ویزای تحصیلی

رشته عکاسی در ایتالیا

رشته عکاسی در ایتالیا

فرایند تحصیل رشته عکاسی در ایتالیا به گونه ای است که به راحتی می توان آن را به تمامی متقاضیان تحصیل در این رشته توصیه کرد. دانشگاه های ایتالیا در دهه گذشته به صورت فزاینده ای مورد توجه شهروندان خارجی به ویژه در ایران قرار گرفته اند و دانشگاه های زیادی در این کشور وجود دارد که می توان به کمک آن ها به خواسته های علمی خود دست پیدا کرد. رتبه های علمی دانشگاه های این کشور در طول سالیان اخیر به صورت قابل توجهی ارتقا پیدا کرده است و این مسئله نشان می دهد که دانشگاه های این کشور از نظر علمی توانسته اند پیشرفت چشمگیری را تجربه کنند. محدودیت های بسیار کمی در مسیر تحصیل در این کشور وجود دارد و همین مسئله می تواند بر جذابیت های تحصیل در این کشور بیافزاید.

در حال حاضر تحصیل رشته عکاسی در دانشگاه های متعددی در دسترس قرار دارند ولی باید در نظر داشت که همه آن ها از نظر علمی مورد تایید نیستند. باید در نظر داشت که دانشگاه های ایتالیایی در این رشته جایگاه های مناسبی در سطح جهان به دست آورده اند و این مسئله می تواند موجب ارزشمند شدن انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی باشد. در این مقاله، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به دنبال آن هستند که شرایط تحصیل رشته عکاسی در ایتالیا را بررسی و مزایا و معایب آن را ارائه کنند.

  • شرایط پیچیده ای برای تحصیل رشته عکاسی در ایتالیا وجود دارد؟
  • بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته عکاسی در این کشور کدامند؟
  • چه هزینه هایی برای پرداخت شهریه رشته عکاسی در این کشور نیاز خواهد بود؟
  • فرایند تحصیل رشته عکاسی در این کشور برای رسیدن به کار چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته عکاسی در ایتالیا

باید به این نکته اشاره داشت که در حال حاضر ایتالیا یکی از کشورهایی است که می توان برای تحصیل ارزشمند آن را انتخاب کرد. محدودیت های سنی برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور در حداقل میزان خود قرار دارد و دانشجویان می توانند پذیرش اولیه خود در این رشته را بدون نیاز به مدرک زبان دریافت کنند. در اختیار داشتن معدل حداقل 12 نیز برای تحصیل در این کشور در رشته عکاسی در اکثر دانشگاه ها تعیین شده است که نشان از شانس بالایی دریافت پذیرش در این کشور دارد.

تحصیل رشته عکاسی در دانشگاه های ایتالیا همراه با آزمون ورودی است که دانشگاه ها به صورت جداگانه آن را برگزار می کنند. این آزمون حداقل های تسلط فرد به دانش اولیه در مقطع دبیرستان را مورد سنجش قرار می دهد و البته دانشگاه هایی نیز وجود دارند که بدون نیاز به آزمون ورودی نیز پذیرش را در دسترس قرار می دهند.

شرایط تحصیل رشته فیلم برداری در ایتالیا

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا در رشته عکاسی

در ایتالیا دانشگاه های بسیاری برای تحصیل در رشته عکاسی وجود دارد و به همین دلیل است که دانشجویان می توانند با توجه به رزومه تحصیلی خود، یکی از آن ها را انتخاب کنند. در بین 400 دانشگاه برتر ارائه کننده رشته عکاسی، نام 10 دانشگاه ایتالیایی دیده می شود که نشان از کیفیت بالای تحصیل در این دانشگاه ها دارد. برخی از مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته عکاسی در ایتالیا عبارتند از:

برترین دانشگاه های رشته عکاسی در ایتالیا

هزینه تحصیل عکاسان در ایتالیا

آنچه که باعث می شود تحصیل در ایتالیا برای بسیاری از افراد جذاب باشد، هزینه هایی است که دانشجویان در طول دوره تحصیل خود در این کشور پرداخت می کنند. بسیاری از افراد، بدون نیاز به بودجه ای از پس اندازهای قبلی خود دوره تحصیل رشته عکاسی و بسیاری دیگر از رشته ها را در این کشور به پایان می برند و این امتیازی است که مهاجرت به ایتالیا می تواند به همراه داشته باشد.

هزینه تحصیل عکاسان در ایتالیا

در حال حاضر دانشجویان خارجی زیادی در ایتالیا از بورسیه تحصیلی (مالی) این کشور بهره می برند و این مسئله هزینه های زندگی در این کشور را به حداقل می رساند. مهم ترین هزینه هایی که تحصیل در این کشور می تواند به همراه داشته باشد عبارتند از:

  • شهریه دانشگاه در حدود 2700€ (یورو)
  • هزینه زندگی سالیانه در حدود 12000€ (یورو)
  • بورسیه تحصیلی برای به صفر رساندن هزینه تحصیل و 6200€ (یورو) کمک هزینه زندگی
  • درآمد تقریبی کار دانشجویی در حدود 8600€ (یورو) در سال

ویزای تحصیلی ایتالیا

شرایط کار یک عکاس در ایتالیا

افرادی که ایتالیا را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، به احتمال فراوان جذب فرهنگ خاص زندگی در این کشور می شوند ولی بسیارند افرادی که برای یافتن فرصت های بهتر برای زندگی، به کشورهای دیگر جهان مهاجرت می کنند. با این حال یک عکاس در ایتالیا به طور تقریبی 2170€ (یورو) در ماه درآمد کسب می کند و به همین دلیل می توان گفت که سطح درآمدی متوسط در این کشور را تجربه می کند. در حال حاضر کار کردن در ایتالیا یکی از راه های دریافت اقامت این کشور است که اقامت آن نیز از اعتبار بالایی برخوردار است. توصیه می کنیم که با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در مسیر رسیدن به خواسته های مهاجرتی همراهی و راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *