ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در قبرس

رشته فارماکولوژی در قبرس

تحصیل رشته فارماکولوژی در قبرس امتیازات خیلی زیادی برای دانشجویان ایرانی درپی دارد و مورد توجه بسیاری از افراد قرار می گیرد. اولا آنها می توانند در بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا این رشته را به زبان انگلیسی ادامه دهند. ثانیا فرصت استخدام و اخذ ویزای اقامت کاری از این طریق برای آنها فراهم است. ثالثا آنها امکان اخذ بورس و نیز فرصت کار دانشجویی در قبرس را هم دارند. رابعا آنها می توانند استاندارد زندگی اروپایی را در قبرس تجربه کنند. لذا دانشجویان با تحصیل در این رشته به مدت حدود 5 سال می توانند به مدرک BPharm دست یافته و سپس با اخذ مجوز کار وارد بازار کاری قبرس شوند. تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین مقاله ضمن تشریح شرایط تحصیل در این رشته همچنین شرایط کاری متخصصان فارماکولوژی در قبرس را نیز توضیح می دهند.

تحصیل رشته فارماکولوژی در قبرس

در کل هدف از تحصیل رشته فارماکولوژی در قبرس تربیت دانش آموختگان متخصص در امر توسعه، مطالعه، تحلیل و ابداع داروهای جدید و یا عوارض دارویی و غیره می باشد. این دانشجویان با تحصیل در کورس فارماکولوژی در قبرس می توانند ضمن اخذ مدرک تخصصی خود همچنین خود را برای اخذ مجوز کار داروسازی و ورود به شرکت ها و صنایع داروسازی دولتی و خصوصی قبرس نیز آماده کنند. با این توضیح در جدول زیر به معرفی مشخصات اصلی رشته فارماکولوژی در قبرس 2021 می پردازیم:

مشخصات رشته فارماکولوژی در قبرس 2021
مدت تحصیلحدود 5 سال (4 سال تحصیل آکادمیک+ 1 سال انترنی)
مدرک اعطاییداروسازی (BPharm)
مقطع تحصیلیدرجه لیسانس
تایم تحصیلیتمام وقت
زبان آموزشیانگلیسی و یونانی

اما باید این نکته نیز مدنظر دانشجویان عزیز باشد که دانشگاه های زیادی برای تحصیل داروسازی یا فارماکولوژی در قبرس وجود دارد که از برترین آنها میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • دانشکده پزشکی دانشگاه نکوزیا
  • دانشکده پزشکی دانشگاه اروپایی قبرس
  • دانشگاه نکوزیا- دانشگاه سنت جورج لندن

تحصیل رشته فارماکولوژی در قبرس

شرایط پذیرش در رشته فارماکولوژی در قبرس

در مجموع نقش داروسازان در سلامت جامعه کمتر از پزشکان نیست. بنابراین برنامه داروسازی در قبرس با استانداردهای اروپایی مدرن و نیز نیازهای روز جامعه اروپایی سازگار است. دانشگاه های این کشور نیز برای جذب دانشجو و تربیت داروسازان آینده راه و روش های خاص خود را دارند. فی المجموع نیز برای دریافت پذیرش از دانشگاه های داروسازی قبرس متقاضیان بایستی از طریق وب سایت های این دانشگاه ها عمل کرده و مدارکی از قبیل موارد ذیل را آماده کنند:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • مدرک دیپلم متوسطه
  • کارنامه مقطع متوسطه
  • مدرک زبان انگلیسی
  • پاسپورت معتبر
  • انگیزه نامه
  • رزومه معتبر
  • توصیه نامه از موسسه آموزشی قبلی

کار دانشجویی و هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در قبرس

یکی از مهمترین دغدغه های دانشجویان فارماکولوژی در قبرس اطلاع از هزینه تحصیلی این رشته و نیز امکان یا عدم امکان کار دانشجویی در این کشور می باشد. برای دانشجویان بین المللی، شهریه تحصیلی رشته فارماکولوژی بسته به مقطع تحصیلی (لیسانس یا فوق لیسانس) کمی متفاوت است. مثلا متوسط شهریه سالیانه دانشجویان لیسانس رشته فارماکولوژی در زیر €3500 (یورو) می باشد. همچنین بر طبق آمار سال جاری، میانگین هزینه ماهیانه زندگی دانشجویان فارماکولوژی در قبرس €833 (یورو) است. با این حال دانشجویان برای جبران این مخارج خود می توانند از حق کار دانشجویی در کشور قبرس استقاده کنند. اما قبلا بایستی با شروط آن به صورت زیر آشنا باشند:

شروط کار رشته فارماکولوژی در قبرس

ویزا جهت تحصیل رشته فارماکولوژی در قبرس

معمولا ویزای تحصیلی قبرس بر اساس مدت دوره / کورس تحصیلی دانشجویان به دو نوع ویزای تحصیلی کوتاه مدت یا ویزای شنگن قبرس و ویزای تحصیلی بلند مدت یا ویزای ملی این کشور دسته بندی می شود. ویزای اول مخصوص آندسته از متقاضیانی است که قصد تحصیل ماکسیمم 3 ماهه در قبرس را دارند اما ویزای نوع دوم ویژه دانشجویان غیراروپایی است که قصد ادامه تحصیل در کورس های بلند مدت (یعنی بیش از 3 ماه) را دارند. معمولا نیز به محض ورود به قبرس با این ویزا متقاضیان در اداره مهاجرت این کشور ثبت نام کرده و کارت اقامت خود را دریافت می کنند. اما مدارک ضروری برای دریافت ویزای تحصیلی قبرس در سال 2022- 2021 از این قرار است:

  • فرم درخواست تکمیلی جهت اخذ ویزای تحصیلی قبرس
  • مدارک احراز هویت مثل پاسپورت معتبر
  • چند قطعه عکس پاسپورتی
  • رسید واریز هزینه درخواست ویزای قبرس
  • گواهی اسکان در قبرس
  • گواهی تمکنی کافی برای اقامت در قبرس
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • بیمه سلامت
  • کلیه مدارک تحصیلی

شرایط کار متخصصان رشته فارماکولوژی در قبرس

قبرس یکی از کشورهای کوچک در اتحادیه اروپا (EU) اما مرفه و پردرآمد محسوب می شود. در واقع با نگاهی به میزان درآمد ناشی از تولید ناخالص داخلی قبرس (GDP) این کشور نسبت به جمعیت آن می توان چنین نتیجه گیری کرد که بازار کاری قبرس مخصوصا برای متخصصان رشته فارماکولوژی در وضعیت خوبی قرار دارد. از یک طرف نرخ بیکاری در این کشور همواره پایین تر از 10% بوده است و این واقعیت مهم را می توان با توجه به نمودار زیر استنباط کرد:

متوسط نرخ بیکاری در قبرس

از طرف دیگر متوسط درآمد ماهیانه کار در قبرس بالاتر از متوسط اروپایی است. خبری که مطمئنا نه تنها فقط برای متخصصان رشته فارماکولوژی بلکه برای کلیه متقاضیان کار در قبرس خبر ایده آلی است. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، میانگین درآمد ماهیانه در قبرس در ماه ژانویه سال 2021 با حدود €2267 (یورو) به بالاترین سطح خود در طی ماه های اخیر رسیده است:

میانگین درآمد ماهیانه در قبرس

اکنون متوسط درآمد ماهیانه متخصصان فارماکولوژی در قبرس را مورد بررسی قرار می دهیم که در سال 2021 حدود €2610 (یورو) می باشد. در قالب نمودار زیر می توان متوسط درآمد شاغلین رشته فارماکولوژی با شاغلین رشته های دیگر در قبرس را مورد بررسی قرار داد:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه داروسازان و مشاغل دیگر در قبرس

نحوه کار به عنوان متخصص داروساز در قبرس

اما حالا به سوال مهم در خصوص شرایط کاری متخصصان رشته فارماکولوژی در قبرس می رسیم. سوال در اینباره که چگونه می توان به عنوان داروساز در قبرس کار کرد؟ برای کار به عنوان داروساز یا فارماسیست در جمهوری قبرس، فرد بایستی به این نکته مهم توجه کند که مطابق شروط قانون دارو و سموم (cap. 254) فرد متقاضی بایستی اولا مدرک آکادمیک داروسازی را در اختیار داشته باشد و ثانیا به عنوان داروساز در بورد داروسازی قبرس ثبت نام کند. اما برای ثبت نام در بورد داروسازی قبرس تهیه شرایط ذیل الزامی است:

  • متقاضی بایستی حداقل 21 سال داشته باشد.
  • شهروند یا مقیم کشور جمهوری قبرس باشد.
  • مدرک معتبر داروسازی از قبرس یا معادل آن را داشته باشد.
  • فرد از نظر سلامت جسمی و روحی در شرایط خوبی قرار داشته باشد.
  • همچنین فرد سوء سابقه ای در پرونده شخصی خود نداشته باشد.

لازم به ذکر است که طبق قوانین، افرادی که درخواست ثبت نام در بورد داده اما منتها مدرک آکادمیک معتبری ندارند بایستی شرایط زیر را تهیه کند تا در بورد داروسازی ثبت نام شود:

شرایط ثبت نام در بورد داروسازی در قبرس

همان طوری که ملاحظه شد، شرایط کار در قبرس 2021 از هر لحاظ برای متقاضیان کار داروسازی فراهم است. شما هموطنان گرامی به منظور کسب اطلاعات به روز و کامل درباب شرایط کار در این کشور کوچک اروپایی و یا نحوه اخذ آسان ویزای کار قبرس میتوانید از خدمات مشاوره رایگان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *