ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در بلاروس

رشته فارماکولوژی در بلاروس

رشته فارماکولوژی در بلاروس را می توان جزو رشته هایی معرفی کرد که دانشجویان بین المللی با تحصیل در آن می توانند آینده شغلی خود را تضمین کنند. هزینه های مقرون به صرفه تحصیل در کشور بلاروس در سال های اخیر متقاضیان ایرانی بسیار زیادی را جذب این کشور کرده است و همچنان نیز یکی از گزینه های تحصیل در خارج از کشور برای ایرانیان به شمار می رود و این در حالی است که بسیاری از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت بهداشت و یا وزارت علوم در ایران نیستند.

رشته فارماکولوژی را می توان یکی از رشته هایی دانست که در سال های اخیر متقاضیان زیادی را پیدا کرده است و در گذشته نه چندان دور تنها افراد خاصی این رشته تحصیلی را برای آینده خود انتخاب می کردند. امروزه رشد برخی از بیماری ها و همچنین اثرات مخرب برخی از داروها بر انسان سبب شده است تا رشته فارماکولوژی اهمیت بسیار بیش تری در دنیای پزشکی پیدا کند و مخاطبانی پیدا کند که قبل از ورود به دانشگاه به دنبال انتخاب رشته ای مناسب برای آینده خود باشند. به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در بلاروس بپردازند.

  • شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در بلاروس چیست؟
  • چه هزینه هایی در انتظار دانشجویان رشته فارماکولوژی در کشور بلاروس است؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در بلاروس به منظور کار در این کشور چیست؟
  • درآمد یک فارماکولوژیست در بلاروس چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در بلاروس

رشته فارماکولوژی رشته ای شبیه به رشته داروسازی است و در زبان فارسی از آن به عنوان داروشناسی یاد می شود. متخصصین فارماکولوژیست در تلاش هستند تا اثرات مخرب داروها بر موجودات مختلف را مورد بررسی قرار دهند و از این طریق اطمینان حاصل کنند که اثرات مثبت یک دارو بسیار بیش تر از اثرات منفی آن است.

دوره تحصیل رشته فارماکولوژی در کشور بلاروس 5 سال به طول می انجامد و این مسئله ای است که باید به آن توجه ویژه داشت چرا که می تواند در برنامه ریزی های مالی و همچنین اقامتی فرد تاثیرگذار باشد. در بلاروس، تحصیل به زبان روسی بسیار ساده تر انجام می شود و دانشجویان خارجی می توانند از این طریق شانس خود برای اخذ پذیرش تحصیلی در این کشور را افزایش دهند اما نکته مثبت آن است که امکان انتخاب دوره های انگلیسی زبان در رشته فارماکولوژی در این کشور همچنان وجود دارد.

دانشگاه پزشکی ویتبسک که یک دانشگاه دولتی در این کشور است از جمله دانشگاه هایی است که می توان با تحصیل در آن شرایط مناسبی در این کشور به دست آورد. این دانشگاه از قدیمی ترین موسسات آموزشی در بلاروس است که فعالیت رسمی خود را از سال 1934 آغاز کرده است.

دانشگاه تکنولوژی بلاروسی نیز یکی دیگر از دانشگاه های دولتی در این کشور است که با شروع فعالیت خود از سال 1930 تا کنون یکی از بهترین دانشگاه های این کشور بوده است و امکان تحصیل در این رشته را نیز به دانشجویان خارجی می دهد. دانشگاه پزشکی بلاروس در شهر مینسک نیز دیگر دانشگاه دولتی کشور بلاروس برای تحصیل در این رشته است.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در بلاروس

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در بلاروس

بلاروس یکی از کشورهای ارزان قیمت برای تحصیل در کشورهای اروپایی است و این مسئله باعث جذابیت این کشور در سال های اخیر شده است. ایرانیان بسیار زیادی در سال های اخیر به بلاروس مهاجرت کرده اند و در حال حاضر نیز در این کشور مشغول به تحصیل هستند. باید در نظر داشت که برخی از دانشگاه های کشور بلاروس مورد تایید وزارت بهداشت نیستند و این مسئله می تواند آینده شغلی افرادی که قصد بازگشت به ایران را دارند، تحت تاثیر قرار دهد.

هزینه تحصیل در رشته فارماکولوژی در حدود 3600$ (دلار) در سال است و این قیمت در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی مبلغی اندک به شمار می رود. از طرف دیگر هزینه های زندگی در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه است. در صورتی که یک دانشجو در خوابگاه دانشجویی اقامت داشته باشد، می تواند با پرداخت 800$ (دلار) در سال، هزینه اقامت خود را بپردازد. سایر هزینه های زندگی در کشور بلاروس برای دانشجویان در حدود 1550$ (دلار) در سال است.

آنچه گفته شد سبب می شود تا هزینه زندگی دانشجویان در سال اول در حدود 5950$ (دلار) است و از سال دوم در حدود 4400$ (دلار) چراکه شهریه دانشجویان از سال دوم تحصیل کمتر می شود. البته دانشجویانی که در خوابگاه اقامت ندارند سالیانه باید انتظار مبلغی در حدود 2400$ تا 3600$ (دلار) در سال را برای زندگی خود داشته باشند. البته باید در نظر داشت که کار ضمن تحصیل در بلاروس امکانپذیر نیست و دانشجویان باید تمام هزینه های خود را از طریق دیگری تامین کنند.

درآمد یک فارماکولوژیست در بلاروس

دانشجویانی که در کشور بلاروس تحصیل می کنند، این امکان را در اختیار خواهند داشت که پس از تحصیل خود در این کشور مشغول به کار شوند و این فرصتی است که در بسیاری از کشورهای جهان نیز در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. در کشور بلاروس، مانند بسیاری از کشورهای شرقی اروپا، سطح درآمد پایین تر از متوسط در این قاره را در اختیار دارند و این مسئله ای است که بسیاری را نسبت به کار در این کشور دلسرد می کند.

با همه این تفاسیر، یک فارماکولوژیست در کشور بلاروس می تواند درآمدی بالاتر از میانگین درآمدی در این کشور داشته باشد و این نکته ای مثبت در خصوص شرایط کار یک فارماکولوژیست در کشور بلاروس است. در نمودار زیر متوسط درآمد یک فارماکولوژیست در کشور بلاروس ارائه شده است.

متوسط درآمد یک فارماکولوژیست در کشور بلاروس

با وجود این مسئله از آن جا که مجموع هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور بسیار مقرون به صرفه است بسیاری از افراد تلاش می کنند تا تحصیلات خود را در این کشور به پایان رسانده و پس از آن در مسیر مهاجرت به بلاروس گام بردارند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از این آمادگی برخوردار هستند که شما را در مسیر مهاجرت به ارزان قیمت ترین و البته با کیفیت ترین کشورهای جهان برای تحصیل راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *