ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در رومانی

رشته فارماکولوژی در رومانی

رشته فارماکولوژی در رومانی همچون سایر رشته ها علاقه مندان خاص خود را داشته که با توجه به اهمیت تحصیل در این کشور برای این رشته اقدام میکنند. از دلایل مهم تحصیل رشته فارماکولوژی در رومانی می توان به دوره های آموزشی متنوع، تحصیل داروسازی به زبان های مختلف (رومانیایی، فرانسه و انگلیسی)، عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی و همچنین قبولی در آزمون ورودی، اخذ آسان و بی دغدغه اقامت اروپایی و از همه مهمتر هزینه تحصیلی بسیار پایین در رومانی اشاره نمود.

کلا دانشجویان برای تحصیل در این رشته از دانشگاه های پزشکی رومانی بایستی حدود 5 سال آموزش تئوریکی و بالینی ببینند. فقط در این صورت است که آنها می توانن به مدرک تخصصی خود دست یافته و در ادامه نیز برای دریافت مجوز کار داروسازی در رومانی مهیا شوند. با این توضیح کوتاه اکنون تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کلیه شرایط پیرامون تحصیل در رشته داروسازی در رومانی 2021 را تحلیل می کنند.

تحصیل رشته فارماکولوژی در رومانی

فارماکولوژی در رومانی شاخه ای از علوم پزشکی یا مدیکال محسوب می شود و دانشجویان در قالب برنامه های تحصیلی مختلفی که در دانشگاه های رومانی ارائه می شود با روش مطالعه، تحقیق و پژوهش بر روی عوارض دارویی، توسعه و تولید داروها یا درمان های جدید و نیز تجویز دارو هم به صورت تئوریکی و هم عملی آشنا می شوند. کل مدت تحصیل دانشجویان بین المللی در این رشته از دانشگاه های رومانی حدود 5 سال می باشد. عزیزان به این نکته مهم نیز توجه داشته باشند که دانشگاه های رومانی برای آموزش زبان رومانی و آمادگی برای ورود به آموزش آکادمیک نیازمند یک دوره کوتاه 1 ساله پرمدیکال نیز دارند. اما برترین دانشگاه یا دانشگاه های رومانی برای تحصیل رشته فارماکولوژی عبارتند از:

  • دانشگاه داروسازی پوپا
  • دانشگاه گالاتای
  • دانشگاه داویلا
  • دانشگاه ویکتور بیبز
  • دانشگاه داروسازی در کلوج
  • دانشگاه اورادای
  • دانشگاه اویدیوس

نکته بسیار مهم در این خصوص اینکه هیچ یک از دانشگاه های مذکور در فهرست مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار ندارند!

تحصیل رشته فارماکولوژی در رومانی

شرایط پذیرش دانشجوی رشته فارماکولوژی در رومانی

در رومانی نیز مثل دیگر نقاط جهان پذیرش دانشجو به صورت آنلاین و غالبا از طریق مراجعه به سایت خود دانشگاه رومانی انجام می پذیرد. منتها قبل از تکمیل فرم درخواست و ارسال مدارک لازم بایستی بدانید که برای اخذ پذیرش تحصیلی از کشور رومانی چه شرایطی لازم است. همان طوری که در مطالب پیشین نیز گفته شد، داوطلبان برای اخذ پذیرش جهت تحصیل رشته آنکولوژی در رومانی نیازی به مدرک زبان انگلیسی اعم از TOEFL یا IELTS ندارند. همچنین آنها برای تحصیل در این رشته نیازی به گذراندن آزمون پذیرش هم ندارند. فقط آنها برای تحصیل در رشته فارماکولوژی در رومانی نیازمند تهیه شرایط زیر هستند:

  • ارائه دیپلم متوسطه 10+2
  • ارائه کارنامه تحصیلی با حداقل نمره 50% در دروس PCB (فیزیک، شیمی و بیولوژی)
  • پاسپورت ملی معتبر به همراه دیگر مدارک هویتی

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در رومانی

مطابق مقررات آموزشی در رومانی، دانشجویان اروپایی رشته فارماکولوژی در رومانی این رشته را رایگان ادامه تحصیل داده اما دانشجویان بین المللی جهت ادامه تحصیل در این رشته ملزم به پرداخت شهریه هستند. بر طبق آمار سال 2021 نیز متوسط شهریه سالیانه دانشجویان رشته فارماکولوژی در رومانی بسته به دانشگاه محل تحصیل، دوره یا کورس آموزشی و نیز ملیت دانشجویان متفاوت است. به طور متوسط سطح این هزینه در رومانی بین 3000€ الی 7000€ (یورو) متغیر است. در نمودار زیر می توان با ریز جزئیات این هزینه در رومانی آشنا شد:

ریز جزئیات هزینه های رشته فارماکولوژی در رومانی

همچنین دانشجویان فارماکولوژی در رومانی هزینه دیگری به نام هزینه زندگی نیز دارند. طبق آمار سال جاری نیز متوسط هزینه زندگی در رومانی برای هر دانشجوی خارجی از 300€ تا 700€ (یورو) متغیر است. پس همان طوری که ملاحظه شد، هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان فارماکولوژی در کشور رومانی در قیاس با سایر کشورهای اروپایی بسیار ارزانتر است. ضمنا عزیزان در جریان باشند که دانشجویان رشته فارماکولوژی در رومانی نیز همانند سایر دانشجویان هم به برنامه های بورس تحصیلی و هم به حق انجام کار دانشجوئی دسترسی دارند و از این طریق می توانند بخشی از مخارج خود در رومانی را جبران نمایند.

اخذ ویزا جهت تحصیل رشته فارماکولوژی در رومانی

از آنجائی که رومانی نیز هم عضو اتحادیه اروپایی (EU) و هم عضو ناحیه شنگن می باشد به همین دلیل مقررات مهاجرتی به رومانی نیز از قوانین واحد اروپایی پیروی می کند. از همین رو دانشجویان بین المللی یا غیراروپایی برای ورود قانونی به این کشور نیازمند اخذ ویزای ورود یا Entry VISA هستند. اما این دانشجویان با توجه به مدت دوره یا کورس تحصیلی خود می توانند یکی از دو ویزای کوتاه مدت یا بلند مدت رومانی را درخواست دهند. ویزای کوتاه مدت رومانی یا تایپ C ویژه دانشجویانی است که متقاضی تحصیل در کورس های فشرده تا حداکثر سه ماه هستند اما ویزای دانشجوئی بلند مدت رومانی مختص دانشجویانی است که قصد تحصیل در کورس های بلند مدت تا بیش از سه ماه را دارند. با این توضیح، دانشجویان رشته فارماکولوژی در رومانی بایستی برای اخذ ویزای نوع دوم در خواست دهند:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • پاسپورت ملی معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • گواهی تمکن مالی کافی
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • گواهی اسکان در رومانی
  • بلیط برگشت
  • رسید پرداخت هزینه ویزا

امسال نیز رومانی یکی از آسانترین و به صرفه ترین کشورها جهت اخذ اقامت اروپا محسوب می شود و روش های مختلفی برای اخذ این اقامت پیش روی متقاضیان قرار دارد. شما بوسیله مشاوره با مشاورین برتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید در جریان انواع شیوه های مهاجرت به رومانی و شرایط این روش ها قرار گیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *