ویزای تحصیلی

رشته علوم کامپیوتر در شیلی

رشته علوم کامپیوتر در شیلی

رشته علوم کامپیوتر در شیلی را میتوان بعنوان یکی از بهترین رشته ها برای ورود به بازار کار جهانی معرفی کرد که شرایطی مناسب برای ورود دارد. شیلی یکی از کشورهای آمریکای جنوبی است که کمتر کسی برای تحصیل آن را انتخاب می کند و بیشتر از آن به عنوان پلی برای رسیدن به کشورهای برتر قاره آمریکا یاد می شود. بسیاری از دانشگاه های این کشور در رده بندی های جهانی جایگاهی را به دست نیاورده اند و چنین مسئله ای به شدت بر جذب دانشجویان خارجی در این کشور اثر گذار بوده است. دولت شیلی نیز تلاش چندانی برای جذب این دانشجویان در طول سال های اخیر نداشته است.

رشته علوم کامپیوتر یکی از رشته های کلیدی در بازار کار امروز است به طوری که بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان به دنبال متخصصین این امر هستند تا با جذب آن ها زمینه های بسیار مناسبی را برای پیشرفت کشور خود فراهم آورند. امروزه متخصصین علوم کامپیوتر می توانند در رشته های مختلف در کنار متخصصین قرار گرفته و زمینه سرعت بخشیدن به فعالیت های آن ها را فراهم آورند. در شیلی نیز به عنوان یکی از کشورهای کمتر توسعه یافته در آمریکای جنوبی، متخصصین علوم کامپیوتر شرایط نسبتا مناسبی پیدا کرده اند.

به دلیل اهمیت بسیار بالای رشته علوم کامپیوتر، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله شرایط تحصیل در این رشته در شیلی را مورد بررسی قرار داده اند.

  • شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در شیلی چیست؟
  • برای تحصیل در این رشته در شیلی به چه سرمایه ای نیاز خواهد بود؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در کشور شیلی برای دانشجویان علوم کامپیوتر چیست؟
  • درآمد یک متخصص علوم کامپیوتر در شیلی چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در کشور شیلی

شرایط تحصیل در شیلی در سطح جهانی چندان مناسب نیست و به همین دلیل است که بسیاری از دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های جهانی موفق به کسب رتبه نشده اند. در همین راستا است که نمی توان به بسیاری از علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور توصیه کرد تا این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند.

زبان تحصیل در کشور شیلی اسپانیایی است و در برخی از دانشگاه های این کشور نیز امکان تحصیل به زبان انگلیسی فراهم شده است اما به طور کلی می توان گفت که انتخاب زبان انگلیسی برای تحصیل در شیلی می تواند بسیاری از گزینه های در دسترس برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در این کشور را از بین ببرد.

دوره آموزش علوم کامپیوتر در این کشور در مقطع کارشناسی، 3 ساله است و دانشجویان پس از دریافت مدرک خود می توانند وارد بازار کار شده یا برای ادامه تحصیل در دوره 2 ساله کارشناسی ارشد اقدام کنند. علاقمندان به بازگشت به ایران نیز باید توجه داشته باشند که درصد قابل توجهی از دانشگاه های شیلی مورد تایید وزارت علوم ایران قرار ندارد و دانشجویان پس از تحصیل در شیلی امکان بازگشت به کشور را نخواهند داشت.

دانشگاه فنی شیلی با بیش از نیم قرن سابقه را می توان به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر معرفی کرد. از طرف دیگر دانشگاه لا فروترا نیز در شهر تموکو یکی دیگر از دانشگاه های برتر این کشور برای تحصیل در این رشته شناخته می شود. دانشگاه سانتیگو نیز یکی دیگر از دانشگاه های برتر این کشور برای تحصیل بخصوص در مقطع کارشناسی ارشد است.

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در کشور شیلی

هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در شیلی

زمانی که فردی تحصیل در شیلی را برای آینده خود انتخاب می کند، ملزم به آن است که هزینه های خود در این کشور را نیز مورد بررسی قرار دهد تا در این مسیر دچار مشکلات اقتصادی نشود. تحصیل رشته علوم کامپیوتر در شیلی به نسبت برخی دیگر از کشورهای قاره آمریکا بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان می توانند با در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 5500$ تا 6500$ (دلار) هزینه های سالیانه تحصیل خود در این کشور را پوشش دهند.

علاوه بر این دانشجویان باید در نظر داشته باشند که هزینه های زندگی آن ها در این کشور نیز چندان ارزان نخواهد بود و دانشجویان برای گذراندن زندگی خود در این کشور به بودجه در حدود 750$ تا 1000$ (دلار) در ماه نیاز خواهند داشت. نکته منفی در این رابطه آن است که با استفاده از ویزای تحصیلی در کشور شیلی، دانشجویان اجازه کار حتی به صورت نیمه وقت را نیز نخواهند داشت و این مسئله می تواند سبب شود تا تحصیل در شیلی چندان مقرون به صرفه به نظر نرسد.

درآمد یک متخصص علوم کامپیوتر در کشور شیلی

دانشجویانی که شیلی را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، کمتر به شرایط اقامت پس از تحصیل در این کشور توجه دارند و تمرکز بیش تر آن ها بر روی آن است که پس از پایان دوره تحصیل خود به کانادا یا آمریکا مهاجرت کنند و بتوانند در این کشور به ادامه تحصیل یا کار بپردازند و شرایط مناسب تری را برای زندگی خود به ارمغان آورند. در چنین شرایطی اما دولت شیلی به دانشجویان خارجی اجازه می دهد تا پس از پایان تحصیل وارد بازار کار این کشور شوند.

متخصصی علوم کامپیوتر در شیلی از سطح درآمد بسیار مناسبی برخوردار هستند و می توانند از این طریق زندگی در رفاه مناسب را تجربه کنند. عوامل مختلفی مانند مدرک تحصیلی، سابقه کار و غیره می تواند در متوسط درآمد افراد تاثیرگذار باشد اما به طور کلی متوسط درآمد متخصصی علوم کامپیوتر در کشور شیلی به شرح نمودار زیر است.

درآمد ماهانه یک متخصص علوم کامپیوتر در کشور شیلی

اگرچه متوسط درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در این کشور بسیار بالاتر از متوسط درآمد در آن است اما همچنان نمی توان توصیه کرد تا افراد شیلی را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. به طور کلی مزایای تحصیل در کشور شیلی در حال حاضر بیشتر از معایب آن نیست و به همین دلیل است که باید در رابطه با اعزام دانشجو به شیلی تحقیقات بیشتری انجام شود. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل در این رابطه برخوردار هستند که شما را در زمینه یافتن بهترین کشور مقصد همراهی نمایند.

سوالات متداول در خصوص رشته علوم کامپیوتر در شیلی

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته علوم کامپیوتر در شیلی پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا برای تحصیل رشته علوم کامپیوتر در شیلی به مجوز اقامت نیاز داریم؟ بله، آن دسته از اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل رشته علوم کامپیوتر در شیلی هستند، باید قبل از ورود به این کشور برای دریافت مجوز اقامت شیلی اقدام نمایند.
  • شرایط ورود به رشته علوم کامپیوتر در شیلی چگونه است؟ شرایط ورود به رشته علوم کامپیوتر در شیلی بر خلاف اغلب کشورهای مدرن اروپایی بسیار ساده تر و در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *