ویزای تحصیلی

رشته علوم کامپیوتر در نروژ

رشته علوم کامپیوتر در نروژ

رشته علوم کامپیوتر در نروژ یکی از رشته های کلیدی به شمار میرود و دانشجویان زیادی هر ساله آمادگی خود را برای دریافت پذیرش اعلام می دارند. رشته علوم کامپیوتر در سراسر جهان از جمله رشته هایی است که به شدت مورد توجه قرار گرفته است چراکه مراجع قدرت در کشورهای پیشرفته جهان به خوبی از اهمیت آن در حوزه های مختلف علمی و اقتصادی با خبر هستند. امروزه به ندرت می توان شرکتی را یافت که بدون نیاز به فعالیت متخصصان این رشته فعالیت خود را ادامه داده باشد و البته به پیشرفت های چشمگیری دست یافته باشد. متخصصین علوم کامپیوتر قادرند با توجه به تخصص خود در هزینه های شرکت ها نیز صرفه جویی ایجاد کنند.

کشور نروژ به عنوان یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی کیفیت مناسبی از زندگی را در اختیار شهروندان خود قرار داده است و یکی از شفاف ترین کشورهای جهان از نظر اقتصادی است و به همین دلیل است که میزان فساد در آن در سطح حداقل قرار دارد. دانشگاه های نروژ نیز در سطح بسیار بالای علمی قرار دارند و به همین دلیل است که دانشجویان بین المللی بسیاری از سراسر جهان برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور اقدامات لازم را انجام می دهند. به دلیل اهمیت بسیار بالایی که تحصیل رشته علوم کامپیوتر در کشور نروژ به همراه دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به تشریح شرایط تحصیل در آن پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در نروژ چیست؟
  • آیا می توان حین تحصیل در این کشور کار کرد؟
  • هزینه های تحصیل و زندگی در نروژ چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان شهروند خارجی در نروژ مشغول به کار شد؟
  • متوسط درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در نروژ

نروژ یکی از پیشرفته ترین نظام های آموزش عالی جهان را در اختیار دارد و به همین دلیل است که دانشجویان بسیار زیادی از سراسر جهان هر ساله تلاش می کنند تا خود را به این کشور برسانند و تحصیلات خود را در دانشگاه های نروژ ادامه دهند. دانشجویانی که در رشته علوم کامپیوتر در این کشور به ادامه تحصیل می پردازند، بدون تردید به مدرک معتبر زبان نیاز خواهند داشت. تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور تنها به زبان نروژی امکان پذیر است (مگر در دانشگاه های خصوصی) و در مقاطع بالاتر دانشجویان می توانند به زبان انگلیسی نیز به ادامه تحصیل بپردازند. دریافت نمر6.5 آیلتس و یا مدرک زبان نروژی در سطح B2 از جمله الزامات تحصیل در کشور نروژ است.

دانشجویان همچنین برای فراهم کردن شرایط مناسب تحصیل خود در این کشور باید تلاش کنند تا معدل دوره قبل تحصیل آن ها وضعیت مناسبی داشته باشد. دانشگاه علوم و تکنولوژی نروژ، برترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر است. این دانشگاه رتبه 186 جهان در این رشته را به دست آورده است در حالی که در رده بندی کلی جایگاهی بهتر از 281 ندارد. دانشگاه اسلو نیز یکی دیگر از دانشگاه های برتر نروژ برای تحصیل در این رشته است که توانسته رتبه 200 جهان را به دست آورد و این در حالی است که رتبه کلی دانشگاه در رده بندی جهانی 90 است. دانشگاه برگن نیز یکی دیگر از دانشگاه های تقریبا مناسب برای تحصیل در این رشته است که رتبه 313 جهان در این رشته و رتبه کلی 166 جهان را به خود اختصاص داده است.

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در نروژ

هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در نروژ

دانشجویانی که نروژ را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، از نظر مالی با مزایا و معایب نسبتا زیادی همراه خواهند بود. مهم ترین مزیت تحصیل رشته علوم کامپیوتر در نروژ آن است که مانند سایر رشته های تحصیلی، دانشجویان بین المللی نیز نیازی به پرداخت شهریه در دانشگاه های دولتی نخواهند داشت و می توانند به صورت رایگان به تحصیل مشغول شوند. البته دانشگاه های نروژ در اولین سال ورود دانشجویان خارجی، مبلغ 12000€ (یورو) را پیش از ورود به نروژ از دانشجویان دریافت می کنند که در حقیقت همان گواهی تمکن مالی دانشجویان است. زمانی که دانشجویان وارد کشور نروژ شدند، این مبلغ به حساب آن ها بازگشت داده خواهد شد.

اگرچه هزینه تحصیل در کشور نروژ بسیار مقرون به صرفه است اما باید در نظر داشت که شرایط هزینه های زندگی در این کشور چنین شرایطی نخواهد داشت. دانشجویان برای گذران زندگی خود در نروژ به بیش از مبلغ پرداخت به دانشگاه نیاز خواهند داشت که البته از طریق کار دانشجویی به صورت نیمه وقت در این کشور، می توان بخش عمده ای از آن را پرداخت کرد.

درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در نروژ

یکی دیگر از مزایای تحصیل در این کشور آن است که دانشجویان پس از پایان دوره تحصیل خود در این کشور می توانند به کاریابی در آن مشغول شده و در صورت موفقیت در این مسیر، اقامت موقت، اقامت دائم و حتی تابعیت این کشور را نیز به دست خواهند آورد. متخصصین علوم کامپیوتر در این کشور شانس به مراتب زیادی را برای دریافت اقامت پس از تحصیل در این کشور خواهند داشت چراکه رشته علوم کامپیوتر یکی از پرمتقاضی ترین رشته های موجود در بازار کار این کشور به حساب می آید و شرکت های بسیار زیادی به این متخصصین نیاز خواهند داشت.

البته باید در نظر داشت که با وجود تقاضای بسیار، درآمد این افراد در نروژ نیز بسیار مناسب است و آن ها درآمدی بالاتر از استانداردهای بین المللی را نیز در اختیار خواهند داشت. در نمودار زیر، متوسط درآمد یک متخصص علوم کامپیوتر در نروژ نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک متخصص علوم کامپیوتر در کشور نروژ

تجربه کاری و همچنین میزان تحصیلات هر فرد به شدت بر میزان درآمد او در این کشور تاثیر خواهد گذاشت و افراد می توانند درآمد بالاتر از این مقدار را نیز در اختیار داشته باشند. تحصیل رشته علوم کامپیوتر در نروژ نه تنها برای کار در این کشور، بلکه برای ورود به بازارهای کار جهانی نیز بسیار موثر است و می تواند یک امتیاز محسوب شود. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اند تا علاقمندان به ورود به این کشور از طریق تحصیل را همراهی نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *