ویزای تحصیلی

رشته علوم کامپیوتر در گرجستان

رشته علوم کامپیوتر در گرجستان

تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در گرجستان از طریق دانشگاه هایی مانند دانشگاه بین المللی دریای سیاه و دانشگاه دولتی ایلیا امکان پذیر است. علوم کامپیوتر حوزه وسیعی است که طی دهه های اخیر به سرعت در حال رشد بوده است. علوم کامپیوتر حوزه های مربوط به سیستم های کامپیوتری و توسعه نرم افزار، مدیریت فناوری اطلاعات، داده های بزرگ و فناوری های هوش مصنوعی (AI) را پوشش می دهد. گرجستان که در قفقاز واقع شده است، جایی است که اروپا با خاورمیانه ملاقات می کند. گرجستان کشور کوچکی است که از نظر تاریخ و فرهنگ غنی است و خانه زبان گرجی، یکی از جالب ترین زبان های جهان است.

این کشور از شمال با روسیه، از جنوب شرقی با آذربایجان، از جنوب با ارمنستان، از جنوب غربی با ترکیه و از غرب با دریای سیاه هم مرز است. گرجستان یکی از جمهوری های شوروی سابق است که به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مقصد اصلی گردشگری است. این امر نه تنها به دلیل شهرهای قدیمی و چشم اندازهای زیبای آن، بلکه به این دلیل است که گرجستان کشوری بسیار مقرون به صرفه است. این کشور همچنین دارای دانشگاه های خوب و ارتباطات بین المللی عالی است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در گرجستان تهیه نموده اند.

چرا تحصیل در گرجستان؟

تحصیل در کشور گرجستان به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از بهترین ها در جهان است. اما چرا دانشجویان باید تحصیل در گرجستان را در نظر بگیرند؟ در این جا چند دلیل را مطرح می کنیم:

  • هزینه مقرون به صرفه زندگی
  • هزینه پایین تحصیل
  • هزینه پایین محل اقامت/ خوابگاه
  • وجود بیش از 10000 دانشجوی بین المللی که در گرجستان تحصیل می کنند
  • دریافت نامه پذیرش فقط در چند روز
  • عدم نیاز به آیلتس/ تافل. فقط کافی است دانشجو بتواند انگلیسی بخواند/ بفهمد

به طور کلی می توان گفت دلیل اصلی تحصیل در گرجستان این است که کشوری می باشد که بین اروپا و آسیا واقع شده است و از این رو همان طور که هزینه های زندگی در آن بسیار پایین است، دانشجویان به راحتی می توانند دانشگاه های مقرون به صرفه ای را در آن بیابند.

فرصت های عالی رشته علوم کامپیوتر در گرجستان

در جدول زیر دو فرصت عالی برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در گرجستان را معرفی می کنیم:

مقطعرشتهدانشگاهنوع برنامهمدت زمان تحصیلزبان آموزشیمحل تحصیلهزینه تحصیل
کارشناسیعلوم کامپیوتردانشگاه دولتی ایلیاتمام وقت8 ترمانگلیسیپردیس دانشگاه3500$ (دلار آمریکا) / سال
کارشناسی ارشدعلوم کامپیوتردانشگاه بین المللی خاورمیانهتمام وقت2 سالانگلیسی، گرجیپردیس دانشگاه3000$ (دلار آمریکا) / سال

دانشگاه دولتی ایلیا (ISU) در تفلیس – پایتخت و یکی از بهترین شهرهای گرجستان برای تحصیل – در سال 2006 با ادغام شش موسسه مختلف تاسیس شد که هر یک دارای سابقه طولانی و پروفایل نهادی متنوعی بودند. ماموریت ISU حول سه محور اصلی می چرخد: وحدت آموزش و تحقیق، وحدت آموزش لیبرال و تخصصی و وحدت جهانی و محلی. این دانشگاه دارای 4 دانشکده است. دانشگاه بین المللی دریای سیاه (IBSU) نیز در سال 1995 در تفلیس تاسیس گردیده است. هدف این دانشگاه آموزش دانشجویان گرجی و خارجی در زمینه های علمی، فنی و حرفه ای و استفاده از این تحصیلات در زمینه های تحقیقات کاربردی و محض و کمک به نیازهای اقتصادی و اجتماعی گرجستان و دیگر کشورها است. زبان های آموزشی این دانشگاه انگلیسی و گرجی است.

فرصت های عالی رشته علوم کامپیوتر در گرجستان

هزینه تحصیل دانشجویان رشته علوم کامپیوتر در گرجستان

هزینه تحصیل در کشور گرجستان بستگی به رشته و دانشگاه دارد. به طور کلی هزینه تحصیل در این کشور در هر سال تحصیلی دریافت می شود که از 2500€ تا 6000€ (یورو) متغیر است. دانشجویان باید هزینه های خود را به لاری گرجستان بپردازند. هزینه تحصیل در گرجستان توسط دانشگاه ها به صورت جداگانه تعیین می شود. با این حال، هزینه ها تقریبا مشابه است. برنامه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند به طور کلی هزینه اندک بیش تری دارند. در مورد بورسیه تحصیلی در گرجستان باید گفت که به اندازه کشورهایی مانند ایالات متحده، انگلستان یا کانادا بورسیه بین المللی در آن موجود نیست. بورسیه های بین المللی در گرجستان عمدتا توسط دانشگاه ها به صورت جداگانه اعطا می شود، بنابراین دانشجویان باید به وب سایت های آن ها نگاه کنند و چند ایمیل ارسال نمایند.

هزینه زندگی دانشجویان رشته علوم کامپیوتر در گرجستان

بر اساس گزارش وب سایت معتبر numbeo، هزینه های ماهانه یک فرد در گرجستان، بدون در نظر گرفتن اجاره، 349.03€ (یورو) برآورد می شود. بر این اساس، هزینه زندگی در این کشور به طور متوسط 25.79% کم تر از ایران است. اما بررسی وضعیت اجاره در گرجستان نشان دهنده ارقام زیر است:

وضعیت اجاره در گرجستان

به این ترتیب می توان ادعا کرد که اجاره در گرجستان به طور متوسط 44.72% کم تر از ایران است. اما بررسی توزیع هزینه زندگی در گرجستان نشان دهنده درصدهای زیر است:

توزیع هزینه های زندگی در کشور گرجستان

همچنین بررسی قیمت برخی کالاها در گرجستان ارقام زیر را نشان می دهد:

عنوانقیمت بر حسب یورو
1 کیلوگرم شیر معمولی1.04€
قرص نان سفید تازه 500 گرمی0.35€
1 کیلوگرم برنج سفید1.01€
12 عدد تخم مرغ معمولی1.30€
1 کیلوگرم پنیر محلی4.06€
1 کیلوگرم فیله مرغ3.02€
1 کیلوگرم گوشت گاو5.85€
1 کیلوگرم گوجه فرنگی0.82€
1 کیلوگرم سیب زمینی0.36€
1 کیلوگرم پیاز0.41€

وضعیت درآمد متخصصان رشته علوم کامپیوتر در گرجستان

فردی که به عنوان متخصص علوم کامپیوتر در گرجستان کار می کند معمولاً ماهیانه حدود 10100GEL (لاری گرجستان) حقوق دریافت می کند. حقوق متخصصان علوم کامپیوتر در این کشور بین 4860GEL (کم ترین) تا 15900GEL (بیش ترین) (لاری گرجستان) در ماه متغیر است. 10100GEL (لاری گرجستان) متوسط حقوق ماهیانه متخصصان علوم کامپیوتر در این کشور شامل مزایا می باشد. حقوق متخصصان رشته علوم کامپیوتر در گرجستان بر اساس فاکتورهایی مانند تجربه، مهارت و غیره متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالیانه متخصصان علوم کامپیوتر در گرجستان را نمایش می دهد:

حقوق سالیانه متخصصان علوم کامپیوتر در گرجستان

چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در گرجستان هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز ویزای تحصیلی گرجستان با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *