ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در اوکراین

رشته فارماکولوژی در اوکراین

رشته فارماکولوژی در اوکراین ازجمله رشته هایی است که می تواند نظر بسیاری از علاقمندان را به خود جلب کند و دلایل بسیاری در این رابطه وجود دارد. اولا هزینه های تحصیل در کشور اوکراین بسیار مقرون به صرفه است و هزینه های زندگی در این کشور نیز بسیار ارزان قیمت است و از همین رو می توان انتظار داشت که تنها دغدغه دانشجویان خارجی در این کشور تحصیل در این کشور و آموختن دروسی باشد که روزانه در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

رشته فارماکولوژی را می توان به عنوان یکی از رشته های اصلی علوم پزشکی در عصر حاضر دانست چراکه در حال حاضر نوع بشر با بیماری های متفاوتی روبرو است و این مسئله نیاز به داروهای جدید را افزایش می دهد. یک فارماکولوژیست وظیفه دارد تا علاوه بر فعالیت در زمینه کشف داروهای جدید، شرایطی را فراهم آورد تا بتوان تصمیم گرفت که آیا استفاده از داروها می تواند صرفا باعث بهبودی فرد شود یا اینکه می تواند اثرات مخربی بر مصرف کننده داشته باشد. از آن جا که هزینه های تحصیل در اوکراین بسیار مقرون به صرفه است، متقاضیان بسیاری به این کشور علاقمند شده اند. از همین رو مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط رشته فارماکولوژی در اوکراین خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در اوکراین چیست؟
  • آیا می توان با هزینه کم در رشته فارماکولوژی در دانشگاه های اوکراین تحصیل کرد؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در کشور اوکراین چگونه است؟
  • آیا می توان به عنوان یک فارماکولوژیست در اوکراین درآمد خوبی کسب کرد؟

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در اوکراین

شرایط تحصیل در کشور اوکراین به طور کلی متفاوت از بسیاری دیگر از کشورهای جهان است و متقاضیان پیش از تحصیل در این کشور باید از این مسئله آگاهی کافی را به دست آورند. افرادی که تحصیل در اوکراین را در هر یک از رشته های تحصیلی انتخاب کنند، باید در دوره های پادفک شرکت کنند. در این دوره آموزشی علاوه بر زبان، برخی از دروس پایه نیز به دانشجویان آموزش داده می شود و در پایان افرادی که نمرات قبولی را دریافت کنند می توانند برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر خود اقدام کند.

دانشگاه دولتی پزشکی دونسک یکی از بهترنی دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته فارماکولوژی است. آکادمی پزشکی خارکیف نیز یکی دیگر از دانشگاه هایی است که می توان برای تحصیل رشته فارماکولوژی آن را برگزید. این دانشگاه یکی از برجسته ترین دانشگاه های کشور اوکراین برای تحصیل در کلیه رشته های پزشکی است.

دانشگاه ملی اودسا نیز اگرچه یک دانشگاه فنی و مهندسی است اما در رشته فارماکولوژی تا مقطع کارشناسی ارشد امکان تحصیل را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. موسسه دولتی وابسته به وزارت بهداشت در کشور اوکراین نیز یکی دیگر از دانشگاه های شناخته شده در کشور اوکراین است که تنها در مقطع کارشناسی ارشد رشته فارماکولوژی را ارائه می دهد. دانشگاه دولتی داروسازی در کشور اوکراین نیز که در شهر خارکیف واقع شده است، یکی دیگر از دانشگاه های شناخته شده در کشور اوکراین است.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در اوکراین

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در اوکراین

یکی از مزیت های تحصیل در کشور اوکراین، هزینه های مقرون به صرفه ای است که دانشجویان باید هر ساله به دانشگاه های این کشور پرداخت کنند. هزینه تحصیل در رشته فارماکولوژی در کشور اوکراین به طور متوسط در حدود 850$ تا 2500$ (دلار) در سال است و دانشجویان می توانند بخشی از آن را در ابتدای سال و بخش دیگری از آن را در فاصله میان دو ترم پرداخت کنند.

هزینه زندگی در اوکراین نیز بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان با در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 300$ (دلار) نیز می توانند در کشور اوکراین شرایط مناسبی رابرای زندگی خود رقم بزنند. در کشور اوکراین، به دانشجویان اجازه داده می شود تا در خوابگاه های دانشجویی نیز اقامت داشته باشند اما این فرصت به صورت قطعی در اختیار همه دانشجویان قرار نخواهد گرفت.

علاوه بر این دانشجویان در کشور اوکراین این فرصت را خواهند داشت تا به صورت نیمه وقت مشغول به کار شوند و از این طریق بتوانند بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین کنند. البته شرایط اقتصادی کشور اوکراین به گونه ای است که نمی توان امید داشت که به راحتی بتوان در این کشور به شغل مورد نظر رسید. فراگیری زبان رایج در کشور اوکراین برای رسیدن به شغل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

درآمد یک فارماکولوژیست در اوکراین

اگر فردی به عنوان یک دانشجو وارد اوکراین شود، می تواند مسیر رسیدن خود به شغل در این کشور را به شدت هموار سازد چرا که بر اساس قوانین دولت اوکراین افرادی که در این کشور تحصیل کرده و مدرک خود را دریافت کنند، این فرصت را در اختیار خواهند داشت تا در این کشور به جستجوی کار پرداخته و بتوانند از این طریق بتوانند ویزای کاری این کشور را در اختیار داشته باشند.

اگرچه شرایط کار در کشور اوکراین چندان مناسب نیست و درآمد نیروی کار در اوکراین نیز به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی بسیار کمتر است و این موضوعی است که باعث شده تا بسیاری از علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور بلافاصله پس از پایان دوره تحصیل خود در کشور اوکراین، خاک این کشور را ترک می کنند و به بهترین کشورهای دنیا مهاجرت می کنند تا بتوانند از این طریق درآمد مناسب تری را نیز اخذ کنند.

با همه این تفاسیر درآمد فارماکولوژیست ها در کشور اوکراین به نسبت عموم جامعه بسیار مناسب است و این افراد می توانند زندگی باکیفیتی را در این کشور تجربه کنند. برای درک بهتر این موضوع، در نمودار زیر متوسط درآمد یک فارماکولوژیست در اوکراین نشان داده شده است.

درآمد ماهانه متخصصین فارماکولوژیست در کشور اوکراین

اگرچه سطح درآمدی فارماکولوژیست ها در کشور اوکراین قابل مقایسه با همکاران آن ها در کشورهای مطرح اروپایی نیست اما در کشور اوکراین درآمدی مناسب به حساب می آید. متقاضیان باید در نظر داشته باشند که بسیاری از دانشگاه های پزشکی در اوکراین مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند و این مسئله ای است که می تواند آینده دانشجویان را تحت تاثیر قرار دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط زندگی در کشور اوکراین می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *