ویزای تحصیلی

رشته عکاسی در ارمنستان

رشته عکاسی در ارمنستان

تحصیل رشته عکاسی در ارمنستان را می توان به عنوان یکی از آخرین گزینه های در دسترس برای ورود به این رشته دانست. ارمنستان یکی از کشورهایی است که به دلیل نزدیکی به ایران و وجود فرصت های نسبتا زیاد آموزشی در دانشگاه هایش به شدت مورد توجه قرار گرفته است اما باید در نظر داشت که در بسیاری از رشته های تحصیلی، کمبودهای زیادی در این کشور وجود دارد و رتبه بندی بسیاری از دانشگاه های جهان نشان می دهد که دانشگاه های ایرانی، فرایند بهتری برای تحصیل نسبت به دانشگاه های ارمنستان دارند. در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که ارمنستان یکی از جذاب ترین کشورهای جهان برای تحصیل ایرانی ها به حساب می آید و به همین دلیل است که بررسی روند مهاجرت به این کشور مهم است.

رشته عکاسی یکی از رشته های هنری در دانشگاه های ارمنستان است که کیفیت نسبتا مناسبی ندارد و به همین دلیل به علاقمندان این رشته توصیه می شود که در مسیرهای دیگری برای تحصیل در این رشته قرار گیرند. اگر فردی تمایل به تحصیل در نزدیکی ایران دارد، انتخاب این رشته در کشوری همچون ترکیه می تواند امتیازات علمی بسیار بیشتری را به همراه داشته باشد. با همه این تفاسیر، در این مقاله، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به دنبال آن هستند که شرایط تحصیل رشته عکاسی در ارمنستان پرداخته شده است.

  • شرایط تحصیل رشته عکاسی در ارمنستان چیست؟
  • بهترین دانشگاه هایی که می توان برای تحصیل رشته عکاسی در این کشور انتخاب کرد کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته عکاسی در این کشور برای دانشجویان خارجی چقدر است؟
  • آیا فرصت های کاری مناسبی در ارمنستان برای عکاسان وجود دارد؟

شرایط تحصیل رشته عکاسی در ارمنستان

باید به این نکته اشاره کرد که افراد زیادی در سراسر منطقه خاورمیانه هستند که ارمنستان را مقصدی مطمئن و مناسب برای تحصیل خود می دانند. در برخی از رشته های خاص می توان گفت که انتخاب آن ها مناسب است اما به طور کلی باید به این نکته اشاره کرد که ارمنستان نمی تواند در رشته ای مانند عکاسی امتیازهای زیادی از نظر علمی به همراه داشته باشد.

فرایند تحصیل در رشته عکاسی در ارمنستان به مانند اکثر رشته های تحصیلی بی نیاز از شرکت در آزمون های ورودی است و به همین دلیل است که می توان خیل جمعیت مشتاق به تحصیل در این کشور را مشاهده کرد. به طور کلی می توان روند تحصیل رشته عکاسی در ارمنستان را به شرح زیر دانست:

پروسه تحصیل رشته عکاسی در ارمنستان

دانشجویان خارجی می توانند با استفاده از فرصت دریافت پذیرش در این کشور، وارد دانشگاه های ارمنستان شوند که البته در اکثر کشورهای جهان مورد تایید است اما در ایران شرایط کمی تفاوت خواهد داشت و دانشجویان دانشگاه های ارمنستان برای بازگشت به ایران و تایید مدرک تحصیلی خود ممکن است با چالش های فراوانی همراه شوند. باید به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر امکان تحصیل در رشته عکاسی در مقطع کارشناسی ارشد وجود ندارد و دانشجویان تنها پس از 4 سال تحصیل در مقطع کارشناسی، به دوره آموزشی خود در این کشور پایان خواهند داد و در صورت تمایل به ادامه تحصیل در این رشته، باید بار دیگر در مسیر مهاجرت قرار گرفته و به کشورهای دیگر مهاجرت کند.

رشته انیمیشن در ارمنستان

هزینه تحصیل عکاسان در ارمنستان

یکی از امتیازهایی که مهاجرت به ارمنستان به همراه دارد، مجموعه هزینه هایی است که فرد به عنوان یک دانشجو باید در این کشور پرداخت کند. به طور کلی باید به این نکته اشاره کرد که محدودیت های مالی دانشجویان در ارمنستان به حداقل مقدار خود می رسد و این افراد در بسیاری از موارد بدون نیاز به دریافت بورسیه نیز می توانند هزنیه های تحصیل خود در این کشور را پرداخت کنند. امکان کار دانشجویی در حین تحصیل نیز یکی از امتیازهای موجود در این کشور است. از طرفی عکاسان می توانند به صورت فیریلنسر نیز در این کشور به کار مشغول شده و از امتیازهای مالی آن بهره ببرند.

هزینه تحصیل عکاسان در ارمنستان

برخی از مهم ترین هزینه های زندگی دانشجویی در ارمنستان عبارتند از:

  • شهریه دانشگاه رشته عکاسی در حدود 2100$ (دلار) و کمتر
  • هزینه زندگی ماهانه در حدود 180$ (دلار) در ماه
  • متوسط درآمد دانشجویی در حدود 190$ (دلار) در ماه

شرایط کار یک عکاس در ارمنستان

باید بر این نکته تاکید کرد که بسیاری از افرادی که ارمنستان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، پس از مدت کوتاهی از زمان دریافت مدرک تحصیلی خود، راهی کشورهای دیگر می شوند تا بتوانند زندگی مناسب تری را برای خود رقم بزنند. مدرک تحصیلی دریافتی از ارمنستان در بسیاری از کشورهای جهان معتبر است و این می تواند پله ای برای صعود شغلی برای افراد باشد. یک عکاس در ارمنستان به طور متوسط 607000AMD (درام) در ماه درآمد کسب می کند که می توان گفت درآمدی در سطح کاملا متوسط به حساب می آید. در صورتی که در جستجوی مسیرهای امن مهاجرتی هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *