ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در استرالیا

رشته فارماکولوژی در استرالیا

اگر رزومه تحصیلی قدرتمندی در اختیار دارید، تحصیل رشته فارماکولوژی در استرالیا می تواند یکی از بهترین گزینه های در دسترس شما باشد. استرالیا یکی از جذاب ترین کشورهای جهان برای تحصیل در خارج از کشور است و رشته فارماکولوژی نیز یکی از رشته های مناسب برای تحصیل به شمار می رود. استرالیا در سال های اخیر روند کاملا رو به جلویی را در تولید علم پشت سر گذاشته است و کیفیت زندگی در این کشور نیز نیازی به تمجید ندارد. تنها مشکل تحصیل در استرالیا، هزینه های بالایی است که دانشجویان بین المللی باید در این کشور به عنوان شهریه بپردازند.

اگرچه در سال های 2020 و 2021 محدودیت های بسیار زیادی برای ورود دانشجویان بین المللی به استرالیا پیش آمد، اما این کشور همچنان یکی از محبوب ترین مقاصد برای تحصیل در خارج از کشور به شمار می رود. دانشجویان بین المللی بسیار زیادی در این کشور تحصیل می کنند و از آنجا که اقامت پس از تحصیل خود را نیز به دست خواهند آورد، استرالیا را به عنوان کشوری جذاب برای آینده شغلی خود انتخاب می کنند. رشته فارماکولوژی در استرالیا نیز از آن دست رشته هایی است که در سطح جهانی شناخته شده است و از همین رو مورد توجه مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز قرار گرفته است.

  • شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در استرالیا چیست؟
  • آیا دانشجویان بین المللی در استرالیا اجازه کار خواهند داشت؟
  • هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در استرالیا چقدر است؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در استرالیا چگونه است؟
  • آیا فارماکولوژیست ها در استرالیا به درآمد بالایی دسترسی دارند؟

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در استرالیا

رشته فارماکولوژی رشته ای مرتبط با علوم دارویی است و یک فارماکولوژیست وظیفه دارد تا بررسی کند که آیا یک داروی خاص بر روی گونه های مختلف در طبیعت اثری منفی دارد یا خیر. در کشور استرالیا، رشته فارماکولوژی جایگاه بسیار مناسبی دارد و زمانی که به دانشگاه های ارائه کننده این رشته توجه داشته باشیم، متوجه این موضوع نیز خواهیم شد.

بدون تردید دانشگاه موناش در شهر کلایتون استرالیا بهترین گزینه ممکن برای تحصیل رشته فارماکولوژی در این کشور است چراکه در این رشته توانسته است جایگاه چهارم را از آن خود کند و این در حالی است که دانشگاه موناش در جایگاه 48 بهترین دانشگاه های جهان قرار گرفته است. دانشگاه کویینزلند استرالیا نیز دومین دانشگاه برتر این کشور در رشته فارماکولوژی است و توانسته جایگاه 17 جهان را به خود اختصاص دهد. این دانشگاه در آخرین رده بندی جهانی رتبه 36 را به خود اختصاص داده است. دانشگاه سیدنی نیز در رشته فارماکولوژی به رتبه 39 دست پیدا کرده است و این درحالی است که در رده بندی کلی، به جایگاه 27 در جمع بهترین دانشگاه های جهان رسیده است.

دانشگاه ملبورن نیز با قرار گرفتن در جایگاه 60 جهان در رشته فارماکولوژی نشان داده است که استرالیا یکی از بهترین کشورهای جهان در ارائه دروس مرتبط با این رشته است. دانشگاه نیو ساوث ولز نیز یکی از 100 دانشگاه برتر جهان در ارائه رشته فارماکولوژی است و توانسته جایگاه 91 را به خود اختصاص دهد و این در حالی است که دانشگاه در رده بندی جهانی رتبه 51 را به دست آورده است. دانشگاه ها غربی استرالیا با قرار گرفتن در جایگاه 127 و دانشگاه جنوب استرالیا با به دست آوردن رتبه 207 از دیگر دانشگاه های برجسته این کشور در رشته فارماکولوژی هستند.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در استرالیا

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در استرالیا

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، تنها نکته منفی در رابطه با تحصیل در کشور استرالیا، هزینه هایی است که دانشجویان هر ساله با آن روبرو هستند. به طور متوسط هزینه تحصیل در رشته فارماکولوژی در استرالیا در حدود 35000$ تا 55000$ (دلار استرالیا) در طول سال است و علاقمندان باید در نظر داشته باشند که تحصیل در این رشته حداقل 4 سال به طول خواهد انجامید.

در کنار هزینه های تحصیلی، هزینه های زندگی در استرالیا نیز باید مورد توجه دانشجویان باشد. این هزینه ها البته با کار دانشجویی تا حدودی قابل جبران هستند چراکه دانشجویان بر اساس قوانین استرالیا می توانند تا سقف 40 ساعت در طول 2 هفته کار کنند و این می تواند امکان دریافت حقوق نسبت مناسب را به آن ها بدهد. در حقیقت یک دانشجوی بین المللی در استرالیا می تواند تا 50% از حقوق یک فرد عادی را به دست آورد.

هزینه های زندگی ماهانه یک دانشجوی مجرد در کشور استرالیا را می تواند در حدود 1200$ تا 1700$ (دلار استرالیا) تخمین زد که بسته به شهر و محل زندگی دانشجویان می تواند متفاوت باشد.

درآمد یک فارماکولوژیست در استرالیا

دانشجویانی که دوره تحصیل خود را در کشور استرالیا به پایان رسانده باشند، قادر خواهند بود تا به منظور کار در این کشور اقدامات قانونی لازم را انجام دهند. این افراد می توانند به دلیل تحصیل در کشور استرالیا شانس بسیار بالایی برای دریافت PR در این کشور داشته باشند.

درآمد نیروی کار در کشور استرالیا بسیار مناسب است و افرادی که در این کشور کار می کنند، از رفاه اجتماعی نسبتا مناسبی برخودار هستند و این مسئله خود یکی از دلایلی است که کیفیت زندگی در استرالیا را در بالاترین سطح ممکن قرار داده است و شهرهای استرالیا را به بهترین شهرهای جهان برای زندگی تبدیل کرده است. بنا بر تخصص، فارماکولوژیست ها نیز در استرالیا از درآمدی به مراتب بیشتر از نیروی کار عادی در این کشور برخوردار هستند و این یکی از امتیازات کار و تحصیل در استرالیا به حساب می آید. در نمودار زیر، متوسط درآمد یک فارماکولوژیست در استرالیا نشان داده شده است.

متوسط درآمد یک فارماکولوژیست در استرالیا

نیازی به تعریف نیست که رسیدن به چنین سطحی از درآمد می تواند چه سبکی از زندگی را برای یک فرد به همراه داشته باشد و چه امکاناتی را برای زندگی او و حتی یک خانواده ایجاد کند. با توجه به امکاناتی که تحصیل در استرالیا در اختیار افراد قرار می دهد، شما نیز در صورت تمایل به رسیدن به این هدف می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *