ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در شیلی

رشته فارماکولوژی در شیلی

تحصیل رشته فارماکولوژی در شیلی همواره یکی از آرزوهای دانشجویان بین المللی است که قصد تحصیل این رشته در یک کشور ارزان و مقرون به صرفه را دارند. معمولا دانشجویان در قالب این رشته تحصیلیهم آموزش نظری و هم آموزش کاربردی در رشته داروسازی را دریافت می کنند. آنها برای اخذ تخصص در رشته فارماکولوژی دروس متنوعی مثل شیمی عالی و غیرآلیی، فارماکولوژی یا داروشناسی، فیزیولوژی، بیوشیمی را پاس می کنند. منتها نباید فراموش بکنیم که شروط اصلی برای قبولی در این رشته و اخذ پذیرش نهایی در شیلی علاوه بر تسلط بر زبان اسپانیایی همچنین قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های داروسازی این کشور می باشد. سوالات خود درباره شیلی و انواع اقامت و یا شرایط اخذ اقامت آن را نیز می توانید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درمیان بگذارید.

چرا تحصیل رشته فارماکولوژی در شیلی؟

شیلی و نظام آموزش عالی این کشور جزء برترین های قاره آمریکای جنوبی است. دانشجویان بین المللی با مهاجرت تحصیلی به شیلی علاوه بر برخورداری از کیفیت آموزشی قابل قبول همچنین می توانند رشته مورد نظر خودشان را انتخاب کرده و با کمترین هزینه در کشور شیلی ادامه تحصیل دهند. در این میان شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در شیلی کمی متفاوت است. چرا که اولا این رشته جزء بهترین و رقابتی ترین رشته های تحصیلی در کشور شیلی می باشد و دوما تحصیل در رشته فارماکولوژی در شیلی به منزله تحصیل در یک رشته آینده دار و خوبی است. پس فارغ التحصیلان بعد از اتمام تحصیلاتشان در کشور شیلی می توانند برای کاریابی و کسب درآمد بالا در این کشور امیدوار باشند.

علاوه بر این امتیازات تحصیل رشته فارماکولوژی در شیلی را می توان به صورت زیر بیان کرد:

  • امکان اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه های شیلی
  • امکان انجام کار دانشجویی نیمه وقت در شیلی
  • امکان کاریابی سریع و اخذ اقامت کاری شیلی

چرا تحصیل رشته فارماکولوژی در شیلی

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در شیلی

اهمیت داروسازی و تحصیل در شیلی برای تربیت دانشمندان رشته فارماکولوژی بسیار مهم است. چرا که کشور شیلی یکی از بزرگترین صادرکنندگان محصولات دارویی به سراسر جهان محسوب می شود. بدیهی است که بهترین امکانات آموزشی، تحصیلی و حتی کاری داروسازان در این کشور فراهم باشد. به همین دلیل نیز تحصیل رشته فارماکولوژی در شیلی برای دانشجویان این رشته بسیار مهم تلقی می شود.

کلا این رشته تحصیلی در شیلی با عنوان اسپانیایی Quimco Farmaceutico (لیسانس داروسازی) شناخته شده و یکی از گرایشات مهم رشته پزشکی در شیلی محسوب می شود. کل مدت تحصیل دانشجویان در این رشته 6 سال بوده و معمولا سال تحصیلی برای تحصیل این رشته در شیلی نیز از ژانویه تا ژوئن هر سال می باشد. عزیزان به این نکته مهم نیز عنایت داشته باشند که غالبا متوسط هزینه تحصیلی دانشجویان رشته فارماکولوژی در شیلی نیز حدود USD6000 (دلار) می باشد.

نحوه پذیرش دانشجوی رشته فارماکولوژی در شیلی

معمولا دانشجویان و متقاضیان رشته فارماکولوژی برای درخواست پذیرش، تقاضای خود را به صورت آنلاین به دانشگاه مربوطه تحویل می دهند. از مهمترین دانشگاه های داروسازی این کشور نیز می توان به دانشگاه پونتفیکا کاتولیک شیلی، دانشگاه شیلی، دانشگاه آتونوما شیلی، دانشگاه دلا فرونترا و دانشگاه دل دسرالو اشاره نمود. اما سوال مهم این است که شرایط پذیرش از دانشگاه های شیلی چیست؟ ما در قالب نمودار زیر به بررسی شرایط درخواست پذیرش از این دانشگاه ها می پردازیم:

شرایط درخواست پذیرش از دانشگاه های شیلی

پس از اخذ نامه پذیرش، دانشجویان فارماکولوژی در شیلی به سراغ اخذ مجوز ورود به کشور شیلی یا همان ویزای تحصیلی شیلی (Visa de Estudiant) می روند. ویزایی که دولت شیلی برای دانشجویان بین المللی و با اعتبار نهایتا یک سال صادر می کند. از مهمترین مدارک برای اخذ این ویزا نیز می توان به موارد ضروری ذیل اشاره نمود:

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی شیلی
  • پاسپورت معتبر
  • نامه پذیرش از شیلی
  • چندین قطعه عکس پاسپورتی
  • کلیه مدارک هویتی
  • تاییدیه سلامت
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • گواهی تمکن خوب برای اقامت در شیلی
  • رسید پرداخت وجه درخواست

بازار کار متخصصان رشته فارماکولوژی در شیلی

دانشجویان رشته فارماکولوژی در شیلی از لحاظ کاریابی و کسب درآمد جزء خوش شانس ترین دانشجویان این کشور هستند. چراکه شغل آنها جزء مشاغل مورد نیاز کشور شیلی محسوب می شود و دايما برای جذب فارغ التحصیلان این رشته بین شرکت های بزرگ داروسازی رقابت در جریان است. به همین علت نیز نرخ بیکاری فارغ التحصیلان رشته فارماکولوژی در شیلی بسیار بسیار پایین است. از این گذشته سطح درآمدی این متخصصان در کشور شیلی بالاتر از متوسط درآمدی این کشور می باشد:

مقایسه متوسط درآمدی فارماکولوژیست ها با متوسط درآمد ملی

بنابراین فارغ التحصیل رشته فارماکولوژی پس از اخذ مدرک تحصیلی خود و نیز گذراندن آزمون ویژه ای می توانند مجوز کار داروسازی خود را از بورد داروسازی ملی شیلی دریافت کنند. آنها به عنوان داروساز معتبر در شیلی می توانند در بیمارستان ها، کلینیک ها، کارخانجات داروسازی، آزمایشگاه های دارویی در این کشور مشغول به کار شوند. ضمنا مشاورین زبده ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه مشاوره درباب ویزای کاری شیلی 2024 نیز می باشند.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته فارماکولوژی در شیلی

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته فارماکولوژی در شیلی پاسخ دهیم. کلیدی ترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا برای تحصیل رشته فارماکولوژی در شیلی به مجوز اقامت در این کشور نیاز داریم؟ آن دسته از اتباع کشورهای خارجی که قصد ادامه تحصیل در رشته فارماکولوژی در شیلی را دارند، باید برای دریافت مجوز اقامت تحصیلی این کشور نیز اقدام نمایند.
  • تحصیل رشته فارماکولوژی در شیلی انتخاب درستی برای اتباع کشورهای خارجی می باشد؟ تحصیل رشته فارماکولوژی در شیلی به دلیل زیرساخت های آموزشی پیشرفته در این کشور بهترین گزینه برای دانشجویان بین المللی می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *