ویزای تحصیلی

رشته عکاسی در آلمان

رشته عکاسی در آلمان

تحصیل رشته عکاسی در آلمان برای افرادی که قصد زندگی بلند مدت در این کشور را دارند می تواند یک گزینه میانبر به حساب آید. دانشگاه های آلمان در رشته های مختلف تحصیلی در گروه های هنر، مهندسی، پزشکی و غیره در سطح جهان شناخته شده هستند و به همین دلیل است که دانشجویان می توانند با آسودگی خاطر این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. البته که محدودیت هایی در مسیر مهاجرت به آلمان برای دانشجویان وجود دارد اما باید به این نکته اشاره داشت که ارزش گام برداشتن در این مسیر بسیار بالا است و دانشجویان می توانند با دریافت مدرک تحصیلی خود از دانشگاه های این کشور، آینده کاری مناسبی را برای خود به ارمغان آورند.

رشته عکاسی به عنوان یکی از رشته هایی شناخته می شود که امروزه در صنایع مختلف به ویژه در علوم اقتصادی و بازرگانی جایگاه ویژه ای دارد. به همین دلیل است که بسیاری از کشورهای دنیا به رشته عکاسی نه صرفا به عنوان یک رشته هنری بلکه به عنوان رشته ای برای توسعه اقتصادی توجه دارند. در حال حاضر عکاسی رشته ای است که در دانشگاه های بسیار زیادی ارائه می شود و به همین دلیل می توان مسیرهای مناسب زیادی را برای تحصیل در این رشته یافت. در این مقاله، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به دنبال آن هستند که شرایط تحصیل رشته عکاسی در آلمان را مورد ارزیابی قرار دهند.

  • فرایند تحصیل رشته عکاسی در آلمان چیست؟
  • بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته عکاسی در آلمان کدامند؟
  • آیا می توان آلمان را در دسته کشورهای ارزان قیمت برای تحصیل در رشته عکاسی دانست؟
  • شرایط کار یک عکاس در آلمان چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته عکاسی در آلمان

باید به این نکته توجه داشت که مسیر ورود به رشته عکاسی از طریق ایران می تواند کمی متفاوت از سایر کشورهای جهان باشد. افرادی که قصد تحصیل در رشته عکاسی در مقطع کارشناسی در این کشور را دارند، باید در کنکور سراسری ایران، در رشته عکاسی قبول شوند و سپس برای تحصیل در دانشگاه های این کشور اقدامات لازم را انجام دهند.

در حال حاضر اکثر دانشگاه های آلمان، رشته عکاسی را در مقطع کارشناسی در یک دوره 3 ساله ارائه می کنند و زبان تحصیل در این کشور نیز آلمانی است. حداقل مدرک B2 زبان آلمانی برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور مورد نیاز است و این مسئله می تواند تاخیر مشخصی را در روند پذیرش تحصیلی دانشجویان ایجاد کند. به افرادی که قصد دارند پس از تحصیل در آلمان در این کشور اقامت داشته باشند، توصیه می شود که دوره تحصیلی خود را حتما به زبان آلمانی پشت سر بگذارند تا روند رسیدن به کار آن ها در این کشور با خللی روبرو نشود.

شرایط تحصیل رشته عکاسی در آلمان

معرفی بهترین دانشگاه های رشته عکاسی در آلمان

آلمان دانشگاه های پیشرفته و قدرتمند زیادی را در خود جای داده است و به همین دلیل می توان با آسودگی خاطر از سطح علمی آن ها، در رشته های مختلف اقدام به پذیرش تحصیلی کرد. اما این مسئله بسیار مهم است که فرد در کدام یک از دانشگاه های این کشور پذیرش دریافت کند. هرچه جایگاه علمی یک دانشگاه قدرتمندتر باشد، روند دریافت پذیرش نیز می تواند دشوارتر شود چراکه رقابت برای دریافت پذیرش در بالاترین سطح خود قرار دارد.

برخی از مهم ترین و بهترین دانشگاه های آلمانی در رشته عکاسی عبارتند از:

برترین دانشگاه های رشته عکاسی در آلمان

هزینه تحصیل عکاسان در آلمان

یکی از مزیت های مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل آن است که فرد می تواند با هزینه های نسبتا کمی، مدرک تحصیلی خود را در یکی از بهترین کشورهای جهان دریافت کرده و احتمالا به کار در این کشور نیز دست پیدا کند. در حال حاضر باید به این نکته توجه داشت که آلمان یکی از کشورهایی است که تحصیل تقریبا رایگان را ارائه می کند و به همین دلیل است که افرادی که تمکن مالی قوی در اختیار ندارند، این کشور را به راحتی می توانند برای خود انتخاب کنند.

مهم ترین هزینه های تحصیل رشته عکاسی در این کشور عبارتند از:

نوع هزینهمبلغ به یورو
شهریه دانشگاهرایگان
شهریه دانشگاه در ایالت بادن وورتمبرگ3700€
هزینه های مربوط به ثبت نام در دانشگاه های دولتی1200€
هزینه سالیانه تحصیل در دانشگاه های خصوصی17000€
هزینه ماهانه زندگی در آلمان1100€
درآمد کار دانشجویی1000€

با سفیران ویزای تحصیلی آلمان در دستان توست

شرایط کار یک عکاس در آلمان

افرادی که به عنوان عکاس در آلمان به کار مشغول می شوند، این امکان را خواهند داشت که درآمدی در حدود 2830€ (یورو) در ماه را به دست آورند که کمی با متوسط درآمد در این کشور فاصله دارد. به طور کلی می توان گفت که تخصص افراد در این حوزه می تواند درآمد آن ها نیز نقش پررنگی داشته باشد و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که همه عکاسان از درآمدی یکسان برخوردار باشند چراکه بسیاری از قراردادهای کاری آن ها به صورت پروژه ای امضا می شود. در صورتی که در صدد مهاجرت به کشورهای ارزشمند جهان هستید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *