ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در عمان

رشته فارماکولوژی در عمان

هدف از تحصیل رشته فارماکولوژی در عمان استفاده از تحقیقات و تجهیزات به روز و مدرن جهت تحصیل در زمینه درمان بیماری های مختلف می باشد. دانشجویان بین المللی پس از اتمام دوره تحصیلی خود می توانند در گرایشات مختلف از ایمونولوژی بیمارستانی تا تغذیه و رژیم غذایی وارد شوند. اما قبل از ورود به بازار کار نیز دارندگان مدرک فارماکولوژی ملزمند تا مجوز کاری خود را از مراجع ذی صلاح در کشور عمان اخذ کنند. گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله درصدد تشریح کامل شرایط تحصیل رشته داروسازی در عمان 2021 و پاسخگوئی به سوالات شما عزیزان هستند.

تحصیل رشته فارماکولوژی در عمان

کلا هدف از تحصیل رشته فارماکولوژی در عمان تهیه دانش تئوریکال و پرکتیکال در رشته های بیولوژی، شیمی، داروسازی، فناوری، فیزیوپاتولوژی و نیز داروشناسی و سم شناسی برای دانشجویان می باشد. بنابراین انتظار می رود که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از این رشته بتوانند تخصص لازم در زمینه تولید، بازاریابی، کاربرد صحیح و کنترل داروها را به دست آورند و نیز بتوانند در زمینه محصولات پزشکی و سلامت محور صاحب نظر باشند. رشته ای که جزء شاخه های پیراپزشکی عمان محسوب شده و معمولا دانشجویان آن را در دانشگاه های عمان در طی کورس 5 ساله به اتمام می رسانند.

مزایای تحصیل فارماکولوژی در عمان چیست؟

نظام آموزش عالی عمان از جمله نظام های آموزشی برتر در منطقه کشورهای حاشیه خلیج فارس می باشد. اما از دلایل برتری این نظام آموزشی می توان به وجود حمایت های دولت عمان در ساخت و احداث دانشگاه های جدید و تجهیز این دانشگاه ها به آخرین و به روزترین امکانات کیلینکی و آزمایشگاهی، جذب و پذیرش اساتید و دانشجویان بین المللی، تحصیل با هزینه پایین و مقرون به صرفه، امکان تحصیل در برنامه های آموزشی متنوع و غالبا نیز به زبان انگلیسی و غیره اشاره نمود. در ادامه همین مبحث ما شما را با شرایط و الزامات اخذ پذیرش و تحصیل در عمان 2021 آشنا می کنیم.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در عمان چیست؟

با توجه به محدودیت های موجود بر سر راه دانشجویان و متقاضیان تحصیل رشته های گروه پزشکی در ایران یکی از برترین گزینه های تحصیلی برای این دسته از متقاضیان تحصیل رشته فارماکولوژی در عمان می باشد. کشوری که به سبب سطح رفاه عمومی بالا و جمعیت بسیار پایین معروف است و به همین دلیل دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل فارماکولوژی در این کشور از شانس قبولی بالایی در این کشور برخوردارند. غالبا رشته فارماکولوژی در عمان یک دوره 5 ساله بوده اما به دلیل محدودیت پذیرش رقابت بر سر قبولی در این رشته بسیار تنگاتنگ و دشوار می باشد. فلذا متقاضیان قبل از هر اقدامی برای پذیرش در عمان بایستی با شرایط اخذ پذیرش در این کشور به صورت زیر توجه نمایند:

شرایط اخذ پذیرش رشته فارماکولوژی در عمان

دانشگاه سلطان قابوس عمان بهترین گزینه برای تحصیل فارماکولوژی

یکی از گزینه های مطرح برای تحصیل رشته فارماکولوژی در عمان، تحصیل این رشته جذاب در دانشگاه سلطان قابوس می باشد. اما چرا این دانشگاه برای تحصیل فارماکولوژی توصیه می شود؟ اولا این دانشگاه بزرگترین دانشگاه کشور عمان و یکی از بزرگترین دانشگاه های کل منطقه خاورمیانه محسوب می شود. از این گذشته امکانات این دانشگاه قابل قیاس با دیگر دانشگاه های کشور عمان نمی باشد. همچنین از امتیازات تحصیل در این کشور می توان به ابزارهای و شیوه های تحقیقی و پژوهشی به روز در این دانشگاه اشاره نمود.

شرایط هزینه تحصیل دانشجویان رشته فارماکولوژی در عمان

ابتداء و قبل از هر چیزی باید بدانید که طبق قوانین کشور عمان دانشجویان بین المللی در این کشور از حق کار دانشجویی برای کسب درآمد برخوردار نیستند. از همین رو دانشجویان رشته فارماکولوژی در عمان همانند دانشجویان سایر رشته ها بایستی هزینه خود را مستقیما پرداخت کنند. بر طبق آمار سال 2021 متوسط هزینه تحصیل دانشجویان رشته فارماکولوژی در عمان بین 9000OMR تا OMR13000 (ریال عمان) متغیر است. بخش دیگری از هزینه های دانشجویان فارماکولوژی در کشور عمان مربوط به هزینه زندگی آنهاست که به طور متوسط حدود OMR385 (ریال عمان) یعنی معادل USD1000 (دلار) آمریکاست. برخی از مهمترین جزییات هزینه زندگی در عمان برای دانشجویان خارجی معمولا از قرار ذیل می باشد:

آیتم هاهزینه به ریال عمان (OMR)
اجاره بهای آپارتمان تک خواب وسط شهر238.75OMR
اجاره بهای آپارتمان تک خواب در حومه شهر168.085OMR
هزینه اشتراک ماهیانه آپارتمان 95 متری21.15OMR
یک لیتر بنزین معمولی0.83OMR
بلیط یکطرفه سیستم حمل و نقل عمومی0.30OMR
یک کیلو مرغ0.93OMR
یک کیلو گوشت گاو1.38OMR
یک کیلو برنج0.32OMR
یک عدد نان پانصد گرمی0.32OMR

شرایط هزینه تحصیل دانشجویان رشته فارماکولوژی در عمان

اخذ ویزا به منظور تحصیل فارماکولوژی در عمان

همانند تمامی کشورهای جهان، فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های عمان نیز به مدد ابزاری به نام اینترنت بسیار ساده و آسان است. در ابتداء دانشجویان متقاضی تحصیل رشته فارماکولوژی در عمان فرم درخواست خود را تکمیل نموده و به انضمام مدارک ضروری دیگر به سایت دانشگاه مربوطه ارسال می کنند. کمیسیون ارزیابی آن دانشگاه نیز پس از ارزیابی های انجام شده نظر نهایی خود را در قالب ایمیل E-mail به متقاضی ارسال می کند. در صورت قبولی متقاضی، همان دانشگاه نامه پذیرش را نیز همراه با راهنمایی جهت اخذ ویزای تحصیلی عمان ارسال می کند. از مدارک مهم برای درخواست ویزای دانشجویی عمان 2021 با اعتبار موقت 2 ساله می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی تمکن مالی مناسب
  • مدارک تحصیلی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • عکس پاسپورتی جدید
  • رسید هزینه درخواست ویزا
  • کواهی سلامت پزشکی

گروه کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیوسته در تلاش هستند تا با ارایه تخصص ترین مشاوره های مهاجرتی به هموطنان راهنمای خوبی برای هموطنان محترم باشند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *