ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در اسلواکی

رشته فارماکولوژی در اسلواکی

تحصیل رشته فارماکولوژی در اسلواکی می تواند گزینه ای مناسب برای افرادی باشد که قصد تحصیل در یک کشور اروپایی با هزینه های اندک را دارند. دانشجویانی که در اسلواکی تحصیل می کنند می توانند پس از پایان دوره تحصیل خود در سایر کشورهای اروپایی نیز به کار مشغول شوند و در نتیجه اقامتی بسیار ارزشمند را برای خود به ارمغان آورند. رشته فارماکولوژی نیز یکی از رشته های بسیار با اهمیت در جهان امروز است چراکه بیماری های بسیار زیادی در حال بوجود آمدن است و وجود چنین متخصصانی الزامی به نظر می رسد.

اسلواکی کشوری مناسب برای زندگی آرام و بی دغدغه است و افرادی که این کشور را برای تحصیل انتخاب می کنند قطعا از زندگی در کنار اسلواک ها لذت خواهند برد. هزینه های تحصیل در این کشور بسیار مقرون به صرفه است و همین مسئله می تواند بسیاری را به سمت این کشور جذب نماید. دانشگاه های این کشور نیز از جایگاه مناسبی برخوردار هستند و این مسئله ای است که می تواند اسلواکی را به گزینه ای مناسب برای تحصیل تبدیل کند. در ادامه مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در اسلواکی خواهند پرداخت تا علاقمندان به این رشته تحصیلی نیز آگاهی کافی در این زمینه را به دست آورند.

  • شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در اسلواکی چیست؟
  • آیا می توان به عنوان دانشجو در اسلواکی به کار مشغول شد؟
  • هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در اسلواکی چقدر است؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در اسلواکی چیست؟
  • آیا یک فارماکولوژیست در اسلواکی از درآمد خوبی برخوردار است؟

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در اسلواکی

رشته فارماکولوژی در اسلواکی یکی از رشته های بسیار با اهمیت در حوزه پزشکی به حساب می آید. دانشجویان در این رشته با زیست شناسی انسانی و جانوری آشنایی پیدا می کنند و آشنایی کافی با داروها را نیز پیدا می کنند. آن ها موظف هستند تا در عرصه کاری و فعالیت رسمی خود، رابطه میان داروها و استفاده آن توسط انسان و حیوانات را بررسی می کنند. آن ها باید اطمینان حاصل کنند که داروی تازه کشف شده یا داروهای قدیمی دارای قدیمی مشکلی برای استفاده نخواهند داشت.

علاقمندان به تحصیل در رشته فارماکولوژی در اسلواکی باید در نظر داشته باشند که دوره تحصیل آن ها در این کشور 5 ساله خواهد بود و پس از آن می توانند آماده ورود به مقطع کارشناسی ارشد در این کشور شوند که 2 سال به طول خواهد انجامید. در حال حاضر در معدود دانشگاه های کشور اسلواکی امکان تحصیل در رشته فارماکولوژی به زبان انگلیسی وجود دارد و این مسئله می توان دشواری فراوانی را برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور برای علاقمندان ایجاد کند.

اعتبار مدرک دانشجویان رشته فارماکولوژی در اسلواکی بسیار بالا است و این افراد می توانند پس از تحصیل در دانشگاه های برجسته جهان به ادامه تحصیل مشغول شده یا به کار در برترین کشورهای جهان مشغول شده و اقامت این کشورها را به دست آورند.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در اسلواکی

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در اسلواکی

هزینه تحصیل در رشته فارماکولوژی در اسلواکی بسیار مقرون به صرفه است اگرچه در اروپا کشورهای دیگری نیز وجود دارد که تحصیل ارزان قیمت تری را فراهم می کنند اما به طور کلی می توان اسلواکی را نیز در جمع کشورهای ارزان قیمت جهان برای تحصیل معرفی کرد.

دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در اسلواکی در رشته فارماکولوژی را دارند، باید سالانه در حدود 7000€ (یورو) را به عنوان شهریه به دانشگاه خود پرداخت کنند. در کشور اسلواکی دسترسی به بورسیه های تحصیلی آسان نیست و به همین دلیل است که متقاضیان تحصیل در این کشور باید پیش از مهاجرت خود به این کشور حساب های بانکی خود را به خوبی مورد بررسی قرار دهند.

علاوه بر شهریه دانشگاهی، دانشجویان باید هزینه های زندگی خود در اسلواکی را نیز پرداخت کنند. هزینه زندگی در اسلواکی به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر کمت راست و این می تواند هزینه های کلی زندگی و تحصیل در این کشور را برابر سازد. هر دانشجو برای زندگی در این کشور به حدود 600€ تا 700€ (یورو) در ماه نیاز خواهد داشت که تقریبا 40% کمتر از کشورهای مطرح اروپایی است.

دانشجویان بین المللی در اسلواکی اجازه کار خواهند داشت و این امتیاز بزرگ می تواند به آن ها کمک کند تا همین هزینه های اندک زندگی در این کشور را نیز تامین کرده و دغدغه های مالی خود را نیز به طور جدی کاهش دهند چراکه هزینه زندگی این افراد در طول این 5 سال در کشور اسلواکی در حدود 36000€ (یورو) خواهد بود که مبلغ بسیار سنگینی است اما از طریق کار دانشجویی کاملا قابل جبران است.

درآمد یک فارماکولوژیست در اسلواکی

دانشجویان خارجی در کشور اسلواکی این فرصت را خواهند داشت که پس از پایان دوره تحصیل خود به عنوان یک نیروی کار در این کشور مشغول به کار شده و با توجه به اینکه در این کشور کار می کنند، دریافت ویزای کاری را برای آن ها ممکن می سازد. این مسئله به معنی امکان دسترسی به اقامت دائمی کشور اسلواکی است و افرادی که از این طریق به خاک این کشور می رسند می توانند تنها با 5 سال کار در این کشور به اقامت دائمی رسیده و پس از 10 سال اقامت خود را به تابعیت تبدیل کنند.

سطح درآمد در کشور اسلواکی به نسبت بسیاری از کشورهای جهان بالا نیست و زمانی که صحبت از هزینه های زندگی در این کشور شد نیز قطعا متوجه شدید که هزینه زندگی در این کشور نیز به نسبت پایین تر از هزینه های زندگی در کشورهای مطرح اروپایی است. فارماکولوژیست ها در اسلواکی نیز از درآمد مناسب تری نسبت به عموم جامعه برخوردار هستند و علت آن تخصصی است که در دانشگاه آموخته اند. در نمودار زیر متوسط درآمد این افراد به تصویر کشیده شده است.

درآمد ماهانه متخصصین فارماکولوژیست در کشور اسلواکی

زمانی که فردی بتواند مدرک کارشناسی ارشد خود را در این رشته تحصیلی دریافت کند، درآمد او نیز 57% افزایش پیدا می کند و تنها 2 سال سابقه کار سبب افزایش 26% حقوق ماهانه فرد خواهد شد. در صورتی که قصد دارید به عنوان یک دانشجو در هر نقطه از جهان زندگی کنید، کافی است با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *