ویزای تحصیلی

رشته علوم کامپیوتر در سوئیس

رشته علوم کامپیوتر در سوئیس

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در سوئیس می تواند یکی از بزرگ ترین فرصت هایی باشد که در زندگی حرفه ای هر فرد برای رسیدن به موفقیت به وجود می آید. دانشجویانی که در کشور سوئیس به ادامه تحصیل می پردازند، شرایط مناسبی از نظر دسترسی به شرکت های بزرگ برای گذراندن دوره های کارآموزی خواهند داشت و این می تواند به آن ها کمک کند که با سهولت بیشتری نه تنها در این کشور بلکه در سراسر کشورهای جهان وارد بازار کار شده و از این طریق شرایط مالی بسیار خوبی را نیز برای خود ایجاد کنند.

دانشگاه های سوئیس از دیرباز مورد توجه علاقمندان به تحصیل بوده اند و در رده بندی های مختلف جهانی نیز رتبه بسیار مناسبی را به دست آورده اند و این خود مهر محکمی بر اعتبار همیشگی این دانشگاه ها بوده است. دانشجویانی که پذیرش تحصیلی خود را از دانشگاه های سوئیس دریافت کرده باشند، بدون تردید از نظر علمی در جایگاه بسیار خوبی قرار داشته و رزومه آن ها بسیار قدرتمند بوده است چراکه متقاضیان بسیار زیادی هر ساله برای تحصیل در این کشور مدارک خود را در تاریخ معین در اختیار دانشگاه قرار می دهند به این امید که به بهترین دانشگاه های جهان راه پیدا کنند. اهمیت بسیار زیادی که تحصیل رشته علوم کامپیوتر در سوئیس به همراه دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مجاب کرده است تا در این مقاله توضیحات کامل تری را ارائه کنند.

  • شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در کشور سوئیس چیست؟
  • بهترین دانشگاه های کشور سوئیس برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • آیا می توان به صورت رایگان در این کشور به تحصیل رشته علوم کامپیوتر پرداخت؟
  • شرایط کار بعد از دریافت مدرک تحصیلی در سوئیس چیست؟
  • آیا متخصصین علوم کامپیوتر در سوئیس به درآمد بالا دسترسی دارند؟

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در سوئیس

سال های طولانی است که سوئیس شرایط سیاسی متفاوتی را پیش گرفته است و همین مسئله سبب شده تا این کشور به عنوان بهترین کشور اروپایی در دید بسیاری معرفی شود. شرایط تحصیل در این کشور بسیار مناسب است و دانشجویان بین المللی بسیاری نیز در این کشور در حال تحصیل هستند با این امید که آینده بهتری را برای خود در بازارهای کار جهانی رقم بزنند. تحصیل در سوئیس به 3 زبان فرانسوی، آلمانی و انگلیسی امکان پذیر است و متقاضیان باید پیش از دریافت پذیرش به این نکته توجه داشته باشند که به کدام زبان قصد تحصیل در این کشور را دارند. با وجود این که در بسیاری از کشورهای جهان تحصیل رشته علوم کامپیوتر در مقطع کارشناسی یک دوره 3 ساله است، در سوئیس اما این دوره آموزشی 3.5 سال به طول خواهد انجامید.

موسسه دولتی تکنولوژی سوئیس با قرار گرفتن در رتبه 6 در رشته علوم کامپیوتر بدون تردید بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل علاقمندان به این رشته است. این دانشگاه در رده بندی کلی رتبه 26 جهان را در اختیار دارد. مدرسه پلی تکنیک دولتی لوزان نیز یکی دیگر از دانشگاه های برتر سوئیس برای تحصیل در این رشته است که رتبه 28 جهان را به خود اختصاص داده است در حالی که در رده بندی کلی در رتبه 58 قرار دارد. دانشگاه زوریخ نیز با وجود این که رتبه 62 جهان را به خود اختصاص داده است، در رتبه بندی جهانی در رشته علوم کامپیوتر رتبه 104 را به خود اختصاص داده است. دانشگاه ایتالیایی سوئیس نیز که تحصیل به زبان ایتالیایی نیز در آن رایج است، در این رشته رتبه 278 جهان را به خود اختصاص داده است.

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در سوئیس

هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در سوئیس

تحصیل در سوئیس می تواند برای بسیاری از علاقمندان به این کشور مقرون به صرفه باشد چراکه دانشجویان بین المللی نیز نیازی به پرداخت هزینه های سنگین به عنوان شهریه خود به دانشگاه نخواهند داشت. شهریه دانشگاه در رشته علوم کامپیوتر برای دانشجویان بین المللی در سوئیس در حدود 1100€ تا 2800€ (یورو) در سال است که به نسبت بسیاری از کشورهای آسیایی نیز هزینه ای کمتر شناخته می شود. در بسیاری از دانشگاه های این کشور بورسیه های تحصیلی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد تا بتوانند از این طریق بدون هیچ مشکلی هزینه های تحصیل خود را به طور کامل پرداخت کنند.

علاوه بر این، دانشجویان باید هزینه های زندگی خود در کشور سوئیس را نیز در نظر داشته باشند. با وجود اینکه هزینه تحصیل در سوئیس بسیار مقرون به صرفه تر از کشورهای اروپایی دیگر است، هزینه های زندگی در این کشور بسیار سنگین است. به طور متوسط دانشجویان برای زندگی در این کشور به مبلغی در حدود 1500€ (یورو) نیاز خواهند داشت که تقریبا 50% بیش تر از کشورهای هم تراز سوئیس است.

متوسط درآمد یک متخصص علوم کامپیوتر در کشور سوئیس

سوئیس این فرصت را به دانشجویان خارجی داده است که تحصیل در این کشور پایان ماجراجویی آن ها در این کشور نباشد و بتوانند برای کار نیز در سوئیس اقامت داشته باشند. برای رسیدن به چنین خواسته ای دانشجویان نیاز دارند که به جستجوی کار در این کشور بپردازند و از این طریق خود را آماده ورود به بازار کار کنند. در این صورت یک بازی برد- برد رخ داده است چراکه دانشجویان در شرایط بهتری کار خواهند کرد و سوئیس نیز نیروی کار مورد نیاز خود را از این طریق تامین کرده است.

متخصصین علوم کامپیوتر در این کشور نیز شرایط بسیار خوبی دارند تا بتوانند به شغل مورد نظر خود در این کشور دست پیدا کنند و از این طریق به درآمد بسیار بالا برسند. نمودار زیر به خوبی نشان می دهد که یک متخصص علوم کامپیوتر در این کشور درآمد بالاتر از متوسط درآمد ملی را کسب می کند.

درآمد ماهانه یک متخصص علوم کامپیوتر در کشور سوئیس

دسترسی به چنین درآمدی زمانی رخ خواهد داد که فرد با یک رزومه قدرتمند تحصیلی بتواند رقبای خود را در مسیر رسیدن به پذیرش تحصیلی شکست دهد و به درستی دروس ارائه شده را بیاموزد تا امکان ورود به بهترین بازارهای کار رشته خود را داشته باشد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل برخوردار هستند تا علاقمندان به رشته های مختلف تحصیلی در خارج از کشور را در مسیر مهاجرت یاری کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *