ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در فنلاند

رشته فارماکولوژی در فنلاند

رشته فارماکولوژی در فنلاند از رشته های خاص و محبوبی است که کل مدت تحصیل در آن 5 سال می باشد و مورد توجه متقاضیان قرار گرفته است. از این 5 سال حدود 3 سال مربوط به دوره تحصیلی لیسانس و حدود 2 سال نیز مربوط به دوره تحصیلی فوق لیسانس است. برای تحصیل در این رشته دانشجویان بایستی مدارک مختلفی مثل مدرک دیپلم، مدرک زبان فنلاندی و یا زبان سوئدی و نیز مدرک قبولی در آزمون پذیرش را آماده کنند. ضمنا از بهترین دانشگاه های فارماکولوژی در فنلاند می توان به دانشگاه هلسینگی و دانشگاه ایسترن فنلاند اشاره کرد. در ادامه همین مبحث کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را با جزئیات کاملی درباب تحصیل در فنلاند 2021 آشنا می کنند.

تحصیل رشته فارماکولوژی در فنلاند

یکی از بهترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های فنلاند، رشته فارماکولوژی است. دانشجویان خارجی در طی این رشته با فوت و فن و تخصص داروسازی آشنا می شوند. در طول تحصیل در کورس فارماکولوژی در کشور فنلاند دانشجویان علاوه بر آموزش دروس تئوری همچنین با مفاهیم کیلنیکی نیز آشنا شده و می توانند تخصص لازم در این رشته را به دست آورند. معمولا تحصیل این رشته در فنلاند بسته به نوع دانشگاه مربوطه به دو زبان فنلاندی و سوئدی امکان پذیر است.

اما ساختار تحصیل در این رشته به گونه ای است که دانشجویان ابتداء 3 سال از دوره لیسانس داروسازی را به اتمام رسانده و سپس وارد مقطع فوق لیسانس داروسازی می شوند. آنها برای دریافت مدرک فوق لیسانس خود از دانشگاه های داروسازی فنلاند نیز بایستی حداقل 2 سال دیگر را طی کند. بنابراین دانشجویان بین المللی برای دریافت مدرک Pharm D خود از کشور فنلاند می بایست 5 سال پیاپی را در دانشگاه های فنلاند مشغول تحصیل شوند:

مراحل اخذ مدرک کارشناسی ارشد از فنلاند

ضمنا عزیزان به این نکته هم عنایت داشته باشند که نظام آموزش عالی و دانشگاه های فنلاند از اصول واحد آموزشی در سراسر اروپا تبعیت می کنند. به همین دلیل شرط گذراندن دوره لیسانس داروسازی در این کشور پاس کردن حدود 180 ECTS (واحد) و برای دوره فوق لیسانس نیز حدود 120 ECTS (واحد) می باشد. در زیر می توان با برترین دانشگاه هایفنلاند 2021 جهت تحصیل رشته فارماکولوژی آشنا شد:

دانشگاهامتیاز رشته
دانشگاه هلسینکی59.5
دانشگاه ایسترن فنلاند40.4

شرایط پذیرش دانشجوی رشته فارماکولوژی در فنلاند

کل پروسه اخذ پذیرش جهت تحصیل رشته فارماکولوژی در فنلاند به صورت آنلاین بوده و دانشجویان از قبل بایستی با شرایط و مقررات پذیرش از فنلاند آشنا باشند. متقاضیان تحصیل این رشته تحصیلی در فنلاند اول از همه بایستی مدرک دیپلم و کارنامه تحصیلی خود (معدل کل بالا)، مدرک زبان فنلاندی یا سوئدی و قبولی در آزمون ورودی کتبی و شفاهی تهیه کنند. ضمنا مطابق قوانین آموزشی فنلاند حداقل سن متقاضیان بایستی حدود 17 سال باشد. اما از دیگر مدارک مورد نیاز به منظور پذیرش از دانشگاه داروسازی فنلاند می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • پاسپورت متقاضی
  • مدارک شناسایی
  • رزومه
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • گواهی پرداخت هزینه درخواست
  • چند قطعه عکس جدید
  • تاییدیه تمکن مالی مناسب
  • مدرک دانش زبان سوئدی یا فنلاندی
  • ارائه نمره قبولی در تست پذیرش دانشگاه های فنلاند

شرایط پذیرش دانشجوی رشته فارماکولوژی در فنلاند

شرایط اخذ ویزا جهت تحصیل فارماکولوژی در فنلاند

از آنجایی که تحصیل در رشته فارماکولوژی در فنلاند یک رشته تحصیلی فول تایم می باشد بعه همین جهت دانشجویان بین المللی جهت پذیرش و ادامه تحصیل در فنلاند نیازمند اخذ ویزای تحصیلی این کشور هستند. مطابق قانون این نوع ویزای تحصیلی فنلاند نوعی ویزای بلند مدت (تایپ D) به حساب آمده و دانشجویان متقاضی به منظور اخذ آن از سفارت فنلاند نیازمند ارائه مدارک ذیل هستند:

شرایطمدارک
تکمیل و امضاء شده توسط متقاضیفرم درخواست ویزای دانشجویی فنلاند
صادره از طرف یکی از دانشگاه ‌ها یا موسسات آموزش عالی کشور فنلاندنامه/ تاییدیه اخذ پذیرش
با ارائه پرینت حساب بانکی دانشجوگواهی اثبات تمکن مالی متقاض
مثل کارت ملی و شناسنامهکلیه مدارک شناسایی
گواهی عدم سوء پیشینه
اصل و کپی پاسپورتپاسپورت معتبر متقاضی
عکس به صورت پاسپورتی و جدیدعکس در چند قطعه
ارایه اجاره نامه از محل سکونت یا همچنین رزرو خوابگاه توسط دانشجومدرک اسکان معتبر

شهریه تحصیل رشته فارماکولوژی در فنلاند

یکی از چالش های پیش روی متقاضیان تحصیل رشته فارماکولوژی در فنلاند، هزینه تحصیلی آنها در این رشته می باشد. در این مورد بایستی بدانید که تطبق قوانین موجود، تحصیل دانشجویان بین المللی در رشته فارماکولوژی از دانشگاه های فنلاند رایگان بوده اما دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل این رشته در فنلاند بایستی هزینه تحصیلی خود را همه ساله و قبل از شروع سال تحصیلی پرداخت کنند. معمولا نیز متوسط هزینه تحصیلی دانشجویان فارماکولوژی در فنلاند بین €6000 الی €18000 (یورو) متغیر است. اما از ایننکته نیز نباید غافل شد که دانشجویان خارجی در فنلاند علاوه بر امکان دریافت بورس تحصیلی از امکان کار دانشجویی با شرایط ذیل هم برخوردارند:

شرایط کار دانشجویی در فنلاند

از این گذشته میانگین هزینه زندگی در فنلاند برای دانشجویان رشته فارماکولوژی نیز حداقل €700 الی €1100 (یورو) می باشد. این هزینه شامل طیف گسترده ای از هزینه ها مثل هزینه خوراک، هزینه خواروبار، هزینه حمل و نقل وهزینه های متفرقه دیگر می باشد.

وضعیت کار متخصصان رشته فارماکولوژی در فنلاند

برای بررسی شرایط کاری متخصصان رشته فارماکولوژی در فنلاند بهتر است از اقتصاد این کشور شروع کنیم. همواره تولید ناخالص داخلی (GDP) فنلاند نسبت به جمعیت آن بالا است و همین امر سبب آن شده است که درآمد و بالتبع قدرت خرید مردم فنلاند بالا باشد. به همین ترتیب سطح استاندارد زندگی در فنلاند بالاست و نتیجه هم این می شود

شادترین کشورهای جهان

 

از طرفی نرخ بیکاری در فنلاند پایین تر از متوسط بیکاری اروپاست و از طرف دیگر متوسط درآمد ماهیانه دریافتی فنلاندی ها بسیار بالاتر از متوسط اروپاست. در این میان میانگین درآمدی متخصصان رشته فارماکولوژی در فنلاند بسیار بالاتر از متوسط درآمدی در فنلاند می باشد. در حال حاضر متوسط نرخ بیکاری در کشور فنلاند حدود 9% می باشد و متوسط درآمد ماهیانه در این کشور عضو اتحادیه اروپایی (EU) نیز حدود €3594 (یورو) است. این در حالی است که متوسط درآمد متخصصان فارماکولوژی در این کشور حدود €6020 (یورو) می باشد و این تقریبا دو برابر متوسط درآمد ملی در فنلاند است:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه داروسازان و مشاغل دیگر در فنلاند

شرایط کار در فنلاند به عنوان متخصص فارماکولوژی

یکی دیگر از سوالات مهم فارغ التحصیلان و متخصصین فارماکولوژی نحوه اخذ مجوز کار داروسازی از کشور فنلاند می باشد؟ کلا در کشور فنلاند اداره نظارت ملی بر رفاه و سلامت (Valvira) مسئول ارزیابی درخواست متقاضیان و صدور مجوز کار داروسازی است. متقاضیانی که مدرک خود را خارج از فنلاند اخذ کرده اند بایستی درخواستشان را به Valvira تحویل دهند. در ادامه این فرآیند دانشکده داروسازی برای معادلسازی مدرک متقاضیان اقدام می کند. و در صورت تایید مدرکشان، متقاضیان برای اثبات دانش و مهارت کافی خود بایستی دوره تکمیلی خود را طی کنند. برای گذراندن این دوره نیز داشتن مهارت زبان فنلاندی ضروری است. از همین رو برای اثبات مهارت زبان فنلاندی ارائه نمره یکی از تست های زبان فنلاندی به صورت زیر الزامی است:

عنوان آزمونسطح لازم
گواهی ملی مهارت زبانسطح 4 مهارتی در همه زیرآزمون ها
گواهی مهارت زبان خدمات مدنیسطح مهارتی خوب در آزمون های مهارتی شفاهی و کتبی

ضمنا شهریه اخذ شده برای دوره تکمیلی به ازای هر واحد آموزشی حدود €15 (یورو) می باشد. هموطنان عزیز همچنین می توانند توسط برقراری ارتباط با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جریان آخرین اخبار و اطلاعات در خصوص شرایط اخذ ویزای کار در کشور فنلاند 2021 نیز قرار گیرند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *