ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در ارمنستان

رشته فارماکولوژی در ارمنستان

رشته فارماکولوژی در ارمنستان به عنوان یکی از کشورهای همسایه ایران می تواند جذابیت های زیادی را برای علاقمندان به تحصیل در این رشته ایجاد کند. اگرچه دانشگاه های ارمنستان در سطح بسیار بالایی قرار ندارند اما باید در نظر داشت که به دلیل نزدیکی و همچنین هزینه های کم، شهروندان ایرانی زیادی علاقه دارند تا در این کشور به تحصیل مشغول شده و مدرک خود را از دانشگاه های این کشور دریافت کنند.

رشته فارماکولوژی در ارمنستان در یک دوره 4 ساله در مقطع لیسانس ارائه می شود و دانشجویان پس از آن می توانند در مقاطع بالاتر در کشورهای مطرح اروپایی به ادامه تحصیل بپردازند اما باید توجه داشته باشند که در صورتی که قصد بازگشت به ایران را دارند، باید لیست دانشگاه های مورد تایید ارمنستان در وزارت علوم و وزارت بهداشت را مورد بررسی قرار دهند و تنها دانشگاه هایی را انتخاب کنند که به تایید این دو وزارت خانه رسیده باشد در غیر این صورت مدرک آن ها فاقد هرگونه اعتبار است و برای کار در این رشته مجددا باید از ابتدا به تحصیل مشغول شوند. به دلیل توجه ویژه که مخاطبان ما به تحصیل در ارمنستان داشته اند، در این مقاله، مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرایط تحصیل در یکی از پرمخاطب ترین رشته های تحصیلی در ارمنستان را بررسی خواهند کرد.

  • شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در ارمنستان چیست؟
  • آیا می توان در ارمنستان ضمن تحصیل کار کرد؟
  • هزینه های مربوط به تحصیل رشته فارماکولوژی در ارمنستان چه مقدار است؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در ارمنستان چگونه است؟
  • یک فارموکولوژیست در ارمنستان چقدر درآمد دارد؟

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در ارمنستان

تحصیل در رشته فارماکولوژی در ارمنستان شامل یک دوره 4 ساله در مقطع کارشناسی، یک دوره 2 ساله در مقطع کارشناسی ارشد و یک دوره حداقل 3 ساله در مقطع دکتری می شود. در برخی از دانشگاه های این کشور کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد و این مسئله می تواند تحصیل در ارمنستان در این رشته را بسیار جذاب تر سازد.

دانشگاه پزشکی سنت ترازا که در سال 1992 در ایروان تاسیس شد یکی از دانشگاه های مطرح این کشور برای تحصیل در رشته فارماکولوژی است. دانشگاه دولتی ایروان اما شرایط بسیار بهتری را برای تحصیل دانشجویان در این رشته ایجاد می کند و از نظر اعتبار نیز در سطح بالاتری قرار دارد. این دانشگاه در سال 1919 افتتاح شد و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور ارمنستان و بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته های پزشکی است.

از طرف دیگر دانشگاه ایالتی شیراک نیز وجود دارد که خارج از ایروان است و در سال 1934 افتتاح شد و در شهر گیومری قرار دارد. این دانشگاه امکان تحصیل تا مقطع کارشناسی ارشد را در اختیار دانشجویان قرار می دهد و این یکی از نکات مثبتی است که در رابطه با این دانشگاه می توان در نظر داشت ضمن آن که هزینه های مربوط به زندگی در این شهر نیز به نسبت ایروان بسیار کمتر است.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در ارمنستان

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در ارمنستان

یکی از مهم ترین امتیازات تحصیل در ارمنستان در رشته فارماکولوژی هزینه های مقرون به صرفه ای است که دانشجویان در این کشور با آن روبرو هستند. دانشجویان خارجی در ارمنستان هزینه ای بیش از دانشجویان بومی پرداخت می کنند اما این هزینه ها به نسبت بسیاری از کشورهای خارجی بسیار مقرون به صرفه هستند. هزینه شهریه ای که دانشجویان برای تحصیل در رشته فارماکولوژی پرداخت می کنند، سالانه در حدود 2700$ (یورو) است که تقریبا معادل هزینه زندگی 2 ماه در برخی از کشورهای تراز اول اروپایی است.

از طرف دیگر هزینه های زندگی در ارمنستان برای دانشجویان نیز بسیار مقرون به صرفه است. دانشجویان خارجی در این کشور می توانند به راحتی با بودجه ای در حدود 200$ (دلار) در ماه هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. دانشجویانی که خوابگاه دانشجویی را برای اقامت خود در این کشور انتخاب می کنند نیز به حدود 150$ (دلار) در ماه برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور نیاز خواهند داشت.

البته بسیاری از دانشجویان خارجی در این کشور می توانند به صورت تمام وقت نیز مشغول به کار شوند و نیازی به دریافت اجازه کار نخواهند داشت. چنین امکانی زمانی برای دانشجویان ایجاد می شود که کارت شهروندی ارمنستان را در اختیار داشته باشند. یافتن شغل مناسب در ارمنستان برای دانشجویان به منظور تامین هزینه های زندگی در این کشور بسیار دشوار است چراکه ارمنستان از وضعیت اقتصادی بسیار قوی برخوردار نیست و تنها شاید در صنایع توریستم و گردشگری بتوان شغلی درخور برای تامین هزینه های زندگی پیدا کرد.

درآمد یک فارماکولوژیست در ارمنستان

در کنار همه مسائلی که گفته شد، برخی از افرادی که در ارمنستان تحصیل می کنند پس از تحصیل خود، مسیر مهاجرتی دیگری را انتخاب کرده و خود را به کشوری دیگر می رسانند تا بتوانند تحصیلات خود را تکمیل کرده یا به کار در شرایط بهتری مشغول شوند. با این حال دولت ارمنستان نیز به این افراد اجازه می دهد که در ارمنستان بمانند و با امضای یک قرارداد کاری مناسب، اقامت بلند مدت این کشور را نیز به دست آورند.

نیروی کار در ارمنستان درآمدی پایین تر از استانداردهای جهانی دارد و این مسئله ای است که کار در ارمنستان را به عنوان یک ارزش در دید مهاجران پررنگ نمی کند. با این حال فارماکولوژیست ها در این کشور از درآمد مناسبی برخوردار هستند و می توانند زندگی مناسبی در این کشور داشته باشند. برای درک بهتر این موضوع، متوسط درآمد یک فارماکولوژیست در ارمنستان را در نمودار زیر می توان مشاهده کرد.

متوسط درآمد یک فارماکولوژیست در ارمنستان

تجربه کاری و سطح تحصیلات بیشتر، عواملی هستند که می توان به کمک آن ها به درآمد بیش تر از آنچه در نمودار فوق نشان داده شده است رسید و کیفیت زندگی را نیز از این طریق بهبود بخشید. ارمنستان را به عنوان یک گزینه ایده آل نمی توان به متقاضیان تحصیل پیشنهاد کرد اما در صورتی که تمایل به تحصیل در کشورهای ارزان قیمت جهان دارید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید و از اطلاعات ایشان در این زمینه بهره مند شوید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *