ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در صربستان

رشته فارماکولوژی در صربستان

رشته فارماکولوژی در صربستان یکی از پردرآمدترین و در عین حال رقابتی ترین رشته های تحصیلی می باشد که مورد توجه قرار گرفته است. دانشجویان برای تحصیل در این رشته در صربستان بایستی مدت حدود 5 سال را در یکی از دانشگاه های معتبر صربستان بگذرانند تا بتوانند مدرک داروسازی خود را دریافت کنند. فلذا از معروفترین دانشگاه های صربستان برای تحصیل فارماکولوژی می توان به دانشگاه بلگراد و دانشگاه نوی ساد اشاره نمود. ضمنا متوسط هزینه تحصیل در این دو دانشگاه نیز بین €5936 (یورو) تا €5500 (یورو) متغیر است. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی کلیه سوالات شما درباب تحصیل و اخذ اقامت تحصیلی در صربستان 2021نیز می باشیم.

امتیازات تحصیل رشته فارماکولوژی در صربستان چیست؟

یکی از کشورهای اروپایی ارزان جهت تحصیل رشته فارماکولوژی یا داروسازی، کشور صربستان است. متقاضیان تحصیل در این کشور علاوه بر ادامه تحصیل فارماکولوژی با هزینه پایین تر همچنین می توانند کیفیت آموزش اروپایی را نیز در صربستان تجربه کنند. چراکه نظام آموزش عالی صربستان علاوه بر اینکه از استانداردهای واحد اروپایی (فرآیند بلونیا) تبعیت می کند همچنین اغلب برنامه های آکادمیک خود را نیز به زبان انگلیسی به دانشجویان بین المللی ارائه می کند. از همین رو امتیازات تحصیل رشته فارماکولوژی در صربستان 2021 را می توان به صورت زیر عنوان کرد:

امتیازات تحصیل رشته فارماکولوژی در صربستان

کلا رشته فارماکولوژی در صربستان دوره ای 5 ساله می باشد و دانشجویان در قالب این رشته تحصیلی علاوه بر گذراندن دروس تئوریک و عملی همچنین می توانند دوره انترنی یا کارورزی تحت نظر یک استاد ورزیده را بگذرانند. ایضا اینکه دانشجویان می توانند این دوره تحصیلی را در صربستان به دو زبان انگلیسی و صربستانی تحصیل نمایند. اما از مهمترین شرایط پذیرش در این رشته از دانشگاه های صربستان عبارتند از:

  • ارايه مدرک دیپلم متوسطه
  • ارایه کارنامه تحصیلی با نمرات خوب در دروس PCB
  • ارایه مدرک زبان انگلیسی تافل یا آیلتس

در حال حاضر دو دانشکده داروسازی دانشگاه بلگراد و دانشگاه نوی ساد در زمره بهترین دانشگاه ها برای تحصیل این رشته در کشور صربستان می باشند. ما در ادامه همین مقاله شما را با جزئیات تحصیل در این دو دانشگاه معتبر صربستانی آشنا می کنیم.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در دانشگاه بلگراد صربستان

دانشگاه بلگراد قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه صربستان می باشد که در سال 1808 میلادی تاسیس شده است. این دانشگاه شامل 31 دانشگاه با حدود 90000 دانشجو، 11 موسسه تحقیقاتی، کتابخانه و 7 مرکز دانشگاهی می باشد. بر طبق آخرین رنکینگ دانشگاهی جهان موسوم به لیست رتبه بندی شانگهای، دانشگاه بلگراد در بین 400 دانشگاه برتر جهانی قرار دارد. در حال حاضر تعداد دانشجویان حاضر در این دانشگاه بین 75000 تا 100000 دانشجو می باشد. اما در بین دانشکده های دانشگاه بلگراد دانشکده داروسازی جزء معروفترین ها می باشد که در سال 1945 تاسیس شده است. از مهمترین گرایشات داروسازی برای تحصیل فارماکولوژی در این دانشکده عبارتند از:

رشتهسطح تحصیلیمدت تحصیلزبان آموزشی
داروسازیدکترا3 سالانگلیسی و صربستانی
تشخیص بیومدیکالتخصص3 ترمصربستانی
داروهای بیولوژیکیتخصصتا یک سالصربستانی
کاسموتولوژیتخصصتا یک سالانگلیسی و صربستانی
داروسازی صنعتیتخصصتا یک سالصربستانی
اقتصاد داروییتخصصتا یک سالصربستانی
مراقبت داروییتخصص3 ترمانگلیسی و صربستانی
مدیریت و بازاریابی داروییتخصصتا یک سالانگلیسی و صربستانی
درمان داروییتخصص3 ترمصربستانی
داروسازیتخصصانگلیسی
عرضه تولیدات داروییتخصصتا یک سالصربستانی
ارزیابی ریسک سم شناسیتخصصتا یک سالصربستانی
بیوشیمیمطالعات ترکیبیتا 5 سالصربستانی

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در دانشگاه بلگراد صربستان

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در دانشگاه نوی ساد صربستان

دانشگاه داروسازی نوی ساد University of Pharmacy in Novi Sad یکی از بهترین مقاصد دانشجویان متقاضی تحصیل رشته فارماکولوژی در صربستان می باشد. این دانشگاه در 28 ژوئن سال 1960 میلادی تاسیس شده است. جالب است بدانید که امروزه این دانشگاه حدود 14 دانشکده یا دپارتمان در 4 شهر صربستان می باشد. در ضمن دانشگاه داروسازی نوی ساد دومین دانشگاه بزرگ در بین شش دانشگاه دولتی در صربستان می باشد. رشته فارماکولوژی در دانشگاه داروسازی نوی ساد کورس 5 ساله محسوب شده و دانشجویان می توانند درخواست پذیرش خود را به صورت آنلاین به این دانشگاه ارسال نمایند.

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در صربستان چقدر است؟

طبق قوانین جاری کشور صربستان، تحصیل رشته فارماکولوژی در صربستان منوط به پرداخت شهریه سالیانه می باشد. غالبا نیز سطح شهریه های تحصیلی دانشجویان فارماکولوژی در دانشگاه های این کشور یکسان است مثلا سطح شهریه سالیانه دانشجویان در دو دانشگاه بلگراد و نوی ساد صربستان از این قرار می باشد:

هزینه تحصیل فارماکولوژی در صربستان

همان طوری که در نمودار فوق هم مشاهده شد، متوسط شهریه سالیانه تحصیل رشته فارماکولوژی در دانشگاه بلگراد کمی بیشتر از شهریه در دانشگاه نوی ساد می باشد. اما بخش دوم از هزینه های دانشجویان فارماکولوژی در کشور صربستان مربوط به خرج و مخارج روزمره آنهاست. بر طبق اعلام سایت معتبر تحصیل در صربستان (https://www.serbiaeducation.info/) متوسط هزینه زندگی در صربستان برای هر دانشجوی بین المللی بین €400 تا €800 (یورو) متغیر است و از این نظر نیز تحصیل رشته فارماکولوژی در صربستان مقرون به صرفه می باشد.

اخذ ویزا برای تحصیل رشته فارماکولوژی در صربستان

کلا فرآیند پذیرش از دانشگاه های کشور صربستان فرآیند بسیار ساده و آسانی است و دانشجویان در این مسیر کار ساده ای پیش رو دارند. چرا که آنها به محض دریافت دعوت نامه (نامه پذیرش) خود از دانشگاه بلگراد یا دانشگاه نوی ساد می توانند جهت اخذ ویزای دانشجوئی صربستان اقدام نمایند. بر طبق قوانین کشور صربستان نیز ویزای دانشجویی این کشور فقط برای دانشجویان بین المللی سنین 18 سال به بالایی تعلق می گیرد که قصدشان تحصیل فول تایم در کشور صربستان باشد. از همین رو مدارک ضروری در جهت اخذ این ویزای صربستان از قرار ذیل می باشد:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • پاسپورت ملی معتبر
  • گواهی تمکن مالی مناسب
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدرک اسکان در صربستان
  • بلیط رزرو شده
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • نامه پذیرش از دانشگاه صربستان

یکی دیگر از روش های مهاجرت آسان به صربستان از طریق کار در این کشور می باشد. شما عزیزان به منظور کسب اطلاع بیشتر در این باب می توانید از مشاوره های حرفه ای و دیدگاه های کارشناسانه گروه وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره گیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *