ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در آمریکا

رشته فارماکولوژی در آمریکا

رشته فارماکولوژی در آمریکا جزء یکی از برترین و پردرآمدترین رشته های تحصیلی و در عین حال نیز جزء یکی از رقابتی ترین رشته ها محسوب می شود. کلا برنامه آموزشی فارماکولوژی در آمریکا منجر به اخذ مدرک بسیار معتبری به نام مدرک Pharm. D. می گردد. مطابق قوانین آموزشی آمریکا نیز دانشجویان برای اخذ مدرک مذکور بایستی ابتداء حداقل 2 سال کورس پیش- تخصصی یا همان دوره لیسانس را طی کنند. پس از اتمام این دوره نیز دانشجویان وارد دوره تحصیل تخصصی فارماکولوژی می شوند که معمولا در آمریکا 4 سال تحصیلی طول می کشد.

در ادامه با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوید تا به پاسخ سوالاتتان درباب شرایط تحصیل و کار در رشته فارماکولوژی در کشور آمریکا دست یابید:

  • دوره فارماکولوژی در آمریکا چند سال طول می کشد؟
  • شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در رشته فارماکولوژی چیست؟
  • آیا هزینه تحصیل داروسازی در آمریکا خیلی بالاست؟
  • آیا فارماکولوژی جزء لیست مشاغل مورد نیاز آمریکاست؟

معرفی رشته فارماکولوژی در آمریکا

کلا برنامه Ph.D رشته فارماکولوژی در آمریکا (Pharm.D.) از 2 بخش مختلف تشکیل می شود. بخش اول از این دوره تحصیلی موسوم به دوره لیسانس داروسازی بوده و مستلزم گذراندن حداقل 2 سال کورس پیش- تخصصی است. پس از اتمام دوره مذکور نیز دانشجویان وارد دوره 4 ساله تحصیل تخصصی داروسازی می شوند و با اتمام این دوره آنها می توانند مدرک دکتر داروسازی خود را دریافت کنند. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، بر طبق رنکینگ معتبر QS از برترین دانشگاه های داروسازی جهان در سال 2024، از 10 دانشگاه برتر جهان آمریکا دارای 4 دانشگاه می باشد. در نمودار زیر می توان با این 4 دانشگاه برتر داروسازی آمریکا و رتبه های آنها آشنا شد.

بنابراین برترین دانشگاه های داروسازی آمریکا به ترتیب شامل دانشگاه های هاروارد، دانشگاه نورث کالیفرنیا، دانشگاه کالیفرنیا و جان هاپکینز می باشند:برترین دانشگاه های داروسازی جهان

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در آمریکا

برای تحصیل این رشته در آمریکا ابتداء بایستی با شرایط پذیرش آکادمیک در کشور آمریکا آشنا شد. در شرایط کنونی نیز فرآیند پذیرش فارماکولوژی در آمریکا بسیار رقابتی و سنگین است. با این اوصاف خود فرآیند درخواست پذیرش فارماکولوژی در آمریکا بسیار آسان است. ابتداء متقاضیان برای ارائه درخواست پذیرش خود بایستی به سرویس درخواست کالج داروسازی (PharmCAS) مراجعه نمایند. پس از مراجعه به سامانه مذکور و تکمیل فرم درخواست خود بایستی شرایط و مدارک زیر را نیز تهیه کنند.

البته ناگفته نماند که ممکن است شرایط پذیرش در دانشگاه های مختلف آمریکا کمی متفاوت از هم باشد:

  • فرم درخواست تکمیلی+ مدارک احراز هویتی معتبر مثل پاسپورت ملی
  • مدرک دیپلم 12 ساله با GPA یا معدل کل بالای 16
  • مدرک دانش زبان انگلیسی IELTS با نمره مینیمم 6.0

بنابراین از اهم امتیازات تحصیل رشته فارماکولوژی در آمریکا می توان به عدم الزام متقاضیان به شرکت در آزمون ورودی اشاره نمود. پس از اخذ نامه پذیرش از دانشگاه مورد تایید SEVP (برنامه ساماندهی دانشجویان و گردشگران) دانشجویان فارماکولوژی می توانند با جمع آوری و تحویل مدارک لازم (مثل پاسپورت، فرمهای تکمیلی، مدارک هویتی، مدارک تحصیلی، مدرک زبان و گواهی تمکن مالی) ویزای تحصیلی آمریکا (F1 Visa) را درخواست دهند.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در آمریکا

هزینه تحصیلی دانشجویان فارماکولوژی در آمریکا

متوسط شهریه تحصیلی دانشجویان فارماکولوژی در آمریکا با توجه به ملیت و نوع دانشگاه مربوطه متفاوت است. مثلا سطح این شهریه در دانشگاه های ایالتی به مراتب ارزانتر از دانشگاه های داروسازی خصوصی است. بر این اساس میانگین شهریه داروسازی در دانشگاه های آمریکا در مقطع کارشناسی برای سال تحصیلی 2023- 2024 بین 11000 الی US$ 50000 (دلار) متغیر است.

در قالب نمودار زیر می توان با سطح شهریه در برخی از دانشگاه های داروسازی آمریکا آشنا شد:

مقایسه شهریه سالیانه دانشجویان فارماکولوژی در آمریکا

دانشجویان رشته آنکولوژی که ویزای تحصیلی آمریکا را دارند می توانند ضمن انجام کار دانشجوئی تا 20 ساعت در هفته کار کرده و ضمن اخذ سابقه کاری همچنین بخشی از مخارج خود را تامین کنند. همچنین فرصت درخواست بورسیه های مختلفی نیز برای این دسته از دانشجویان مثل بورس ابی رود، اتویسم دیوید پ. شاپیرو و غیره نیز فراهم است.

آمریکا بهترین کشور برای کار متخصصان فارماکولوژی در جهان!

آمریکا بهترین بازار کاری جهان را برای اشتغال متخصصان فارماکولوژی داراست. چرا که اولا این رشته جزء لیست مشاغل مورد نیاز ایالات متحده می باشد. دوما بر طبق گزارش اداره آمار کار آمریکا (BLS) نرخ بیکاری در بین فارغ التحصیلان این رشته کمتر از 3% می باشد. از این گذشته متوسط درآمد سالیانه فارماکولوژیست ها در کشور آمریکا حدود $133014 (دلار) می باشد که این سطح درآمدی در کل جهان نمونه ندارد. همان طوری که در تصویر زیر هم مشاهده می شود از نظر سطح درآمدی سه کشور آمریکا، ایسلند و استرالیا بهترین مقاصد برای کار داروسازان در جهان محسوب می شود:

سطح درآمد در آمریکا، ایسلند و استرالیا

بر این اساس متوسط درآمد ساعتی فارماکولوژیست ها در آمریکا حدود 59.70$ (دلار) می باشد و این در داخل آمریکا به محل جغرافیایی، نوع کارفرما و سوابق کاری متخصصان داروساز بستگی دارد. مثلا همان طوری که در جدول زیر هم مشاهده می شود، بهترین شهرها برای کار داروسازی در ایالات متحده به ترتیب شهرهای سانفرانسیکو، دالاس و بوستون می باشند:

بهترین شهرها برای کار داروسازی در ایالات متحده

کار به عنوان داروساز در آمریکا

حالا که با شرایط تحصیل، کار و درآمد داروسازی در آمریکا آشنا شدیم، سوال مهمی مطرح می شود مبنی بر اینکه که چگونه و با چه شرایطی می توان به عنوان متخصص فارماکولوژی در آمریکا کرد؟ بر طبق قوانین کشور آمریکا، متخصصان فارماکولوژی به دو طریق می توانند به شغل داروسازی در آمریکا مشغول شوند. روش اول مختص فارغ التحصیلان داروسازی از خود آمریکاست. این دسته از متخصصان ابتداء بایستی مدرک Pharm.D. خود را از دانشگاه های آمریکایی دریافت کنند و سپس برای اخذ مجوز کار داروسازی بایستی 2 آزمون را پشت سر بگذارند. اما روش دوم مختص فارغ التحصیلان خارجی است و آنها به دو طریق قبولی در آزمون معادلسازی مدرک داروسازی خارجی (FPGEC) و یا تهیه شرایط انجمن ملی بوردهای داروسازی آمریکا می توانند مجوز کار خود را از آمریکا دریافت کنند.

مجددا در تصویر زیر خلاصه ای از این 2 روش نشان داده می شود:

دو طریق قبولی در آزمون معادلسازی مدرک داروسازی آمریکا

نهایتا هم برای تحصیل رشته داروسازی یا فارماکولوژی و هم برای کار داروسازی در آمریکا، متقاضیان نیازمند اخذ ویزای مهاجرتی هستند. شما عزیزان برای اطلاع از شرایط و الزامات قانونی تحصیل در آمریکا 2024 می توانند از مشاوره های 100% تخصصی مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره گیرند.

سوالات تخصصی در خصوص رشته فارماکولوژی در آمریکا

در بخش پایانی مقاله رشته فارماکولوژی در آمریکا به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • هزینه تحصیلی دانشجویان فارماکولوژی در آمریکا به چه میزان است؟ متوسط شهریه تحصیلی دانشجویان فارماکولوژی در آمریکا با توجه به ملیت و نوع دانشگاه مربوطه متفاوت است. مثلا سطح این شهریه در دانشگاه های ایالتی به مراتب ارزانتر از دانشگاه های داروسازی خصوصی است. بر این اساس میانگین شهریه داروسازی در دانشگاه های آمریکا در مقطع کارشناسی برای سال تحصیلی 2023- 2024 بین 11000 الی US$ 50000 (دلار) متغیر است.
  • شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در آمریکا چگونه است؟ برای تحصیل این رشته در آمریکا ابتداء بایستی با شرایط پذیرش آکادمیک در کشور آمریکا آشنا شد. در شرایط کنونی نیز فرآیند پذیرش فارماکولوژی در آمریکا بسیار رقابتی و سنگین است. با این اوصاف خود فرآیند درخواست پذیرش فارماکولوژی در آمریکا بسیار آسان است. ابتداء متقاضیان برای ارائه درخواست پذیرش خود بایستی به سرویس درخواست کالج داروسازی (PharmCAS) مراجعه نمایند. پس از مراجعه به سامانه مذکور و تکمیل فرم درخواست خود بایستی شرایط و مدارک زیر را نیز تهیه کنند.
4.3/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *