ویزای تحصیلی

رشته علوم کامپیوتر در عمان

رشته علوم کامپیوتر در عمان

رشته علوم کامپیوتر در عمان بعنوان یکی از پیشرفته ترین کشورهای حوزه خلیج فارس میتواند مزایای بسیاری را برای دانشجویان به همراه داشته باشد. اگرچه تحصیل در عمان را نمی توان به بسیاری از افراد توصیه کرد اما باید به این نکته نیز اشاره داشت که در کشور عمان دانشگاه های بین المللی بسیار زیادی در حال فعالیت هستند و انتظار می رود که در سال های آینده در یک روند مشخص بتوانند جایگاه مناسبی برای خود در رده بندی های جهانی پیدا کنند. در حال حاضر هزینه های بالایی که تحصیل و زندگی در عمان به همراه دارد، مقرون به صرفه بودن آن را زیر سوال برده است.

دانشجویانی که در رشته علوم کامپیوتر به ادامه تحصیل می پردازند، می توانند به این موضوع امید داشته باشند که در پایان دوره تحصیلی خود می توانند به شغل مناسبی دست پیدا کنند چراکه کشورهای پیشرفته جهان همواره به دنبال آن هستند تا با به کار گیری افراد نخبه در تمامی رشته ها، در مسیر پیشرفت هرچه سریع تر گام بردارند و از این طریق به قدرت بیش تری دست پیدا کنند و متخصصین علوم کامپیوتر نیز یکی از مهم ترین گروه های تحصیل کرده در راستای رسیدن به این هدف هستند. از آن جا که شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در عمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به بررسی جامع این موضوع می پردازند.

  • شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در عمان چیست؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در عمان به ایران بازگشت یا در این کشور کار کرد؟
  • هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در این کشور چه مقدار است؟
  • درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در عمان چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در عمان

رشته علوم کامپیوتر در تمامی کشورهای دنیا با حساسیت های بسیار زیادی توسط دانشگاه ها مورد تحلیل قرار می گیرد و اساتیدی در این رشته فعالیت می کنند که بالاترین توان را در ارائه دروس داشته باشند. دلیل عمده این توجه آن است که رشته علوم کامپیوتر می تواند نقش بسیار کلیدی در رشد جنبه های مختلف اقتصادی کشور داشته باشد و به نوعی مقدمه ای برای پیشرفت هرچه سریع تر جامعه به شمار می رود.

دانشجویانی که رشته علوم کامپیوتر در عمان را برای تحصیل خود انتخاب می کنند این فرصت را خواهند داشت که به دو زبان عربی و انگلیسی به ادامه تحصیل بپردازند و این فرصت بسیار مناسبی است تا علاقمندان به زندگی در سایر کشورهای جهان از آن بهره ببرند و نیازی به یادگیری زبان دیگر نداشته باشند. طول دوره تحصیل رشته علوم کامپیوتر در کشور عمان حداقل 3.5 ساله است و دانشجویان بسیاری در این کشور در پایان هشتمین ترم تحصیلی موفق به دریافت مدرک کارشناسی خود در این رشته می شوند. پس از پایان دوره کارشناسی نیز دانشجویان می توانند در مقطع کارشناسی ارشد برای 2 سال و همچنین دکترا برای حداقل 3 سال به ادامه تحصیل بپردازند.

دانشجویان ایرانی که پس از پایان تحصیل خود در عمان قصد بازگشت به کشور را دارند، باید در نظر داشته باشند که دانشگاه آن ها حتما مورد تایید وزارت علوم ایران قرار داشته باشد و در غیر این صورت چنین مسیری برای تحصیل و کار آن ها در ایران وجود نخواهد داشت.

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در عمان

هزینه های تحصیل رشته علوم کامپیوتر در عمان

یکی از مباحثی که می تواند باعث شود تا دانشجویان بین المللی تحصیل در عمان را برای خود انتخاب نکنند، هزینه هایی است که در طول تحصیل با آن روبرو خواهند شد. عمان یکی از قدرتمندترین واحدهای پول جهان را در اختیار دارد و به همین دلیل است که هزینه تحصیل در این کشور برای بسیاری از افراد حتی در کشورهای تراز اول جهان نیز بسیار سنگین به نظر می رسد. اگرچه در برخی از دانشگاه های عمان امکان دریافت بورسیه و کمک هزینه تحصیلی وجود دارد اما از آنجا که دریافت آن قطعی نیست، نمی توان با قاطعیت در رابطه با آن صحبت کرد.

متوسط هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در عمان در حدود 6100OMR تا 7500OMR (ریال عمان) است که در مقایسه با کشورهای مطرح جهان می توان آن را بسیار گرانقیمت معرفی کرد. علاوه بر این، دانشجویان باید هزینه زندگی خود در کشور عمان را نیز در نظر داشته باشند که به طور متوسط ماهانه در حدود 400OMR (ریال عمان) است که می توان آن را در مقایسه با کشورهای پیشرفته اروپایی همتراز دانست. متاسفانه دانشجویان خارجی در کشور عمان اجازه کار در حین تحصیل را نخواهند داشت و این موضوع باعث می شود تا هزینه های مرتبط با تحصیل در این کشور برای بسیاری از افراد غیرقابل پرداخت شود.

متوسط درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در عمان

شرایط کار در کشور عمان بسیار مناسب است و نیروی کار در این کشور به درآمد بسیار مناسبی دسترسی دارد و به همین دلیل است که بسیاری از افراد به بهانه تحصیل وارد این کشور می شوند و پس از پایان دوره تحصیلی خود در این کشور، وارد بازار کار می شوند تا به درآمدی بسیار بالا دسترسی داشته باشند. متخصصین علوم کامپیوتر نیز به طور طبیعی به درآمدی بالاتر از متوسط درآمد در کشور خود دسترسی دارند و این اتفاق در کشور عمان نیز با فاصله بیشتری در حال وقوع است. در خصوص اطلاع از بازار کار رشته حسابداری در عمان پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

نیروی کار در کشور عمان از شرایط بسیار مناسبی برخوردار است اما امکان استفاده از فرصت اقامت دائم در این کشور را نخواهد داشت و در نتیجه باید پس از پایان دوره اشتغال خود، خاک این کشور را ترک کند. به منظور درک هرچه بهتر این موضوع، نمودار زیر ارائه شده است.

درآمد ماهانه یک متخصص علوم کامپیوتر در کشور عمان

نمودار فوق نشان می دهد که یک متخصص علوم کامپیوتر در این کشور به درآمدی در حدود 7200$ (دلار) در ماه دسترسی دارد که تقریبا معادل درآمد در کشورهای برتر اروپایی است و همین مسئله یکی از جذاب ترین نکات در رابطه با کار در کشور عمان است. با همه این تفاسیر نمی توان به افرادی که رزومه های قدرتمند تحصیلی در اختیار دارند توصیه کرد تا برای تحصیل و کار به کشوری همچون عمان مهاجرت کنند چراکه مسیرهای هموار دیگری نیز در پیش روی آن ها قرار دارد که می توان با یک تماس تلفنی با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آن آگاه شد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *