ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در بلغارستان

رشته فارماکولوژی در بلغارستان

رشته فارماکولوژی در بلغارستان یکی از رشته های است که دستیابی به کرسی های دانشگاهی آن نه تنها برای دانشجویان بلکه برای اساتید نیز دشوار است. بلغارستان را نمی توان در جمع کشورهای برتر جهان قرار داد و به همین دلیل است که درسیستم آموزشی این کشور نیز نقاط ضعفی وجود دارد و نمی توان به راحتی تمامی رشته ها را در این کشور انتخاب کرد. رشته فارماکولوژی نیز یکی از همین رشته های تحصیلی است و در تعداد دانشگاه های محدودی از این کشور ارائه می شود و در نتیجه اخذ پذیرش نیز به دلیل محدودیت های موجود سخت می شود.

رشته فارماکولوژی در سال های اخیر از نظر تعداد متقاضی بسیار بیشتری پیدا کرده است و یکی از عمده ترین دلایل آن، شیوع بیماری کرونا بوده است. یک فارماکولوژیست با توجه به دانش خود می تواند در زمینه شناخت داروهای مختلف فعالیت داشته باشد و از این طریق مانع انتقال عوارض استفاده از داروها به انسان و سایر موجودات زنده باشد. اگرچه بلغارستان کشوری نه چندان شناخته شده در زمینه تحصیل است اما باید به این نکته اشاره داشت که هزینه های مقرون به صرفه تحصیل در این کشور می تواند به افراد تجربه مناسبی از تحصیل را ارائه دهد. در این مقاله مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در بلغارستان را مورد بررسی قرار خواهند داد.

  • شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در بلغارستان چیست؟
  • آیا می توان در بلغارستان با کم ترین هزینه در رشته فارماکولوژی تحصیل کرد؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در کشور بلغارستان چگونه است؟
  • درآمد یک متخصص فارماکولوژیست در کشور بلغارستان چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در بلغارستان

رشته فارماکولوژی در بلغارستان یکی از رشته های مرتبط با داروسازی و در دسته علوم پزشکی قرار دارد و دانشجویانی که در این رشته به تحصیل مشغول هستند، پس از 4 سال می توانند مدرک تحصیلی خود در مقطع کارشناسی را به دست آورند. زبان رسمی این کشور بلغاری است و بیشتر رشته های تحصیلی در دانشگاه های این کشور به زبان رسمی این کشور ارائه می شوند و تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور بسیار دشوار است. در صورتی که فردی بتواند به زبان بلغاری تسلط پیدا کند، شانس پذیرش او برای تحصیل در بلغارستان افزایش پیدا می کند.

دانشگاه صوفیا در بلغارستان بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته فارماکولوژی است و یکی از مزیت های تحصیل در این دانشگاه آن است که این دانشگاه بالاترین نرخ تبدیل دانشجویان به نیروی کار در کشور بلغارستان را در اختیار دارد و همچنین مشهورترین و بهترین دانشگاه این کشور است. دانشگاه پزشکی صوفیا نیز یکی دیگر از دانشگاه های شناخته شده در این کشور است که می توان انتظار داشت که دانشجویان پذیرش از این دانشگاه را در اولویت اول خود قرار دهند. دانشگاه پزشکی وارنا نیز یکی دیگر از دانشگاه های برجسته در کشور بلغارستان و شاید بتوان گفت آخرین گزینه ای است که دانشجویان برای تحصیل در رشته فارماکولوژی در اختیار دارند. در دسترس نبودن گزینه های زیاد در کشور بلغارستان برای اخذ پذیرش، شرایط را برای تحصیل در این کشور دشوار ساخته است.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در بلغارستان

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در بلغارستان

هزینه تحصیل در هر کشوری می تواند عاملی تاثیرگذار در تصمیم گیری هر فرد باشد چراکه افرادی که ناتوان از تامین هزینه های زندگی و تحصیل خود باشند، بدون تردید شکست خواهند خورد و این نکته ای است که باید با دقت بسیار زیادی به آن توجه شود. خوشبختانه هزینه های مربوط به تحصیل در کشور بلغارستان بسیار مقرون به صرفه است و این می تواند یک فاکتور مثبت به حساب بیاید. هزینه تحصیل در کشور بلغارستان در رشته فارماکولوژی در حدود 2800$ تا 4200$ (دلار) است و می توان آن را در دسته کشورهایی قرار داد که امکان تحصیل ارزان قیمت را به دانشجویان خارجی می دهد.

از طرف دیگر هزینه زندگی دانشجویی در کشور بلغارستان نیز بسیار مناسب است به طوری که با 500$ (دلار) می توان زندگی با سبک دانشجویی را پشت سر گذاشت. در حقیقت می توان گفت با سالانه 10000$ (دلار) می توان علاوه بر تجربه تحصیل در رشته فارماکولوژی، هزینه زندگی در این کشور را نیز به طور کامل پرداخت کرد.

دانشجویانی که توان تامین چنین مبلغی را ندارند، می توانند در طول تحصیل خود در کشور بلغارستان به کار دانشجویی مشغول شوند و از این طریق هزینه های زندگی خود را تامین کنند. دولت بلغارستان به دانشجویان خارجی این فرصت را داده است که تا سقف 20 ساعت در هفته در این کشور کار کنند و با توجه به شرایط بازار کار در این کشور می توان انتظار داشت که دانشجویان بتوانند در کافه ها، رستوران ها، هتل ها، کتابخانه ها و غیره شغلی مناسب برای کار نیمه وقت بیابند و از این طریق کمک هزینه ای برای زندگی خود در این کشور داشته باشند.

درآمد یک فارماکولوژیست در کشور بلغارستان

یکی دیگر از موضوعاتی که باید به آن توجه داشت، میزان درآمدی است که می توان در کشور بلغارستان به آن دسترسی داشت. بلغارستان این فرصت را به دانشجویان خارجی می دهد تا در بازه زمانی کوتاه مدتی پس از فارغ التحصیلی در این کشور به جستجوی کار پرداخته و شغل مورد نظر خود را بیابند. در صورت امضای قرارداد با یک کارفرما شهروند خارجی قادر خواهد بود که ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند و از این طریق اقامت این کشور را به دست آورد.

درآمد در کشور بلغارستان همچون کشورهای برتر اروپایی نیست و افراد زیادی در این کشور دستمزدی پایین تر از متوسط درآمد در اروپا را تجربه می کنند. در نمودار زیر متوسط درآمد فارماکولوژیست ها در بلغارستان به تصویر کشیده شده است.

متوسط درآمد فارماکولوژیست ها در بلغارستان

شرایط تحصیل در کشور بلغارستان به گونه ای است که جذابیت آن به نسبت بسیاری از کشورهای هم تراز آن نیز کمتر است و عوامل مختلفی در این مسئله تاثیرگذارند. بنا بر همین دلایل است که نمی توان تحصیل در این کشور را به بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور معرفی کرد. در صورت تمایل به تحصیل ارزان قیمت در کشورهای اروپایی می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *