ویزای تحصیلی

رشته علوم کامپیوتر در مالتا

رشته علوم کامپیوتر در مالتا

رشته علوم کامپیوتر در مالتا به عنوان یکی از کلیدی ترین رشته های برای پیشرفت هر جامعه ای، در دانشگاه های برتر این کشور ارائه می شود. روند پذیرش از دانشگاه های مالتا برای دارندگان رزومه های مناسب بسیار ساده است چراکه متقاضیان نسبتا کمی برای تحصیل در این کشور وجود دارد اما می توان رقابتی تنگاتنگ را برای سایرین در نظر گرفت چراکه تقریبا اکثر افرادی که برای تحصیل در مالتا اقدام می کنند، دارای شرایط نسبتا یکسان در رزومه خود هستند. دانشگاه های کم و همچنین ظرفیت محدود پذیرش دانشجویان بین المللی نیز دلیل دیگری برای دشوارتر شدن روند پذیرش در دانشگاه های این کشور بوده است.

رشته علوم کامپیوتر پایه و اساس علم کامپیوتر است و به همین دلیل است که در تمامی زمینه های فعالیت، به حضور متخصصین این امر نیاز پیدا می شود. افراد زیادی به دلیل این که از شرایط شغلی آینده خود اطمینان پیدا کنند رشته علوم کامپیوتر را انتخاب می کنند چرا که در بسیاری از کشورهای جهان از جمله مالتا، شغل آن ها در دسته مشاغل مورد نیاز قرار دارد و این می تواند برای آن ها بسیار مهم باشد. امروزه تمامی کشورهای جهان به دنبال جذب متخصص ترین افراد در حرفه علوم کامپیوتر هستند و دلیل اهمیت بسیار بالای همین موضوع است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در این رشته می پردازند.

  • شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در مالتا چیست؟
  • هزینه تحصیل این رشته در مالتا چقدر است؟
  • آیا می توان در حین و پس از تحصیل در مالتا به کار مشغول شد؟
  • یک متخصص علوم کامپیوتر در کشور مالتا به چه درآمدی دسترسی دارد؟

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در مالتا

در کشور مالتا دانشگاه های محدودی برای تحصیل وجود دارد و به همین دلیل است که دانشجویان برای ورود به این کشور گزینه های محدودی را برای انتخاب در پیش خواهند داشت و این می تواند یکی از نکات منفی در رابطه با تحصیل در این کشور باشد. دانشگاه های مالتا همچنین در رنکینگ های بین المللی نیز رتبه مناسبی را در اختیار ندارند و به همین دلیل است که در بسیاری از رشته های تحصیلی، مالتا گزینه مناسبی برای تحصیل به حساب نمی آید.

زبان تحصیل در مالتا ایتالیایی است اما دانشجویان در رشته علوم کامپیوتر می توانند به زبان انگلیسی نیز در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. بر اساس آنچه در دانشگاه های کشور مالتا اعلام شده است، دانشجویان برای اثبات تسلط خود به زبان انگلیسی یا باید مدرک دوره قبل تحصیل خود را به زبان انگلیسی دریافت کرده باشند و یا باید نمره آزمون آیلتس 6 را ارائه دهند. مدرک تافل نیز برای دانشجویان خارجی در بسیاری از دانشگاه های مالتا مورد تایید است. در حالی که در بسیاری از کشورهای دنیا تحصیل رشته علوم کامپیوتر حداقل 7 ترم به طول می انجامد، دوره تحصیل این رشته در مالتا تنها 3 سال به طول خواهد انجامید و این یکی دیگر از نکات مثبت در رابطه با تحصیل در کشور مالتا است.

در حال حاضر دانشگاه مالتا به عنوان بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر شناخته می شود و در کنار آن نام دانشگاه میدلسکس مالتا دیده می شود که یکی از دانشگاه های تازه تاسیس در این کشور است. علاوه بر این دو دانشگاه، کالج هنر، علوم و تکنولوژی مالتا نیز به دانشجویان اجازه می دهد تا در رشته علوم کامپیوتر در این کشور به تحصیل بپردازند.

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در مالتا

هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در مالتا

مالتا جنوبی ترین کشور اروپایی است و در همسایگی ایتالیا قرار دارد. هزینه زندگی در این جزیره کوچک تقریبا معادل هزینه زندگی در کشورهای مطرح اروپایی است و به همین دلیل نمی توان از این نظر مالتا را کشوری مقرون به صرفه برای تحصیل در تمامی رشته ها دانست. با این وجود شهریه دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در هر سال تحصیلی در حدود 9500€ تا 12700€ (یورو) در سال است. متقاضیان باید در نظر داشته باشند که کمک هزینه های بسیار محدودی در این کشور وجود دارد و در نتیجه آن به سختی می توان از آن ها بهره برد چراکه بسیار رقابتی هستند.

هزینه زندگی در این کشور نیز چنانچه گفته شد در حدود 700€ تا 1000€ (یورو) در ماه است و دانشجویان برای پرداخت این هزینه ها این فرصت را خواهند داشت تا در این کشور به صورت نیمه وقت مشغول به کار شود. متوسط درآمد دانشجویان در این کشور 770€ (یورو) در ماه است و به همین دلیل می توان گفت که کار دانشجویی برای تامین احتیاجات روزانه در این کشور کفایت می کند.

درآمد یک متخصص علوم کامپیوتر در مالتا

کشور مالتا به دانشجویان خارجی این فرصت را می دهند که پس از تحصیل در این کشور اقامت داشته باشند و این فرصتی مناسب برای علاقمندان به این کشور و همچنین اقامت شنگن است تا بتوانند از این طریق شرایط مناسبی را برای خود به ارمغان آورد. متخصصین علوم کامپیوتر در کشور مالتا در دسته مشاغل مورد نیاز قرار دارند و از همین رو می توانند به سرعت و حتی پیش از دریافت مدرک تحصیلی خود، شغل مورد نظر را پیدا کرده و قرار داد کاری خود را به امضا برسانند.

امضای قرارداد کاری به معنی دریافت ویزای کاری کشور مالتا است و این فرصتی است برای اقامت یک ساله در این کشور که قابلیت تمدید برای سال های متوالی را نیز خواهد داشت. درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در کشور مالتا بسیار مناسب است و آن ها می توانند به کمک درآمد خود هزینه زندگی یک خانواده را نیز متقبل شوند. در نمودار زیر، متوسط درآمد این افراد نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک متخصص علوم کامپیوتر در کشور مالتا

کاملا مشخص است که درآمد یک متخصص علوم کامپیوتر در این کشور بسیار بالا است و در مقایسه با متوسط درآمد در اروپا نیز بسیار مناسب است. با این حال در طول سال های اخیر، روند دریافت ویزای تحصیلی برای ایرانیان کمی دچار مشکل شده است و علاقمندان به تحصیل در این کشور باید به این نکته توجه داشته باشند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل برخوردارند تا در این زمینه شما را یاری کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *