ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در روسیه

رشته فارماکولوژی در روسیه

رشته فارماکولوژی در روسیه یکی از رشته های بسیار جذاب است به طوریکه همه ساله متقاضیانی از سراسر جهان برای تحصیل این رشته درخواست می دهند. ساختار تحصیل در این رشته به گونه های است که دانشجویان بین المللی کورس مذکور را فقط در عرض 5 یا 5.5 سال به اتمام می رسانند. از مهمترین امتیازات تحصیل این رشته در روسیه 2021 نیز می توان به هزینه تحصیلی مقرون به صرفه، تحصیل فارماکولوژی به زبان انگلیسی و نیز کیفیت آموزشی بالای دانشگاه های این کشور اشاره نمود. در ضمن برای اطلاع از سایر جزئیات اعزام دانشجو به روسیه و تحصیل در این کشور می توانید از مشاوره های کاملا حرفه ای کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

تحصیل رشته فارماکولوژی در روسیه

رشته فارماکولوژی پس از شغل پزشکی به عنوان دومین شغل محبوب در کشور روسیه محسوب می شود. پس طبیعی است که تقاضا برای تحصیل در این رشته در دانشگاه های روسیه نیز بسیار زیاد باشد. این رشته تحصیلی در روسیه حدود 5 الی 5.5 سال طول می کشد و متخصصین این رشته پس از اتمام تحصیلاتشان و اخذ مدرک مربوطه از روسیه می توانند اثرات دارویی هر درمان را شناخته، دارویی جدید با فرمولاسیونی جدید را تولید کنند و در مورد آن تحقیق بکنند. لازم به ذکر است که حدود 30% تحصیل این رشته در روسیه به صورت آموزش تئوریکی و حدود 70% نیز به صورت آموزش علمی و آزمایشگاهی است. اما دلایل مهم برای تحصیل رشته فارماکولوژی در روسیه را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

دلایل مهم برای تحصیل رشته فارماکولوژی در روسیه

هر برنامه در رشته داروسازی یا فارماکولوژی بدان معناست که دانشجو به دانش تئوریکی و کاربردی کافی در رشته تحصیلی مربوطه دست می یابد. علاوه بر کورس های داروشناسی جامع همچنین فرصتی برای انتخاب گرایشات زیر برای دانشجویان این رشته در روسیه مهیا می شود:

  • داروسازی اجتماعی و مدیریتی
  • استانداردسازی و کنترل کیفی داروها
  • فناوری داروهای زیستی (بیوفارماکی).

شرایط پذیرش دانشجوی رشته فارماکولوژی در روسیه

سوالات زیادی در اینباره مطرح می باشد، مثلا اینکه آیا امکان تحصیل رشته فارماکولوژی به زبان انگلیسی در روسیه امکان پذیر است؟ آیا برای اخذ پذیرش در این رشته دانشجویان ملزم به نشستن سر جلسه آزمون ورودی هستند؟ مدارک مورد نیاز برای پذیرش در رشته فارماکولوژی در روسیه 2021 چیست؟ بهترین دانشگاه های روسیه برای تحصیل فارماکولوژی کدامند؟ اصولا امکان تحصیل رشته فارماکولوژی در روسیه به دو زبان روسی و انگلیسی وجود دارد. از این گذشته شما برای تحصیل در رشته فارماکولوژی در روسیه اجباری به ارائه مدرک زبان انگلیسی ندارید اما قبل از پذیرش حتما بایستی آزمون هماهنگ دولتی (EGE) را بگذرانید. بنابراین اصلی ترین شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در روسیه عبارتند از:

  • ارائه مدرک دیپلم تجربی
  • کارنامه تحصیلی با نمره خوب در دروس PCB
  • قبولی در آزمون هماهنگ دولتی روسیه (EGE)

جدا از این قضیه متقاضیان فقط در دو دانشگاه زیر می توانند رشته فارماکولوژی را به زبان انگلیسی ادامه دهند:

دو دانشگاه برای رشته فارماکولوژی در روسیه به زبان انگلیسی

تحصیل رشته فارماکولوژی در مابقی دانشگاه های روسیه صرفا به زبان روسی انجام می شود و به همین دلیل به دانشجویان توصیه می شود که قبل شروع سال تحصیلی در دوره ای بنام دوره پادفکت یا همان دوره پرمدیکال روسیه شرکت جویند تا از این طریق سطح دانش زبان روسی خود را به سطح قابل قبولی برسانند.

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در روسیه

دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل این رشته در روسیه به این نکته مهم نیز توجه داشته باشند که هزینه تحصیل سالیانه آنها در رشته فارماکولوژی در روسیه هزینه آنچنان بالایی نیست. به طور متوسط شهریه سالیانه دانشجویان بین المللی در روسیه حدود RUB215700 (روبل) یعنی معادل $2898 (دلار) می باشد. در زمینه شهریه های تحصیلی نیز توجه به دو نکته بسیار مهم است. اولا سطح شهریه های دانشجویان فارماکولوژی در روسیه به نوع دانشگاه آنها و نیز مجددا سطح این شهریه ها به زبان آموزشی آنها بستگی دارد. ثانیا اینکه شهریه تحصیل به زبان روسی پایین تر از زبان انگلیسی است. در جدول زیر می توان با ریز جزئیات هزینه تحصیل دانشجویان رشته فارماکولوژی در روسیه پی برد:

دانشگاهرشته/ مدت تحصیلزبان تحصیلیشهریه سالیانه (دلار)
دانشگاه RUNDرشته های داروسازی 5 سالروسی5000$
فناوری زیست دارویی 3 سالانگلیسی4200$
دانشگاه فدرال فار ایسترنداروسازی 5 سالروسی2850$
داروسازی 5 سالانگلیسی5800$
دانشگاه سچنوفداروسازی صنعتی، پزشکی دارویی 2 سالروسی1800$
دانشگاه فدرال کازانداروسازی 5 سالروسی2900$

اخذ ویزا برای تحصیل رشته فارماکولوژی در روسیه

اخذ ویزا برای تحصیل رشته فارماکولوژی در روسیه

اگر کل فرآیند پذیرش دانشجویان رشته آنکولوژی در روسیه را به مر احل مختلفی دسته بندی کنیم، بنابراین دانشجویان پس از اخذ نامه پذیرش خود از دانشگاه داروسازی روسیه ملزمند تا جهت دریافت ویزای تحصیلی خود از این کشور اقدام کنند. طبق قوانین کشور روسیه نیز این ویزا فقط برای دانشجویان بین المللی صادر می شود که قصد تحصیل در رشته تمام وقت در این کشور را دارند. درکل ویزای تحصیل در روسیه نیز تا مدت زمان دوره تحصیلی دانشجویان در روسیه اعتبار داشته و برای اخذ آن حتما بایستی به سفارت این کشور مراجعه کنید. اما در خلال این مراجعه نیز بایستی مدارک ذیل را به سفارت روسیه تحویل دهید:

مدارک لازمشرایط
پاسپورت بین المللیاصل و کپی از صفحه مشخصات آن بعلاوه چند صفحه خالی
دعوتنامه رسمی به منظور ورود به روسیهصادره از طرف وزارت خارجه و اداره کل امور مهاجرتی روسیه
فرم درخواستموسوم به e-form تکمیل و امضاء شده توسط دانشجو
عکس پاسپورتی3.5 در 4.5
گواهی سلامتوضعیت بیماری ایدز/ HIV منفی
گواهی تمکن مالی
گواهی عدم سوء پیشینه
رضایت نامه مکتوبویژه متقاضیان زیر 18 سال
رسید واریز هزینه درخواست

کارشناسان و مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند تا از مرحله اول تا مرحله آخر اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه های روسیه 2021 در خدمت شما هموطنان گرامی باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *