ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در دانمارک

رشته فارماکولوژی در دانمارک

رشته فارماکولوژی در دانمارک برنامه تحصیلی جذابی است که دانشجویان میتوانند آن را در 5 سال به اتمام رسانده و مدرک کارشناسی داروسازی دریافت کنند. از بهترین دانشگاه های دانمارک برای ادامه تحصیل در این رشته تخصصی نیز می توان به دانشگاه کپنهاگ و دانشگاه فنی دانمارک اشاره نمود. از مهمترین شرایط تحصیل فارماکولوژی نیز در دانشگاه های مذکور می توان به ارائه مدرک دیپلم متوسطه، کارنامه تحصیلی با نمره معدل عالی و نیز ارائه مدرک زبان دانمارکی اشاره نمود.

اما آیا می توان همین رشته را در دانمارک به زبان انگلیسی ادامه داد؟ اصلا رشته فارماکولوژی چند سال طول می کشد و چگونه می توان پس از فارغ التحصیلی در این رشته در کشور دانمارک کار کرد؟ آیا برای اخذ مجوز کار به عنوان داروساز در دانمارک آزمون خاصی لازم است؟ آیا داروسازان در دانمارک از جایگاه خوبی برخوردارند؟ درآمد آنها چطور است؟ اینها سوالاتی است که گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین نگارش ضمن مرور شرایط تحصیل در دانمارک 2021 به آنها نیز پاسخ می دهند.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در دانمارک

تحصیل رشته فارماکولوژی در دانمارک در سه مقطع کارشناسی (3 سال)، کارشناسی ارشد (2 سال) و دکتری (3 سال) برای دانشجویان خارجی امکان پذیر است. یعنی به عبارتی متقاضیان پس از تحصیل 8 ساله در دانمارک می توانند به مدرک دکتری داروسازی دست یابند. معمولا دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داروسازی در دانمارک به مطالعه و تحقیق در زمینه شیمی دارویی و مبانی داروسازی می پردازند و در سالهای آخر تحصیلی خودنیز بیشتر به مباحث داروسازی کیلینکی رویمی آورند. نکته مهم دیگر درباره شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در دانمارک تحصیل این رشته به زبان دانمارکی در دانشگاه های دولتی و به زبان انگلیسی در دانشگاه های خصوصی می باشد. همان طوری که در نمودار زیر هم نشان داده شده برترین دانشگاه برای تحصیل رشته فارماکولوژی در دانمارک، دانشگاه کپنهاگ این کشور میباشد:

برترین دانشگاه های داروسازی دانمارک

یکی از موارد بسیار مهم در تحصیل این رشته در دانمارک نیز هزینه تحصیلی دانشجویان می باشد. طبق قوانین کشور دانمارک نیز تحصیل دانشجویان اروپایی در دانمارک رایگان بوده اما دانشجویان غیر اروپایی بسته به نوع دانشگاه خود در کشور دانمارک ملزم به پرداخت شهریه سالیانه بین €6000 الی €16000 (یورو) می باشند. ضمنا متوسط هزینه زندگی دانشجویان بین المللی در دانمارک بین €800 الی €1200 (یورو) می باشد که بخش عمده آن صرف هزینه اجاره خانه می شود. دانشجویان خارجی جهت اجاره منزل در دانمارک نیز دو گزینه زیر را در اختیار دارند:

اقامتگاه برای دانشجویان رشته فارماکولوژی در دانمارک

تحصیل رشته فارماکولوژی در دانمارک به زبان انگلیسی

عزیزان به این نکته مهم عنایت داشته باشند که تحصیل رشته فارماکولوژی در مقطع کارشناسی در دانمارک صرفا به زبان دانمارکی می باشد. اما امکان تحصیل این رشته در مقطع کارشناسی ارشد در دانمارک به زبان انگلیسی برای متقاضیان فراهم است. بنابراین دانشجویان فارماکولوژی در این مقطع تحصیلی می توانند با ارائه مدرک کارشناسی داروسازی معتبر خود و نیز مدرک زبان انگلیسی (IELTS یا TOEFL) از دانشگاه مربوطه در دانمارک پذیرش خود را بگیرند. اما در حال حاضر بایستی به این نکته مهم نیز توجه کنید که در بین دانشگاه های دانمارک فقط دو دانشگاه زیر برنامه کارشناسی ارشد فارماکولوژی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند:

دانشگاهرشته تحصیلیزبان آموزشیشهریه سالیانه به دلار
دانشگاه کپنهاگارشد علوم داروسازیانگلیسی1701$
دانشگاه فنی دانمارکارشد طراحی و مهندسی داروسازیانگلیسی1605$

تحصیل رشته فارماکولوژی در دانمارک به زبان انگلیسی

شرایط پذیرش دانشجوی رشته فارماکولوژی در دانمارک

پروسه اخذ پذیرش از دانشگاه های دانمارک جهت تحصیل رشته فارماکولوژی تقریبا یک پروسه ساده ای است. چرا که متقاضیان برای دریافت نامه پذیرش خود نیازی به سفر به دانشگاه مربوطه و یا شرکت در آزمون خاصی ندارند و درخواست خود را می توانند به صورت آنلاین به دانشگاه مربوطه ارائه نمایند. در ابتداء شما به عنوان متقاضی تحصیل رشته فارماکولوژی در دانمارک بایستی با شرایط و مدارک پذیرش دانشجو در این رشته به صورت زیر آشنا شوید:

  • ارائه مدرک دیپلم 2+10 ساله
  • کارنامه تحصیلی با معدل کل (یا Grade point average) معادل 6.0 دانمارکی یا بیشتر
  • مدرک زبان دانمارکی در سطح A (قبولی در آزمون Studieproven I dansk som andetsprog یا دوره تکمیلی زبان دانمارکی)
  • ارائه پاسپورت ملی معتبر

غالب اقدامات مربوط به اخذ پذیرش از دانشگاه های دانمارک نیز به صورت آنلاین انجام می شود. ضمنا متقاضیان به مجرد اخذ پذیرش و دریافت تاییدیه خود از یکی از دانشگاه های دانمارکی بایستی برای دریافت ویزای تحصیلی خود از سفارت دانمارک اقدام نمایند. طبق قوانین دانمارک نیز اصلی ترین شروط اخذ ویزای تحصیلی دانمارک برای دانشجویان فارماکولوژی از این قرار است:

اصلی ترین شروط اخذ ویزای تحصیلی دانمارک برای دانشجویان فارماکولوژی

نحوه کار به عنوان فارماکولوژیست در دانمارک

همان طوری که در مطالب قبلی هم گفته شد، تحصیل رشته فارماکولوژی و اخذ مدرک کارشناسی داروسازی (Master in Pharmacy) یک برنامه دانشگاهی 5 ساله است. اما آموزش متخصصان داروسازی در دانمارک برای ورود به بازار کاری این کشور یک برنامه حرفه ای 3 ساله می باشد. معمولا به فارغ التحصیلانی که دوره فارماکولوژی آکادمیک خود را در دانمارک کمتر از 5 سال به اتمام رسانده اند توصیه می شود که برای اخذ مجوز کاری خود در این کشور اقدام نمایند. کشوری که بعد از سوئیس دومین کشور مرفه اروپایی است و همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، نرخ بیکاری آن در از رقم 4.5% ماه آوریل سال 2021 به 4% ماه می همین سال کاهش یافته است:

نرخ بیکاری دانمارک در سالهای اخیر

از یک سو رشته آنکولوژی جزء مشاغل پردرآمد و در لیست مشاغل مورد نیاز دانمارک قرار داشته و از سوی دیگر متوسط درآمد ماهیانه شاغلین این رشته بیشتر از متوسط درآمد مشاغل دیگر در کشور دانمارک می باشد. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، فارماکولوژیست ها به طور متوسط ماهیانه حدود DKK53200 (کرون) دریافت می کنند اما متوسط درآمدی در دانمارک در حدود DKK40600 (کرون) می باشد:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه داروسازان و مشاغل دیگر در دانمارک

شیوه مهاجرتی محبوب و پر متقاضی دیگر برای اخذ ویزای اقامت دانمارک در سال 2021 راه اندازی استارت آپ دانمارک می باشد. شما از طریق دریافت مشاوره های تخصصی از تیم مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید با کمترین سرمایه گذاری و حداقل تشریفات قانونی اولا شرکت مورد نظرتان را در دانمارک ثبت نموده و ثانیا سریعا برای اخذ ویزای سرمایه گذاری این کشور هم اقدام نمائید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *