ویزای تحصیلی

رشته علوم کامپیوتر در کلمبیا

رشته علوم کامپیوتر در کلمبیا

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در کلمبیا می تواند به بسیاری از فارغ التحصیلان این رشته کمک کند تا در شرایط مناسبی از بازار کار قرار گیرند. کلمبیا در سال های اخیر جهش نسبتا کمی در تعداد دانشجویان بین المللی در کشور خود را تجربه کرده است اما هنوز نمی توان گفت که افراد زیادی به تحصیل در این کشور به عنوان دانشجوی خارجی علاقه نشان داده اند. عوامل متعددی در این زمینه دخیل بوده اند که تنها یکی از آن ها جایگاه نه چندان خوب دانشگاه های این کشور در رنکینگ های بین المللی بوده است.

رشته علوم کامپیوتر امروزه یکی از الزامات پیشرفت در جهان است و کمتر کشوری را می توان یافت که در این زمینه پیشرفتی را تجربه نکرده باشد اما در دسته کشورهای قدرتمند جهان قرار داشته باشد. کلمبیا نیز در تلاش است تا در مسیر پیشرفت خود در این حوزه قدرت بیشتری را در اختیار داشته باشد اما بسیاری از جوانان این کشور به جای تحصیل در کلمبیا، کشورهای پشیرفته جهان را انتخاب می کنند تا بتوانند شرایط بهتری را برای آینده خود رقم بزنند. با همه این تفاسیر در طول سال های اخیر، دانشگاه های کشور کلمبیا رشد مناسبی را تجربه کرده اند و در جهان امروز کمی شناخته تر شده اند. به دلیل اهمیت بسیار زیادی که رشته علوم کامپیوتر دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در این رشته در کشور کلمبیا پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در این کشور چگونه است؟
  • آیا می توان به صورت رایگان در کشور کلمبیا به تحصیل پرداخت؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در کشور کلمبیا چیست؟
  • آیا یک متخصص علوم کامپیوتر در کشور کلمبیا درآمد مناسبی در اختیار دارد؟

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در کلمبیا

کلمبیا یکی از کشورهای کمتر توسعه یافته در قاره آمریکا است و به همین دلیل علاقمندان به زندگی در این قاره، گزینه های متعدد دیگری را در اختیار دارند که می توانند با استفاده از آن ها شرایط بهتری را برای خود به ارمغان آورند. دانشگاه های کشور کلمبیا در دسته دانشگاه های برتر آمریکای جنوبی نیز جایگاه ویژه ای ندارند و این مسئله نیز می تواند بر انتخاب این کشور به عنوان یک مقصد تحصیلی تاثیر گذار باشد.

دانشجویانی که کلمبیا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که تحصیل در این کشور به زبان اسپانیایی گزینه های بیشتری را در اختیا آن ها قرار خواهد داد و برای این کار کافی است تا مدرک B2 زبان اسپانیایی را در اختیار داشته باشند. علاقمندان به تحصیل به زبان انگلیسی نیز فرصت های کم تری را پیش رو خواهند داشت اما در مقاطع تحصیلات تکمیلی شانس پذیرش بیش تر است. اخذ نمره 6 در آزمون آیلتس یا مشابه آن در سایر آزمون های تایید شده برای ورود به دانشگاه های این کشور کافی است.

دانشگاه آتومونه دی اوشینته یکی از دانشگاه های نسبتا قدیمی کشور کلمبیا است که امکان تحصیل در این رشته را برای دانشجویان فراهم کرده است. دانشگاه سنت توماس آکوئیناس نیز یکی دیگر از دانشگاه های با شرایط مناسب برای تحصیل در کلمبیا به شمار می آید. دانشگاه بوگوتا نیز یکی از مهم ترین دانشگاه های موجود در پایتخت این کشور برای تحصیل است که متقاضیان بسیار زیادی دارد. به طور کلی، بیش از 30 دانشگاه در کشور کلمبیا وجود دارد که به دانشجویان فرصت تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در مقاطع مختلف را ارائه می کند.

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در کلمبیا

هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در کلمبیا

تحصیل در کلمبیا مزایای اندکی را به همراه دارد اما یکی از مهم ترین مزایای آن هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و زندگی در این کشور است. دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در این کشور به بودجه ای در حدود 2100$ تا 4000$ (دلار) نیاز خواهند داشت که در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان می توان آن را مقرون به صرفه ارزیابی کرد.

دانشجویان علاوه بر شهریه خود که به صورت سالیانه باید پرداخت کنند، به هزینه های روزانه زندگی خود در این کشور نیز نیاز خواهند داشت. به طور متوسط هزینه زندگی در این کشور 450$ تا 550$ (دلار) در ماه است و می توان گفت که به طور کلی در طول یک سال دانشجویان به حدود 6000$ (دلار) نیاز خواهند داشت. در نتیجه هزینه تحصیل و زندگی برای دانشجویان رشته علوم کامپیوتر در این کشور سالانه کمتر از 10000$ (دلار) است. دانشجویان در کشور کلمبیا شانس کمی برای دریافت بورسیه تحصیلی خواهند داشت و از طرف دیگر امکان کار به صورت نیمه وقت در این کشور را نیز نخواهند داشت.

درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در کشور کلمبیا

افرادی که مدرک تحصیلی خود را در این کشور دریافت کرده باشند این فرصت را خواهند داشت که برای کاریابی اقامتی موقت در این کشور داشته باشند و پس از کاریابی و رسمی شدن قرارداد خود، در این کشور اقامت کاری به دست آورند که یکی از بهترین انواع اقامت در کشور کلمبیا به حساب می آید. دانشجویان بین الملی در کشور کلمبیا به مراتب شانس بالایی برای کاریابی در این کشور خواهند داشت و متخصصین علوم کامپیوتر نیز یکی از بالاترین شانس ها برای رسیدن به کار پس از تحصیل در کلمبیا هستند.

درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در کشور کلمبیا به نسبت بسیاری از مشاغل در این کشور بسیار بالاتر است و در نتیجه می توانند در رفاه اجتماعی کامل زندگی خود را سپری کنند. باید این نکته را نیز در نظر داشت که تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و همچنین تجربه 5 ساله می تواند تا 50% در درآمد افراد تاثیر گذار باشد. نمودار زیر متوسط درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در کشور کلمبیا را نشان می دهد.

درآمد ماهانه یک متخصص علوم کامپیوتر در کشور کلمبیا

اگرچه درآمد این افراد در سطح مناسبی قرار دارد اما کیفیت زندگی در کلمبیا در سطح استاندارد جهانی قرار نگرفته و همین مسئله سبب می شود تا به افراد توصیه شود در رابطه با تحصیل در کلمبیا تجدید نظر کنند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل برخوردار هستند تا در زمینه مهاجرت به برترین کشورهای جهان، علاقمندان به رشته های مختلف تحصیلی را همراهی نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *