ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در ایسلند

رشته فارماکولوژی در ایسلند

رشته فارماکولوژی در ایسلند یکی از مجموعه رشته های علوم پزشکی در این کشور است که در طول سالیان متوالی متقاضیان زیادی داشته است. از آن جا که این رشته شباهت بسیار زیادی به رشته داروسازی دارد، بسیاری از افراد به این رشته تحصیلی نیز علاقمند می شوند و آن را برای تعیین آینده شغلی خود انتخاب می کنند. در کشور ایسلند اما برای تحصیل در رشته فارماکولوژی گزینه های محدودی پیش روی متقاضیان قرار دارد و از همین رو افراد پیش از اقدام برای اخذ پذیرش باید رزومه خود را در نظر داشته باشند و با توجه به آن، اقدامات لازم را انجام دهند.

حقیقت امر آن است که جمعیت ایسلند کمتر از 500000 نفر است و از همین رو احداث دانشگاه های متعدد در این کشور از نظر اقتصادی فاقد توجیه است در نتیجه نمی توان انتظار داشت که امکان تحصیل در تمامی رشته های تحصیلی در ایسلند نیز مانند بسیاری دیگر از کشورهای جهان در دسترس باشد. افرادی که در ایسلند تحصیل می کنند، به نوعی آینده شغلی خود را نیز تضمین کرده اند و این خود یکی از مهم ترین نکاتی است که در رابطه با تحصیل در این کشور می توان بیان داشت. به دلیل اهمیت بسیار زیادی که موضوع تحصیل رشته فارماکولوژی در ایسلند دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی این موضوع خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در ایسلند چگونه است؟
  • آیا می توان به تحصیل کم هزینه در ایسلند امید داشت؟
  • شرایط اقامت دانشجویان خارجی پس از تحصیل در ایسلند چگونه است؟
  • درآمد یک فارماکولوژیست در کشور ایسلند چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در ایسلند

اخذ پذیرش از دانشگاه های ایسلند آن هم در رشته فارماکولوژی یکی از دشوارترین پروسه هایی است که دانشجو ممکن است در آن قرار گیرد. در دانشگاه های کشور ایسلند این رشته به ندرت ارائه می شود و همین مسئله اخذ پذیرش را برای دانشجویان بین المللی و علاقمند به این رشته دشوارتر از هر کشوری می سازد چراکه ظرفیت محدودی از صندلی های این رشته تحصیلی در اختیار دانشجویان بین المللی قرار خواهد گرفت و به همین دلیل است که تنها افرادی می توانند در این رشته به تحصیل بپردازند که رزومه آن ها در سطح عالی باشد.

به دلیل آگاهی به این موضوع، در حال حاضر امکان تحصیل در ایسلند و در رشته فارماکولوژی به زبان انگلیسی امکانپذیر نیست و علاقمندان به رسیدن به این خواسته باید زبان ایسلندی را بیاموزند تا به آن ها مجوز تحصیل در این رشته داده شود. با توجه به محدودیت های آموختن زبان ایسلندی در ایران، متقاضیانی که از ایران قصد مهاجرت به ایسلند را دارند باید خود اقدام به آموختن این زبان کنند.

دانشگاه ایسلند تنها دانشگاهی در این کشور است که به دانشجویان بومی و خارجی اجازه می دهد تا در این رشته تحصیلی اقدام به اخذ پذیرش کنند و تعداد کل دانشجویان ورودی این دانشگاه در هر سال تحصیلی در رشته فارماکولوژی تنها 30 نفر و تعداد دانشجویان خارجی که می توانند از آن پذیرش بگیرند نیز تنها 6 نفر در سال است.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در ایسلند

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در ایسلند

رشته های تحصیلی در دانشگاه ایسلند با هزینه های مقرون به صرفه ای ارائه می شوند و دانشجویان می توانند با اندکی صرفه جویی در هزینه ها، از پس مخارج خود در این کشور برآیند. بر اساس اعلام دانشگاه ایسلند، تحصیل رشته فارماکولوژی در هر ترم تحصیلی در حدود 2600€ (یورو) است و هزینه سالانه تحصیل در این رشته نیز در حدود 5200€ (یورو) خواهد بود. علاوه بر این هزینه ها، دانشجویان باید هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز در نظر داشته باشند.

حداقل هزینه ای که می توان برای خوراک در این کشور در نظر گرفت، ISK50000 (کرون ایسلند) است و دانشجویان برای پوشش هزینه های اقامتی خود مانند اجازه خانه یا خوابگاه نیز باید ماهانه ISK100000 (کرون ایسلند) را در نظر بگیرند. برای درک بهتر این موضوع می توان بیان داشت که چنین مبلغی تقریبا معادل 1010€ (یورو) در ماه است که چیزی در حدود هزینه های زندگی در بسیاری از کشورهای مطرح اروپایی از جمله آلمان، اتریش، بلژیک، برخی از شهرهای انگلستان و غیره است.

دانشجویان بین المللی در کشور ایسلند این فرصت را خواهند داشت تا به صورت نیمه وقت در این کشور به کار مشغول شوند اما مسئله اصلی در این رابطه آن است که طول مدتی که آن ها می توانند در این کشور به کار مشغول شوند، کمتر از متوسط ساعات کاری در اروپا است چرا که به دانشجویان فرصت داده می شود تنها 15 ساعت در هفته مشغول به کار نیمه وقت در این کشور شوند. این ساعات کاری به دانشجویان اجازه می دهد تا درصد قابل توجهی از هزینه های مربوط به زندگی خود در این کشور را از این طریق پوشش دهند.

درآمد یک فارماکولوژیست در ایسلند

در صورتی که فردی از این مسیر سخت اخذ پذیرش با موفقیت عبور کند و بتواند مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه ایسلند دریافت کند، به او این اجازه داده خواهد شد تا در این کشور یک قرارداد کاری امضا کند و به مفاد آن پایبند باشد. چنین شرایطی به این معنا است که فرد قادر خواهد بود در یک بازه زمانی کوتاه مدت، در صورتی که در این کشور به صورت قانونی کار کرده باشد، مرتکب تخلف نشده باشد و همچنین مالیات خود را پرداخت کرده باشد، اقامت کشور ایسلند به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان را به دست آورد.

متوسط درآمد در ایسلند در سطح بسیار مناسبی قرار دارد و شهروندان این کشور در رفاه اقتصادی به سر می برند. جمعیت کم کشور ایسلند شاید یکی از عمده ترین دلایل کیفیت بالای زندگی در این کشور باشد. در نمودار زیر، متوسط درآمد فارماکولوژیست ها در ایسلند نشان داده شده است.

متوسط درآمد فارماکولوژیست ها در ایسلند

شرایط تحصیل در کشور ایسلند به گونه ای است که فرد می توان در آینده کاری خود شرایط بسیار مناسبی را ایجاد کند و حتی در بهترین کشورهای دنیا نیز مشغول به کار شوند. در چنین شرایطی بدیهی است که شما نیز به این موضوع علاقمند شوید پس کافی است با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از مشاوره با ایشان اطلاعات تکمیلی را به دست آورید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *