ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در آفریقای جنوبی

رشته فارماکولوژی در آفریقای جنوبی

رشته فارماکولوژی در آفریقای جنوبی را می توان به عنوان یکی از بهترین رشته های تحصیلی در این کشور و حتی در سراسر پهنه قاره آفریقا دانست. آفریقای جنوبی یکی از پیشرفته ترین کشورهای قاره آفریقا است و شرایط تحصیل در این کشور نیز بسیار بهتر از سایر کشورهای این قاره است. اگرچه هزینه های تحصیل در این کشور بسیار مقرون به صرفه است اما باید در نظر داشت که شرایط نه چندان مناسبی که در وضعیت کاری این کشور وجود دارد، بسیاری از دانشجویان را در مسیر تحصیل در این کشور دلسرد می کند.

رشته فارماکولوژی از آن جهت در سال های اخیر اهمیت پیدا کرده است که بیماری های جدید بسیار زیادی جهان را درنوردیده است و رشد بیماری کرونا نیز خود یکی از اصلی ترین عوامل این اهمیت است. فارماکولوژیست ها در سراسر جهان به دنبال راهی هستند تا به کمک بتوانند دریابند که آیا داروی تولید شده برای درمان یک بیماری تنها تاثیر مثبت خواهد داشت یا اینکه می تواند آسیب هایی را به موجودهای زنده دیگر وارد کند. امکان شرکت در چنین برنامه شغلی نیاز به تحصیلات عالی در رشته فارماکولوژی در دانشگاه دارد. با توجه به آن چه گفته شد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تلاش خواهند بود تا به بررسی شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در آفریقای جنوبی بپردازند.

  • شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در آفریقای جنوبی چیست؟
  • آیا می توان به عنوان یک دانشجوی خارجی با هزینه های اندک در رشته فارماکولوژی در آفریقای جنوبی تحصیل کرد؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در کشور آفریقای جنوبی چیست؟
  • آیا یک فارماکولوژیست در آفریقای جنوبی درآمد مناسبی در اختیار دارد؟

شرایط تحصیل در رشته فارماکولوژی در آفریقای جنوبی

یکی از مهم ترین ویژگی های تحصیل رشته فارماکولوژی در آفریقای جنوبی برای دانشجویان و علاقمندان به این رشته آن است که فرد می تواند دوره تحصیلی خود را به زبان انگلیسی پشت سر بگذارد و این امتیازی است که در بسیاری از کشورهای دنیا در رشته های وابسته به علوم پزشکی امکان پذیر نیست. در کشور آفریقای جنوبی دانشگاه های بسیار زیادی وجود دارد که امکان تحصیل در رشته فارماکولوژی را به دانشجویان می دهند.

دانشگاه وسترن کیپ در شهر بلویل یکی از دانشگاه های کشور آفریقای جنوبی است که امکان تحصیل در رشته فارماکولوژی تا مقطع دکترا را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. دانشگاه لیمپوپو در شهر پولوکوین نیز یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور آفریقای جنوبی است که در سال 1959 فعالیت خود را آغاز کرد و تا به امروز یکی از بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل رشته های پزشکی در آفریقای جنوبی بوده است.

دانشگاه اشتلن بوخ در کشور آفریقای جنوبی نیز یکی دیگر از دانشگاه های خوب این کشور است که در حال حاضر در حدود 29000 دانشجو از 100 کشور جهان در آن مشغول به تحصیل هستند و این خود نشانه ای از کیفیت آموزش در این دانشگاه در دید دانشجویان خارجی دارد. سابقه بیش از یک قرن آموزش نیز در این بین بی تاثیر نبوده است. دانشگاه پرتوریا نیز یکی دیگر از دانشگاه هایی است که می توان تحصیل رشته فارماکولوژی را نیز در آن تجربه کرد. این دانشگاه بیش از 110 سال سابقه آموزشی دارد.

شرایط تحصیل در رشته فارماکولوژی در آفریقای جنوبی

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در آفریقای جنوبی

شرایط تحصیل در آفریقای جنوبی به طور کلی به گونه ای است که بجز معدود دانشگاه های برتر این کشور، سایر دانشگاه های آن توان رقابت با دانشگاه های اروپایی را ندارند اما از آن جا که هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور بسیار مقرون به صرفه است می توان گفت که آفریقای جنوبی نیز می تواند یکی از گزینه هایی باشد که افراد برای تحصیل خود انتخاب می کنند. هزینه تحصیل در کشور آفریقای جنوبی در رشته فارماکولوژی در حدود 4300$ تا 6000$ (دلار) در سال است که به نسبت بسیاری از کشورهای جهان مبلغی قابل پرداخت به حساب می آید.

هزینه زندگی در آفریقای جنوبی نیز بسیار مقرون به صرفه است به طوری که بسیاری از دانشجویان می توانند هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. بسته به شهر محل تحصیل، می توان انتظار داشت که هزینه زندگی دانشجویی در این کشور بین 400$ تا 800$ (دلار) باشد. در حقیقت این مبلغ نیز بسیار کمتر از متوسط هزینه های زندگی در کشورهای مطرح جهان است.

یکی دیگر از امتیازات تحصیل در آفریقای جنوبی، امکان کار ضمن تحصیل در این کشور است. دانشجویان در آفریقای جنوبی این فرصت را خواهند داشت تا حداکثر 20 ساعت در هفته را مشغول به کار نیمه وقت باشند و از این طریق بتوانند تمام یا بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین کنند. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که نرخ بیکاری در این کشور بسیار بالا است و در نتیجه دانشجویان خارجی به راحتی نمی توانند کار نیمه وقت خود در این کشور را پیدا کنند.

درآمد یک فارماکولوژیست در آفریقای جنوبی

یکی از نکاتی که بسیاری از افراد در هنگام انتخاب مقصد تحصیلی خود باید به آن توجه کنند، امکان اقامت پس از تحصیل است. آفریقای جنوبی با توجه به این که در سال های اخیر با مشکلات زیادی در رابطه با ایجاد اشتغال روبرو بوده است و از طرف دیگر نیروی کار متخصص را نیز در اختیار ندارد، آمادگی زیادی برای پذیرش نیروی کار خارجی در این کشور دارد. به همین دلیل بیشترین شانس در اختیار افرادی است که توانسته اند در این کشور مدرک تحصیلی خود را دریافت کرده و آماده ورود به بازار کار شوند.

درآمد یک فارماکولوژیست در کشور آفریقای جنوبی بسیار مناسب تر از سایر مشاغل موجود در این کشور است و این افراد می توانند شرایط بهتری را برای زندگی خود از نظر مالی تامین کنند. در نمودار زیر، به منظور ادراک بهتر این موضوع در رابطه با درآمد یک فارماکولوژیست در این کشور، داده های عددی ارائه شده است.

درآمد ماهانه متخصصین فارماکولوژیست در کشور آفریقای جنوبی

تحصیل در آفریقای جنوبی را می توان به عنوان یکی از راه های مناسب برای دریافت اقامت این کشور برشمرد و شاید مسیری هموارتر برای رسیدن به کار در این کشور. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در خارج از کشور دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *