ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در بلژیک

رشته فارماکولوژی در بلژیک

رشته فارماکولوژی در بلژیک در جمع رشته های تحصیلی برتر قرار دارد و نخبگان زیادی مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه های این کشور اخذ کرده اند. رشد و شیوع بیماری کرونا از سال 2019 تا 2021 سبب شد تا اهمیت رشته هایی نظیر فارماکولوژی افزایش پیدا کند چراکه این افراد می توانند به راحتی و با توجه به دانش خود دریابند که یک دارو چگونه می تواند بر یک بیماری تاثیرگذار بوده و البته بر موجودات زنده چه تاثیراتی را اعم از مثبت و منفی بگذارد.

کشور بلژیک یکی از کشورهای چند زبانه در جهان است و دانشجویان در این کشور می توانند به یکی از سه زبان آلمانی در شرق، زبان فرانسوی در جنوب و زبان هلندی در شمال به تحصیل مشغول شوند و این یکی از امتیازات تحصیل در کشور بلژیک به شمار می آید. علاوه بر این، دانشجویان فرصت تحصیل به زبان انگلیسی را در بسیاری از دانشگاه های این کشور خواهند داشت و این می تواند شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور را نیز بهبود ببخشد. با توجه به آنچه تا کنون به آن اشاره شد، تحصیل در کشور بلژیک می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد و از همین رو است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی تحصیل رشته فارماکولوژی در بلژیک خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در بلژیک چگونه است؟
  • هزینه های تحصیل رشته فارماکولوژی در بلژیک چه مقدار است؟
  • شرایط زندگی دانشجویی در کشور بلژیک چگونه است؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در بلژیک چگونه است؟
  • درآمد یک فارماکولوژیست در بلژیک چه مقدار است؟

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در بلژیک

رشته فارماکولوژی در کشور بلژیک در یک دوره آموزشی 5 ساله به دانشجویان ارائه می شود و تحصیل در این رشته می تواند به زبان های آلمان، فرانسوی، انگلیسی و هلندی انجام شود که یکی از مزایای تحصیل در کشور بلژیک است. البته متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که پیش از شروع آموختن زبان، دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنند و دریابند که به کدام زبان می توانند به تحصیل مشغول شوند.

دانشگاه کاتولیک لئوون در بلژیک بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته فارماکولوژی است و توانسته رتبه 16 جهان را نیز به خود اختصاص دهد و این در حالی است که این دانشگاه در رتبه 48 جهان قرار دارد. در رتبه دوم بهترین دانشگاه های بلژیک برای تحصیل رشته فارماکولوژی، دانشگاه خنت قرار دارد که توانسته رتبه 29 جهان را به خود اختصاص دهد در حالی که دانشگاه در جایگاه 85 جهان قرار دارد. دانشگاه کاتولیک لووین نیز سومین دانشگاه برتر کشور بلژیک در این رشته تحصیلی است که در رده بندی جهانی رتبه 83 جهان را به خود اختصاص داده است و رتبه کلی دانشگاه نیز 148 است.

در کنار این دانشگاه های برتر، دانشگاه لیژ قرار دارد که رتبه 212 را در رشته فارماکولوژی به دست آورده است و همچنین دانشگاه آنتروپ که موفق به کسب رتبه 222 در جهان شده است. این در حالی است که رتبه جهانی این دو دانشگاه به ترتیب 370 و 212 است. از آنچه گفته شد می توان دریافت که رتبه رشته تحصیلی از اهمیت بسیار بیشتری نسبت به رتبه دانشگاه برخوردار است.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در بلژیک

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در بلژیک

یکی از مزایای تحصیل در بلژیک هزینه های بسیار مناسب تحصیل در این کشور است که دانشجویان را دچار دغدغه های مالی نمی کند. دانشجویان اروپایی برای تحصیل در بلژیک هزینه ای پرداخت نمی کنند اما دانشجویان خارجی باید شهریه خود را به دانشگاه پرداخت کنند. شهریه دانشگاه در رشته فارماکولوژی برای دانشجویان بین المللی از 3500€ تا 7000€ (یورو) در سال متغیر است و دانشجویان می توانند با استفاده از برخی از بورسیه های تحصیلی هزینه های مربوط به تحصیل خود را نیز کاهش دهند.

نکته قابل توجه دیگر در رابطه با مسائل مالی تحصیل در کشور بلژیک، هزینه های زندگی در آن است. هزینه زندگی دانشجویی در بلژیک بین 700€ تا 950€ (یورو) در ماه است اما در شهرهای برجسته ای مانند آنتروپ ممکن است تا 1230€ (یورو) در ماه نیز افزایش پیدا کند.

دانشجویان در کشور بلژیک این فرصت را خواهند داشت تا با استفاده از اجازه اقامت خود در این کشور، به مدت 20 ساعت در هفته در دوره آموزشی خود کار کنند. این بدان معنا است که در فصل تابستان و فاصله میان دو ترم دانشگاهی، دانشجویان قادر خواهند بود تا به صورت تمام وقت به کار مشغول شده و از این طریق پس انداز مناسبی را برای خود فراهم آورند. به طور کلی می توان گفت که هر دانشجو به طور متوسط 10.50€ (یورو) به ازای هر ساعت کار در بلژیک دریافت خواهد کرد و درآمد ماهانه او نیز در حدود 840€ (یورو) خواهد بود.

درآمد یک فارماکولوژیست در بلژیک

یکی دیگر از موضوعاتی که تحصیل در کشور بلژیک را با ارزش می سازد، امکان اقامت پس از تحصیل در این کشور است. دانشجویان پس از اخذ مدرک تحصیلی خود در این کشور اجازه کاریابی در آن را به دست خواهند آورد و این مسئله به آن ها کمک خواهد کرد تا فرصت کافی برای به دست آوردن اقامت این کشور را در اختیار داشته باشند. افرادی که در کشور بلژیک به کار مشغول هستند می تواند به درآمد مناسبی نیز دسترسی داشته باشند که از متوسط درآمد در اروپا نیز بیشتر است.

زمانی که صحبت از درآمد یک فارماکولوژیست در بلژیک در میان باشد می توان به این نکته اشاره داشت که این افراد به عنوان یک متخصص که تحصیلات دانشگاهی دارند، به درآمدی بالاتر از متوسط دسترسی خواهند داشت. در نمودار زیر، متوسط درآمد فارماکولوژیست ها در کشور بلژیک به تصویر کشیده شده است.

درآمد ماهانه متخصصین فارماکولوژیست در کشور بلژیک

بلژیک را از جهات مختلف می توان به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل معرفی کرد و نمی توان به سادگی از کنار نام آن عبور کرد. شهریه تحصیل، کیفیت آموزش و هزینه های مقرون به صرفه زندگی در کنار شرایط اقامت پس از تحصیل در آن همگی باعث جذابیت هرچه بیشتر این کشور در مسیر مهاجرت تحصیلی شده است. کافی است با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و اطلاعات تکمیلی در این خصوص را به دست آورید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *