ویزای تحصیلی

رشته علوم کامپیوتر در مکزیک

رشته علوم کامپیوتر در مکزیک

تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در مکزیک می تواند مقدمه مناسبی برای مهاجرت به کشورهایی نظیر آمریکا و کانادا برای کار در این حوزه باشد. شرایط زندگی در مکزیک در طول سال های اخیر بهبود پیدا کرده است اما حقیقت امر آن است که بسیاری از شهروندان مکزیکی برای یافتن شرایط بهتر زندگی خاک این کشور را ترک می کنند تا بتوانند شرایط مناسبی برای زندگی خود و خانواده ایجاد نمایند و از درآمد بالاتر و همچنین کیفیت زندگی در کشورهایی نظیر آمریکا و کانادا بهره ببرند. مهاجرت های بسیاری از مکزیک صورت می گیرد و به همین دلیل است که این کشور را به عنوان یکی از کشورهای مهاجرفرصت در جهان معرفی کرده اند.

رشته علوم کامپیوتر در جهان امروز یکی از الزامات به حساب می آید و نمی توان به راحتی کشوری را یافت که بدون توجه به متخصصین این امر پیشرفت خاصی را تجربه کرده باشد. افرادی که وارد این رشته تحصیلی می شوند، شانس بسیار بالایی برای یافت شغل خواهند داشت و می توانند به گونه ای فعالیت داشته باشند که درآمد بالایی را نیز به دست آورده و شرایط مناسب اقتصادی را برای خود به ارمغان آورند. در مکزیک دانشگاه های بسیاری وجود دارد که امکان تحصیل در این رشته را به دانشجویان می دهد اما از نظر علمی بسیاری از آن ها رتبه های مناسبی را به دست نیاورده اند. به دلیل اهمیت بالای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در مکزیک، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در مکزیک چیست؟
  • هزینه تحصیل در این رشته در مکزیک چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در کشور مکزیک به کار در آن مشغول شد؟
  • متوسط درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در کشور مکزیک

زمانی که صحبت از کشور مکزیک به میان می آید، کم تر کسی را می توان یافت که به تحصیل در این کشور و دانشگاه های آن توجه داشته باشد. در چنین شرایطی اما می توان گفت که برخی از دانشگاه های کشور مکزیک شرایط بسیار مناسبی برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر ارائه می کنند. موسسه پلی تکنیک ملی در شهر مکزیکو سیتی به عنوان پایتخت مکزیک بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در این رشته به حساب می آید و رتبه 451 جهان را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که این دانشگاه رتبه 930 جهان در رده بندی کلی را در اختیار دارد. این موضوع به خوبی نشان می دهد که این دانشگاه توجه ویژه ای به این رشته تحصیلی داشته است که توانسته رتبه ای بسیار بهتر از رتبه کلی دانشگاه را به دست آورد.

علاقمندان به تحصیل در کشور مکزیک به ویژه در رشته علوم کامپیوتر این فرصت را خواهند داشت که به زبان انگلیسی در این کشور به ادامه تحصیل بپزدازند. با وجود این، دانشجویان خارجی که مدرک زبان اسپانیایی در اختیار داشته باشند، طیف گسترده تری از دانشگاه ها را در پیش رو خواهند داشت و مسیر دریافت پذیرش از دانشگاه های مکزیک برای آن ها ساده تر خواهد بود. با توجه به رقابت نه چندان بالایی که برای پذیرش از دانشگاه های مکزیک وجود دارد، دانشجویان با معدل های نه چندان خوب نیز می توانند به اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور امیدوار باشند.

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در کشور مکزیک

هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در مکزیک

بر خلاف تصورهای عمومی، نه تنها هزینه تحصیل بلکه هزینه زندگی دانشجویی در مکزیک چندان مقرون به صرفه نیست و با وجود در دسترس بودن دانشگاه های نسبت مناسب، می توان گفت که تحصیل در کشور مکزیک چندان مقرون به صرفه نیست. هزینه تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در کشور مکزیک در حدود 2600$ تا 4200$ (دلار) در طول سال تحصیلی است و دانشجویان شانس بالایی برای دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور نخواهند داشت و این نیز می تواند یک نکته منفی در رابطه با تحصیل در این کشور باشد.

دانشجویان همچنین باید هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز مد نظر داشته باشند و این هزینه ها در حدود 500$ تا 800$ (دلار) در ماه است. باید در نظر داشت که دانشجویان در این کشور نمی توانند به صورت نیمه وقت به کار مشغول شوند و این مسئله باعث می شود تا دانشجویان بین المللی در این کشور به پس انداز نسبتا زیادی نیاز داشته باشند.

درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در کشور مکزیک

مکزیک این فرصت را در اختیار دانشجویان خارجی در این کشور قرار داده است تا پس از پایان دوره تحصیلی خود در این کشور اقامت کاری به دست آورند. در چنین شرایطی فرد باید یک قرارداد کاری به امضا برساند تا بتواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند و اقامت موقت این کشور را به دست آورد. این نوع از اقامت در نهایت می تواند منجر به دریافت تابعیت کشور مکزیک شود.

متخصصین علوم کامپیوتر در کشور مکزیک نیز از درآمد بسیار مناسبی بهره می برند و علت این مسئله نیاز بسیار بالایی است که به آن ها وجود دارد. متخصصین این حوزه می توانند با سرعت بسیار بالایی به کار دست پیدا کنند و این یکی از امتیازات تحصیل در این رشته تحصیلی است. در نمودار زیر، متوسط درآمد این افراد نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک متخصص علوم کامپیوتر در کشور مکزیک

با وجود این که متخصصین علوم کامپیوتر در کشور مکزیک به درآمد بالایی دسترسی دارند اما همچنان نمی توان گفت که این کشور مقصد مناسبی برای تحصیل و زندگی به حساب می آید و همچنان کشورهای بسیار زیادی در جهان وجود دارند که به نسبت مکزیک بتوان آن ها را در اولویت اول قرار داد. در صورت تمایل به زندگی در برترین کشورهای جهان، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا ضمن بهره مندی از تجربیات ایشان در زمینه مهاجرت، از فرصت همراهی آن ها تا رسیدن به مقصد دلخواه خود استفاده نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *