ویزای تحصیلی

رشته عکاسی در گرجستان

رشته عکاسی در گرجستان

فرایند تحصیل رشته عکاسی در گرجستان به گونه ای نیست که بتوان به بسیاری از افراد توصیه کرد تا آن را در مسیر مهاجرت خود انتخاب کنند. در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که افراد زیادی از ایران تمایل دارند تا گرجستان را برای تحصیل خود انتخاب کنند اما باید به این نکته توجه داشت که در حال حاضر شرایط زندگی در این کشور به گونه ای نیست که دانشجویان بتوانند تحصیل مقرون به صرفه ای را طی کنند. فرایندی که برای تحصیل در رشته عکاسی در گرجستان در نظر گرفته شده است، بسیار ساده بوده و به همین دلیل می توان به بسیاری از افراد توصیه کرد تا این کشور را به عنوان مقصد نهایی تحصیل خود انتخاب کنند.

رشته عکاسی یکی از رشته های مهم گروه هنر است که در گروه های مختلف کاری، جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. هنر عکاسی می تواند به بسیاری از افراد کمک کند که مراحل موفقیت را سریع تر طی کنند و این مهم در علوم اقتصاد و بازرگانی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. باید به این نکته توجه داشت که گرجستان یکی از کشورهایی است که در رتبه بندی های جهانی در این رشته جایگاه مناسبی ندارد ولی مخاطبان مهاجرت به این کشور بسیارند. به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به بررسی روند تحصیل رشته عکاسی در گرجستان پرداخته اند.

  • محدودیت های انتخاب رشته عکاسی در گرجستان چیست؟
  • کدام دانشگاه ها بهترین شرایط تحصیل رشته عکاسی را در این کشور فراهم می کنند؟
  • هزینه تحصیل رشته عکاسی در گرجستان چقدر است؟
  • فرایندی که برای رسیدن به کار در رشته عکاسی باید طی شود چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته عکاسی در گرجستان

باید به این نکته توجه داشت که گرجستان بر خلاف بسیاری از کشورهای جهان، بدون نیاز به هرگونه آزمون، می توانند وارد دانشگاه شوند ولی باید به این نکته توجه داشت که کیفیت آموزش در این کشور چندان زیاد نیست و دانشگاه های آن نتوانسته اند رتبه های برتر جهانی را به دست آورند. در حال حاضر دانشگاه تفلیس را می توان به عنوان یکی از دانشگاه های برتر گرجستان برای تحصیل در رشته عکاسی معرفی کرد و این در حالی است که در بین 1600 دانشگاه برتر جهان در این رشته، نامی از دانشگاه تفلیس دیده نمی شود.

شرایط تحصیل رشته انیمیشن در گرجستان

دانشجویان برای تحصیل رشته عکاسی در این دانشگاه نیازی به شرکت در آزمون های ورودی نخواهند داشت و صرفا از طریق رزومه تحصیلی خود مورد سنجش قرار می گیرند. در شرایط کنونی این یکی از معدود امتیازهایی است که می توان در رابطه با تحصیل رشته عکاسی در این کشور معرفی کرد. تحصیل رشته عکاسی در گرجستان تنها در مقطع کارشناسی ارائه شده است و افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، می توانند در مقاطع بالاتر به کشورهای دیگر مهاجرت کنند. در شرایط کنونی باید فرایند زیر برای تحصیل رشته عکاسی در گرجستان مورد نیاز است:

پروسه تحصیل رشته عکاسی در گرجستان

هزینه تحصیل رشته عکاسی در گرجستان

یکی از چالش هایی که دانشجویان خارجی در کشورهای دیگر با آن روبرو خواهند شد، تامین هزینه هایی است که در طول دوره تحصیل خود با آن روبرو می شوند. مقصد دانشجویان برای تحصیل در این رابطه تاثیر بسیار زیادی دارد و افراد باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند. مهاجرت به گرجستان یکی از مسیرهایی است که می توان تحصیل نسبتا ارزان قیمت را در آن تجربه کرد اما متاسفانه این مسئله تنها روی کاغذ امکان پذیر است و دانشجویان در مجموع باید بودجه نسبتا زیادی در در اختیار داشته باشند تا بتوانند کلیه هزینه های خود در این رابطه را بپردازند.

هزینه تحصیل رشته عکاسی در گرجستان

در حال حاضر هزینه تحصیل رشته عکاسی در این کشور به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از آن ها خصوصی یا دولتی بودن دانشگاه است. در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که دانشجویان مسیر دشواری برای دریافت کار در این کشور خواهند داشت چراکه نرخ بالای بیکاری در این کشور مسیر دریافت کار را دشوار می کند.

برخی از مهم ترین هزینه های تحصیل رشته عکاسی در گرجستان عبارتند از:

نوع هزینهمبلغ به دلار
شهریه دانشگاه دولتی5200$
شهریه دانشگاه های خصوصی14600$
هزینه زندگی ماهانه415$

مسیر رسیدن عکاسان به کار در گرجستان

در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که کمتر کسی تمایل دارد تا گرجستان را به عنوان مقصد نهایی زندگی خود در نظر گیرد و این مسئله ای است که پیش از مهاجرت به این کشور نیز باید مورد توجه باشد. دانشگاه های گرجستان کیفیت بالایی ندارند و هزینه های زندگی در این کشور نیز به راحتی تامین نمی شوند و در این صورت است که فرد تحصیلی پر هزینه در این کشور را سپری می کنند. یک عکاس در طول ماه در حدود 3510GEL (لاری) درآمد کسب می کند که درآمدی نه چندان زیاد در این کشور به حساب می آید. در صورتی که در جستجوی مسیری امن برای مهاجرت به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *