ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در سوئیس

رشته فارماکولوژی در سوئیس

سوئیس از جمله برترین کشورهای جهان محسوب می شود و تحصیل رشته فارماکولوژی در سوئیس بهترین فرصت اقامت و زندگی در اروپا را فراهم می کند. در مجموع تحصیل این رشته در کشور سوئیس یک کورس 5 ساله می باشد و دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود می توانند برای اخذ مجوز کاری خود اقدام نموده و از امتیازات کار داروسازی در این کشور از جمله موارد ذیل بهره مند شوند:

  • نرخ بیکاری 8%
  • وجود شرکت های داروسازی معتبر چند ملیتی مثل Novartis، Hoffmann، Alcon، Lonaz Group و غیره
  • متوسط درآمد دریافتی سالیانه حدود $83600 الی $127000 (دلار)
  • چهارمین کشور برتر درآمدی برای فارماکولوژیست ها
  • اخذ آسان و سریع اقامت اروپایی

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی کاملی دارند تا دانشجویان عزیز را در جریان شرایط اعزام دانشجو به اروپا 2021 قرار دهند.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در سوئیس

فارماکولوژی pharmacology در سوئیس رشته ای از شاخه های علم پزشکی است که موضوعات مختلفی مثل توسعه، ابداع و تولید داروها، سلامت بیماران و نیز دوز موثر و کاربرد پزشکی را پوشش می دهد. در کل دانشجویان رشته فارماکولوژی در سوئیس ضمن تحصیل دروسی مثل شیمی، زیست شناسی و پزشکی همچنین به کار بر روی فرمولاسیون انواع داروها، عوارض و نتایج آنها نیز می پردازند. مدت تحصیل این رشته تحصیلی در دانشگاه های سوئیس حدود 5 سال می باشد که شامل 4 سال تحصیل آکادمیک و یک سال دوره انترنی می باشد. برای اطلاع دقیق از برترین دانشگاه های سوئیس به منظور تحصیل رشته فارماکولوژی به نمودار زیر مراجعه نمایید:

برترین دانشگاه های داروسازی سوییس

شرایط پذیرش دانشجوی رشته فارماکولوژی در سوئیس

کل پروسه اخذ پذیرش از دانشگاه های داروسازی سوئیس دو مرحله ای است. مرحله اول از این پروسه مربوط به پذیرش آنلاین یا Online Apply می باشد. خود این مرحله شامل چک کردن شرایط پذیرش، تکمیل فرم درخواست پذیرش و نیز ارائه اطلاعات لازم می باشد. اما مرحله دوم مربوط به تحویل مدارک یا Admission Requirements می باشد که شامل تهیه مدارک لازمه و ارسال آن می باشد. اول از همه بایستی بدانید که ظرفیت پذیرش دانشجوی رشته فارماکولوژی در سوئیس بسیار محدود است و من حیث المجموع شرایط زیر برای پذیرش از دانشگاه های معتبر سوئیسی الزامی است:

  • ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح B2
  • ارائه مدرک دیپلم متوسطه و ریزنمرات با معدل عالی
  • قبولی در آزمون ورودی با حق ثبت نام حدود CHF 200 (فرانک سوئیس)

اطلاع از هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در سوئیس

یکی از موارد مهم در زمینه تصمیم گیری درباب تحصیل رشته فارماکولوژی در سوئیس اطلاع دقیق از متوسط هزینه تحصیلی در این کشور می باشد. این هزینه ممکن است بسته به نوع دانشگاه و همچنین ملیت دانشجویان متفاوت باشد. ولیکن در حالت کلی متوسط هزینه ثبت نام (Registration) و نیز هزینه تحصیل (Tuition fees) دانشجویان اکثر رشته های پزشکی از جمله فارماکولوژی در سوئیس از این قرار می باشد:

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در سوییس

همچنین هزینه زندگی در سوئیس برای دانشجویان بین المللی بسته به محل اقامت و نیز سلیقه و عادات زندگی آنها بین CHF1515 (فرانک) معادل €1400 الی CHF1903 (فرانک) معادل €1758 (یورو) متغیر است. در جدول زیر می توان به استناد سایت معتبر تحصیل در سوئیس (https://studyinginswitzerland.com/) با جزئیات برخی از این هزینه ها در کشور سوئیس آشنا شد:

آیتم هاهزینه ها به فرانک سوئیس (CHF)
هزینه اجاره خانهاستودیو: 900CHF الی 2000CHF
آپارتمان مشترک: 500CHF الی 900CHF
هزینه غذای دانشجویی15CHF تا 40CHF برای هر وعده غذایی
خواروبار75CHF تا 100CHF در هفته
نوشیدنی در بار5CHF تا 25CHF برای هر نوشیدنی خنک
هزینه حمل و نقلماهیانه حدود 100CHF
بیمه سلامتماهیانه حدود 90CHF
هزینه اشتراکماهیانه حدود 150CHF

اخذ ویزا برای تحصیل رشته فارماکولوژی در سوئیس

به مجرد اتمام فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئیس، متقاضیان برای مرحله دوم یعنی اخذ ویزای تحصیلی سوئیس آماده می شوند. معمولا این ویزا به معنای مجوز ورود قانونی به کشور سوئیس محسوب می شود ولی منتها دانشجویان فارماکولوژی برای اقامت قانونی در این کشور بایستی برای اخذ مجوز اقامت سوئیس از طریق مراجعه به اداره سوئیس اقدام کنند. اما مدارک لازم برای درخواست این ویزای سوئیس عبارتند از:

مدارکشرایط
فرم درخواست تکمیلیبرای اخذ ویزای دانشجویی این کشور
اصل و کپی پاسپورت ملیبا اعتبار بیش از 3 ماهه
نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های سوئیسمورد تایید وزارت علوم سوئیس
گواهی عدم سوء پیشینه
گواهی اسکان در کشور سوئیسهمانند اجاره نامه یا کارت خوابگاه دانشجویی
رسید پرداخت شهریه ترم اول
تاییدیه تمکن مالی کافیدر حدود €15000 (یورو)
رسید پرداخت هزینه درخواست ویزای دانشجویی سوئیس

اخذ ویزا برای تحصیل رشته فارماکولوژی در سوئیس

کار در سوئیس به عنوان متخصص فارماکولوژی

برای کار فارماکولوژی یا داروسازی در سوئیس متقاضیان قبل از هر چیزی بایستی مدرک دکتری داروسازی خود را از دانشگاه های سوئیس اخذ کرده باشند. با تامین شرط فوق آنها می توانند در دوره آموزش پسافارغ التحصیلی تحت نظارت موسسه آموزش تکمیلی سویسس شرکت کنند. این دوره خود یک کورس 3 ساله بوده و متقاضیان در بیمارستان ها یا داروخانه های مشخصی نقش پزشک یار را می پذیرند. بعد از اتمام دوره مذکور نیز آنها برای اخذ مجوز کار پزشکی بایستی برای گذراندن آزمون تخصص در این آزمون شرکت نمایند.

درآمد فارماکولوژیست ها در سوئیس چقدر است؟

سوئیس نیازی به تعریف ندارد چرا که امسال نیز برترین کشور از نظر سطح استاندارد زندگی همین کشور اروپایی بود. کشوری که از نظر هر شاخص اقتصادی و اجتماعی در اروپا و جهان بی همتاست. در این میان رونق بازار کاری سویسس مخصوصا در شرایط کرونایی بسیار شگفت انگیز است و این خبر بسیار مسرت بخش و امیدوارکننده ای برای کارجویان داروسازی در این کشور است. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می کنید، نرخ بیکاری سوئیس در ژوئن سال 2021 به حدود 2.8% رسیده و این پایین ترین نرخ بیکاری سوئیس در طی سالیان اخیر می باشد:

نرخ بیکاری سوییس

مطابق آمارهای سال 2021 میانگین درآمد سالیانه حدود $83600 الی $127000 (دلار) می باشد و از این لحاظ کشور سوئیس در رده چهارم پردرآمدترین کشور جهان برای کار متخصصان داروسازی محسوب می شود. در تصویر زیر می توانید با برترین کشورها برای کار داروسازها و جایگاه کشور سوئیس آشنا شوید:

برترین کشورها برای کار داروسازها و جایگاه کشور سوئیس

همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، حداقل درآمد داروسازان در کشور سوئیس حدود CHF5000 (فرانک)، متوسط درآمد آنها در حدود CHF81000 (فرانک) و حداکثر درآمد این شاغلین حدود CHF110000 (فرانک) می باشد:

حداقل درآمد داروسازان در کشور سوئیس

همچنین هموطنان گرامی می توانند سوالات خود درباره شرایط اخذ ویزای کاری کشور سوئیس و یا اقامت آسان در این کشور اروپایی را با مشاورین برتر ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان گذاشته و در اینباره نیز از خدمات مشاوره تخصصی بهره مند شوند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *