ویزای تحصیلی

رشته عکاسی در تایلند

رشته عکاسی در تایلند

تحصیل در رشته عکاسی در تایلند یکی از آخرین گزینه هایی است که در شرق آسیا می توان به سراغ آن رفت. در حال حاضر کشورهای چین، هنگ کنگ، ژاپن، کره جنوبی و سنگاپور، کیفیت عالی و برگزیده تحصیل در آسیای شرقی را ارائه می کنند و به همین دلیل است که به راحتی می توان این کشورها را در اولویت نسبت به تایلند قرار داد. تحصیل در تایلند در سال های گذشته شرایط بسیار بهتری پیدا کرده است اما به طور کلی باید به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر نیز شرایط عالی در این کشور حکم فرما نیست و در این در حالی است که برای تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور نیز باید هزینه های بسیاری پرداخت کرد.

شرایط کلی رشته عکاسی در جهان امروز کاملا متفاوت از دهه های گذشته است و امروزه این هنر در عرصه های مختلف از ورزش تا اقتصاد و سیاست را شامل می شود. رسانه های مختلف خبری به عکاسان نیاز دارند و دنیای برند و تبلیغات نیز بدون حضور عکاسان نقصان های فراوانی را تجربه خواهند کرد. در همین راستا، نهادهای مختلف در تلاش هستند تا بهترین عکاسان را به کادر خود اضافه کنند و این مسئله اهمیت این رشته دانشگاهی را نیز افزایش داده است. در این مقاله، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به بررسی روند تحصیل رشته عکاسی در تایلند پرداخته اند.

  • امکان تحصیل رشته عکاسی در تایلند چگونه میسر می شود؟
  • شرایط تحصیل رشته عکاسی در کدام دانشگاه های تایلند مناسب تر است؟
  • فرایند دریافت پذیرش و تحصیل در این کشور چه هزینه هایی را به همراه دارد؟
  • شرایط کار عکاسان در تایلند چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته عکاسی در تایلند

باید به این نکته اشاره کرد که تایلند امکان تحصیل در رشته عکاسی را به مانند بسیاری از رشته های دیگر بدون نیاز به شرکت در آزمون های ورودی فراهم کرده است و این توانمندی فرد در ارائه رزومه تحصیلی است که سبب می شود تا بتواند پذیرش خود را از بهترین دانشگاه های تایلند در این رشته دریافت کند. محدودیت اصلی تحصیل رشته عکاسی در تایلند آن است که دانشگاه های اندکی در این کشور رشته عکاسی را به زبان انگلیسی ارائه می کنند و به همین دلیل رقابت برای دریافت پذیرش در این دانشگاه ها بسیار بالا است و این در حالی است که اکثر این دانشگاه ها در رتبه بندی جهانی جایگاه مناسبی را به دست نیاورده اند.

آشنایی با رشته انیمیشن در تایلند

در حالی که در بسیاری از کشورهای جهان، رشته عکاسی در یک دوره 3 ساله ارائه می شود، دانشگاه های تایلند در مقطع کارشناسی، یک بازه زمانی 4 ساله را در نظر گرفته اند و دانشجویان متقاضی باید پیش از مهاجرت به این کشور، برنامه ریزی های دقیقی در این رابطه کرده باشند.

شرایط تحصیل رشته عکاسی در تایلند

معرفی بهترین دانشگاه های تایلند در رشته عکاسی

در شرایط کنونی بیش از 10 دانشگاه معتبر در تایلند وجود دارد که امکان ادامه تحصیل در رشته عکاسی را فراهم کرده اند اما باید در نظر داشت که این دانشگاه ها در بین 600 دانشگاه برتر جهان در رشته عکاسی تنها یک نماینده دارند. در چنین شرایطی به بسیاری از افراد با رزومه های قوی توصیه می شود تا مهاجرت به تایلند را از دستور کار خود خارج کنند و این مسئله ای است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

برخی از مهم ترین دانشگاه های رشته عکاسی در تایلند و رتبه آن ها عبارتند از:

449- دانشگاه شاهزاده سونگکلا

619- دانشگاه ماهیدول

659- دانشگاه تکنولوژی تونبوری پادشاه مونگ کوت

978- دانشگاه کاستسارت

هزینه تحصیل عکاسان در تایلند

در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که عکاسی یکی از رشته هایی است که می تواند آینده مالی مبهمی را داشته باشد و تنها افرادی که در این زمینه به صورت حرفه ای فعالیت دارند می توانند جایگاه شغلی مناسبی را به دست آورند. در حال حاضر، رشته عکاسی نیز به مانند اکثر رشته های تحصیلی، با هزینه های بالا در این کشور ارائه می شود و این می تواند یکی از مهم ترین محدودیت هایی باشد که فرد در طول دوره تحصیل خود با آن روبرو می شود.

هزینه تحصیل تقریبی دانشجویان رشته عکاسی در تایلند را می توان به شرح زیر دانست:

هزینه تحصیل رشته عکاسی در تایلند

در چنین شرایطی که شانس دریافت بورسیه تحصیلی بسیار کم و کار ضمن تحصیل ممنوع است، تایلند به یکی از گرانترین کشورهای جهان برای تحصیل تبدیل می شود.

ویزای تحصیلی تایلند در کوتاه ترین زمان

شرایط کار یک عکاس در تایلند

آنچه که باید در رابطه با کار در حوزه عکاسی در تایلند گفت آن است که علاوه بر صنایع و اقتصاد، در صنعت توریسم نیز جایگاه ویژه ای دارد و این مسئله می تواند روند رسیدن به کار در این کشور را ساده تر کند. با این حال باید توجه کرد که دسترسی به درآمدی در حدود 75900THB (بات تایلند) در ماه نمی تواند درآمدی باشد که بسیاری از خانواده های ساکن تایلند را راضی نگه دارد. در چنین شرایطی است که به افراد توصیه می شود از ابتدا کشورهای دیگری را برای تحصیل و ادامه کار خود انتخاب کنند. در صورتی که در جتسجوی بهترین مسیرهای مهاجرتی به بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *