در سوئد نیز بسیار مناسب است اما با توجه به این که اکثر دانشگاه های این کشور تنها یک پذیرش دارند، متقاضیان باید دقت بسیار زیادی به بازه های زمانی داشته باشند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل برخوردار هستند تا علاقمندان به مهاجرت تحصیلی به برترین کشورهای جهان را همراهی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *