ویزای تحصیلی

رشته علوم کامپیوتر در چین

رشته علوم کامپیوتر در چین

رشته علوم کامپیوتر در چین را میتوان یکی از اصلی ترین رشته های موجود در این کشور خواند چراکه شرایط بسیار مناسبی برای ورود به بازار کار دارد. چین یکی از قدرت های اقتصادی جهان است و در زمینه های مختلفی موفق به پیشرفت شده است. یکی از مهم ترین دلایلی که امروزه چین را در جمع قدرت های برتر جهان قرار داده است، توجه به نظام آموزش عالی است تا جایی که بسیاری از دانشگاه های کشور چین در حال حاضر در جمع 100 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند و این خود نشانه از قدرت چین در این زمینه است.

رشته علوم کامپیوتر یکی از رشته هایی است که فارغ التحصیلان آن می توانند در حوزه های مختلف کاری فعالیت موثر داشته باشند چراکه کمتر حرفه ای را می توان در دنیای حاضر یافت که بدون دسترسی به کامپیوتر امکان پیشرفت چشمگیر را داشته باشد. وسعت سرزمین و همچنین جمعیت بسیار بالایی که در چین زندگی می کنند سبب شده است تا این کشور دانشگاه های بسیار زیادی را در دل خود جای دهد و از این رو شانس بسیار زیادی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های چین برای دانشجویان خارجی وجود دارد. به دلیل اهمیت بالایی که این رشته تحصیلی به همراه دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در چین خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در چین چیست؟
  • برترین دانشگاه های چین برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • آیا می توان در چین به صورت رایگان تحصیل کرد؟
  • آیا دولت چین به شهروندان خارجی اجازه کار پس از تحصیل را می دهد؟
  • متوسط درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در چین

زمانی که فردی یک کشور خارجی را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کند، باید موارد بسیاری را تجزیه و تحلیل کند تا در پایان بتواند بهترین گزینه ممکن را برای خود انتخاب کند. علاقمندان به رشته علوم کامپیوتر در چین می توانند در این کشور به دو زبان چینی و همچنین انگلیسی به ادامه تحصیل بپردازند و یکی از مزایای تحصیل در این کشور آن است که به دانشجویان با شرایط سنی مشخص اجازه می دهد تا به منظور آموزش زبان در این کشور تحصیلات خود را آغاز کرده و پس از آن وارد دانشگاه شوند. طول دوره تحصیل کارشناسی علوم کامپیوتر در بسیاری از دانشگاه های چین 4 ساله است.

دانشگاه های با ارزش علمی بسیار زیادی در این کشور وجود دارد که مدرک آن ها دارای اعتبار بسیار بالایی است. برای مثال دانشگاه شینگوا در چین، رتبه 4 جهان در این رشته را به دست آورده است و تنها افراد نخبه می توانند در این دانشگاه به تحصیل بپردازند. دانشگاه پکینگ نیز دیگر دانشگاه قدرتمند چین در این رشته است که رتبه 15 جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه شانگاهی جیائو تونگ نیز با قرار گرفتن در رتبه 19 جهان به عنوان یکی از برترین دانشگاه های جهان شناخته می شود.

دانشگاه ژجیناگ نیز با قرار گرفتن در رتبه 26 چهارمین دانشگاه قدرتمند چین در رشته علوم کامپیوتر است. موسسه تکنولوژی هاربین در حالی در این رشته رتبه 41 جهان را در اختیار گرفته است که در رده بندی کلی رتبه 214 را در اختیار دارد. دانشگاه علوم و تکنولوژی هانژونگ نیز دیگر دانشگاه برتر این کشور است که رتبه 42 جهان را در اختیار دارد.

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در چین

هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در چین

نوساناتی که قیمت ارز در طول سال های اخیر به همراه داشته سبب شده است تا تامین هزینه های تحصیل و زندگی برای دانشجویان خارج از کشور به یک دغدغه اساسی تبدیل شود. در چنین صورتی است که انتخاب چین به عنوان مقصد تحصیلی می تواند گزینه مناسبی باشد چراکه هزینه های تحصیل در این کشور بسیار مقرون به صرفه هستند. دانشجویان در رشته علوم کامپیوتر می توانند با در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 2000$ تا 3500$ (دلار) در سال هزینه های تحصیل خود را به طور کامل پرداخت کنند. البته دانشجویان این رشته در مقطع دکترا دسترسی بسیار مناسبی به بورسیه های تحصیل دارند و بسیاری از آن ها به صورت رایگان در این کشور به ادامه تحصیل مشغول هستند.

هزینه زندگی در چین اما بسیار متغیر است و دانشجویان باید تحقیقات گسترده ای را در رابطه با شهر محل زندگی خود انجام دهند. در برخی از شهرهای چین هزینه زندگی ماهانه در حدود 400$ (دلار) است و این در حالی است که برای اجاره مسکن در پکن هر فرد حداقل به 450$ (دلار) نیاز خواهد داشت. دانشجویان در موارد محدود و طبق قوانین جدید در این کشور، امکان کار ضمن تحصیل را نیز خواهند داشت.

درآمد یک متخصص علوم کامپیوتر در چین

زمانی که فردی دوره تحصیل در چین را با موفقیت به پایان رساند، این فرصت را خواهد داشت تا در خاک این کشور به کار مشغول شود و اقامت آن را به دست آورد. البته باید به این نکته اشاره داشت که فرهنگ خاص و منحصر به فردی که در این کشور وجود دارد بسیاری را مجاب می کند که پس از پایان دوره تحصیلی خود چین را ترک کنند و در کشور دیگری اقامت داشته باشند.

با این وجود باید به این نکته اشاره داشت که متخصصین علوم کامپیوتر در این کشور به درآمد بسیار مناسبی نیز دسترسی دارند و از این طریق می توانند به راحتی هزینه های زندگی خود را پوشش دهند. برای درک هرچه بهتر این موضوع می توان به نمودار زیر توجه داشت.

درآمد ماهانه یک متخصص علوم کامپیوتر در کشور  چین

کاملا منطقی است که درآمد بالای موجود در چین بسیاری را به سمت مهاجرت تحصیلی به این کشور جذب کند اما باید در نظر داشت که شرایط زندگی در این کشور نیز متفاوت از بسیاری از نقاط دنیا است. با همه این تفاسیر تحصیل در چین می تواند یک گزینه بسیار ایده آل باشد چراکه چین پلی بسیار مناسب برای مهاجرت به کشورهای آمریکای شمالی به حساب می آید. شما نیز قادر خواهید بود با توجه به علاقه خود به رشته علوم کامپیوتر در کشور چین به ادامه تحصیل بپردازید و برای این کار کافی است با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *