ویزای تحصیلی

رشته علوم کامپیوتر در ژاپن

رشته علوم کامپیوتر در ژاپن

تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در ژاپن می تواند امتیازات زیادی را به رزومه هر فرد اضافه کرده و او را آماده ورود به بهترین بازارهای کار جهانی کند. برکسی پوشیده نیست که ژاپن یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان در زمینه توسعه تکنولوژی است و به همین دلیل است که علوم کامپیوتر در این کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و متقاضیان بسیار زیادی با توجه به آگاهی از این موضوع، ژاپن را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند. فعالیت اقتصادی در شرکت های برتر ژاپنی می تواند به فرد کمک کند که با رزومه خود بسیاری از افراد را در کسب برترین عنوان شغلی کنار بگذارد.

ژاپن با وجود اینکه وسعت چندان بزرگی ندارد، دانشگاه های بسیاری را در خود جای داده است و به همین دلیل متقاضیان تحصیل در این کشور باید پیش از درخواست پذیرش از این دانشگاه ها، شرایط هر یک را بررسی کرده و با توجه به رزومه خود، بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنند. رشته علوم کامپیوتر در ژاپن بازار کار بسیار مناسبی دارد و در حوزه های مختلف اقتصادی مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل اهمیت بسیار بالایی که تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در ژاپن به همراه دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی همین موضوع پرداخته اند تا علاقمندان با آگاهی کامل در این مسیر گام بردارند.

  • شرایط علوم کامپیوتر در ژاپن چیست؟
  • دانشجویان برای تحصیل در این رشته با چه هزینه هایی روبرو خواهند شد؟
  • برترین دانشگاه های کشور ژاپن برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در ژاپن در این رشته چیست؟
  • متوسط درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در ژاپن

ژاپن یکی از کشورهای پیشرفته جهان است و نمی توان تصور کرد که این پیشرفت ها بدون آموزش صورت گرفته باشد. در نتیجه می توان گفت که تحصیل در ژاپن می تواند زمینه ساز پیشرفت فرد و آمادگی او برای ورود به برترین بازارهای کار جهانی باشد. تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در ژاپن در مقطع کارشناسی ممکن است تا 4 سال نیز به طول بیانجامد اما در مقطع کارشناسی ارشد2 سال و درمقطع دکترا نیز حداقل 3 ساله خواهد بود.

دانشجویان می توانند با توجه به دانش خود، به زبان انگلیسی یا ژاپنی در این کشور تحصیل کنند اما برای ورود به بازار کار این کشور، تسلط به زبان ژاپنی الزامی است. به همین دلیل توصیه می شود تا علاقمندان به کار در ژاپن، برای تحصیل نیز زبان ژاپنی را انتخاب کنند البته در ژاپن دوره های زبان ژاپنی نیز برگزار می شود که برای شهروندان خارجی در حدود 8000$ (دلار) در سال هزینه در بر خواهد داشت.

دانشگاه توکیو را می توان به عنوان برترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر معرفی کرد که توانسته است رتبه 94 جهان در این رشته را به دست آورد. دانشگاه کیوتو نیز با قرار گرفتن در رتبه 200 در این رشته همچنان یکی از برترین های جهان به شمار می رود. در کنار نام این دو دانشگاه نیز نام دانشگاه اوساکا دیده می شود که رتبه 211 جهان در این رشته را به خود اختصاص داده است. موسسه تکنولوژی توکیو نیز آخرین دانشگاهی است که از ژاپن در بین 250 دانشگاه برتر جهان در رشته علوم کامپیوتر قرار دارد و رتبه 243 را به خود اختصاص داده است.

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در ژاپن

هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در ژاپن

دانشجویانی که قصد تحصیل در ژاپن را دارند باید در نظر داشته باشند که هزینه های تحصیل در این کشور تقریبا مشابه با برخی از کشورهای اروپایی است که با توجه به کیفیت آموزش می توان آن را مقرون به صرفه قلمداد کرد. به طور متوسط می توان گفت که شهریه دانشگاه برای دانشجویان بین المللی در رشته علوم کامپیوتر در حدود 7000$ تا 11500$ (دلار) در سال است و کمتر دانشجویی می تواند در این دانشگاه ها از بورسیه تحصیلی استفاده کند مگر آنکه رزومه تحصیلی بسیار قدرتمندی در اختیار داشته باشد. در برخی از دانشگاه های خصوصی این کشور نیز شهریه سالانه به 18000$ (دلار) نیز می رسد.

علاوه بر شهریه، دانشجویان باید به هزینه های زندگی خود در این کشور نیز توجه داشته باشند. ژاپن یکی از گران قیمت ترین کشورهای جهان برای زندگی است و این موضوعی است که می تواند شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور را تحت تاثیر قرار دهد. به طور متوسط هزینه زندگی در ژاپن برای دانشجویان در حدود 950$ تا 1400$ (دلار) در ماه است. دانشجویان خارجی در ژاپن می توانند تا سقف 28 ساعت در هفته کار کنند و از این طریق به حداقل 580$ (دلار) در ماه دسترسی داشته باشند.

درآمد یک متخصص علوم کامپیوتر در ژاپن

زمانی که یک دانشجوی بین المللی مدرک تحصیلی خود را در این کشور دریافت کند، این فرصت را خواهد داشت تا در کشور ژاپن به صورت موقت اقامت داشته باشد و در صورتی که موفق به کاریابی شود، اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل کند و از این طریق مسیر دسترسی به اقامت بلند مدت خود و همچنین پاسپورت ژاپن را هموارتر سازد. متقاضیان کار در ژاپن باید در نظر داشته باشند که متوسط کار هفتگی در این کشور در حدود 56 ساعت است که فاصله ای 16 ساعته با کشورهای اروپایی دارد.

متخصصین علوم کامپیوتر در کشور ژاپن نیز به مانند بسیاری دیگر از کشورهای پیشرفته جهان به درآمد بسیار بالایی دسترسی دارند و از این طریق می توانند هزینه های زندگی خود در این کشور را به راحتی تامین کنند. در نمودار زیر اطلاعات دقیق تری در این رابطه ارائه شده است.

درآمد ماهانه یک متخصص علوم کامپیوتر در کشور ژاپن

بر اساس نمودار فوق، یک متخصص علوم کامپیوتر در ژاپن به درآمدی در حدود 7000$ (دلار) در ماه دسترسی دارد که در مقام مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان می توان آن را بسیار ارزشمند قلمداد کرد. شرایط کار در ژاپن اما تنها دغدغه ای است که می تواند برای مهاجران دردسرساز شود. در صورتی که تمایل به تحصیل در بهترین کشورهای جهان دارید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید و از تجربیات و اطلاعات ایشان بهره ببرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *