ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در قطر

رشته فارماکولوژی در قطر

آیا تا به حال از خودتان پرسیده اید که چرا تحصیل رشته فارماکولوژی در قطر یک گزینه ایده آلی است؟ قطعا این کشور مزایایی را برای متقاضیان دارد. این گزینه تحصیلی بدان سبب ایده آل دانشجویان بین المللی است که اولا قطر دارای دانشگاه های کیفیت بالا است و تحصیل به زبان انگلیسی در این دانشگاه ها متداول است. دوما قطر یکی از ثروتمندترین کشورهای خاورمیانه با نرخ بیکاری 0.1% و متوسط درآمد ماهیانه حدود QAR15700 (ریال قطری) معادل $4312 (دلار) می باشد. سوما رشته فارماکولوژی جزء مشاغل مورد نیاز قطر بوده و از مشاغل پردرآمد آن محسوب می شود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله توضیحات بیشتری درباب تحصیل و کار به عنوان متخصص داروساز در کشور قطر ارائه می دهند.

تحصیل رشته فارماکولوژی در قطر

یکی از رقابتی ترین رشته های تحصیلی برای ادامه تحصیل در کشور قطر، رشته فارماکولوژی یا داروسازی می باشد. دانشجویان با تحصیل در این رشته می توانند آخرین فناوری ها و متدهای داروشناسی و داروسازی را هم به صورت نظری و هم کاربردی فراگرفته و پس از فارغ التحصیلی نیز آماده ورود به بازار کاری پردرآمد قطر شوند. کلا ساختار تحصیلی در این رشته به گونه ای است که اغلب دانشکده های داروسازی این کشور همانند دانشکده فارماکولوژی دانشگاه قطر برنامه داروسازی را در سه مقطع زیر به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند:

مقطع تحصیلیمدت تحصیل
لیسانس داروسازی (Pharmacy)5 سال
دکتر داروسازی (PharmD)6 سال
فوق لیسانس و دکتری داروسازی (Pharm)2 سال

تحصیل رشته فارماکولوژی در قطر

شرایط پذیرش دانشجوی رشته فارماکولوژی در قطر

تمامی مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های داروسازی قطر به صورت آنلاین بوده و دانشجویان قبل از ارائه درخواست خود حتما بایستی مدارک لازمه را از قبل تهیه کنند. ضمنا این مدارک جهت ارزیابی و تایید توسط کمیته ای به نام کمیته پذیرش مورد بررسی قرار می گیرد. اما قبل از هر چیزی به دانشجویان توصیه می شود قبل از پذیرش حتما در دوره پیش داروسازی در قطر شرکت نمایند. فلذا جهت پذیرش از دانشگاه های داروسازی قطر ارائه پکیج درخواست یا application package شامل موارد ذیل الزامی است:

  • فرم درخواست شامل بیوگرافی شخصی و 2 قطعه عکس جدید
  • کپی از مدرک دیپلم متوسطه و کارنامه همراه آن
  • کپی از نمره آزمون TOEFL یا IELTS
  • دو توصیه نامه مهردار

همچنین ممکن است از متقاضیان خواسته شود در مصاحبه شفاهی برای پذیرش از دانشگاه های قطر نیز شرکت نماید. اما بعد از مرحله دریافت پذیرش و تاییدیه دانشگاه، متقاضیان بایستی برای اخذ ویزای دانشجویی قطر 2021 آماده شوند. فلذا مدارک لازم به منظور اخذ این نوع ویزای قطر عبارتند از:

مدارکتوضیحات
پاسپورت ملیاصل و کپی با اعتبار بیشتر از 6 ماه
عکس پاسپورتی نومینیمم 2 قطعه
نامه پذیرش یا دعوت نامه رسمیصادره از دانشگاه قطری
مدارک شناساییاصل و کپی شناسنامه و کارت شناسایی
تاییدیه سلامت پزشکیگزارش تست خون، نتیجه اشعه X سینه و گزارش HIV/AIDS
فرم درخواست ویزای تحصیلی قطرتکمیل و امضاء شده
تاییدیه تمکنی کافیبه منظور اقامت و زندگی در قطر
گواهی عدم سوء سابقه

شرایط کاری و درآمد متخصصان رشته فارماکولوژی در قطر

قطر یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس با بالاترین سطح درآمد ملی (GDP) و استاندارد زندگی مناسب در بین کشورهای عربی می باشد. به همین دلیل فارماکولوژیست ها می توانند انتظار شرایط کاری خوبی در قطر داشته باشند. چرا که در شرایط فعلی متوسط نرخ بیکاری این کشور با نرخ ثابت حدود 0.1% جزء پایین ترین نرخ های بیکاری در کل جهان می باشد:

متوسط نرخ بیکاری در قطر

از سوی دیگر میانگین درآمد کارگران در قطر بسیار ایده آل است به طوری که متوسط درآمد ماهیانه در این کشور در سال 2021 حدود QAR15700 (ریال قطری) معادل $4312 (دلار) می باشد که در نوع خود در آسیا و جهان درآمد بسیار عالی است. حالا این سطح درآمدی را با متوسط درآمد ماهیانه متخصصان فارماکولوژی در قبرس که حدود QAR19700 (ریال قطری) معادل $5410 (دلار) است مقایسه کنید. نتیجه این مقایسه را می توان در قالب نمودار زیر بیان کرد:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه داروسازان و مشاغل دیگر در قطر

نحوه کار در قطر به عنوان یک داروساز

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، درآمد متخصصان رشته فارماکولوژی در قطر درآمد بسیار ایده آلی است و اغلب فارغ التحصیلان این رشته جزء متقاضیان کار داروسازی در قطر محسوب می شوند. اما برای کار به عنوان یک داروساز معتبر در قطر شما علاوه بر داشتن مدرک معتبر همچنین نیازمند اخذ مجوز نیز می باشید. بر طبق قوانین کشور قطر مراحل اخذ مجوز کار داروسازی در قطر از قرار ذیل می باشد:

مراحلشرایط
مرحله 1اخذ مدرک لیسانس داروسازی (برنامه 4 ساله) پیشنهادی توسط دانشگاه های قطری
مرحله 2گذراندن آزمون پرومتریک QCHP
مرحله 3اخذ مجوز داروسازی از شورای کارکنان بهداشتی قطر (QCHP)

با اخذ مجوز کار داروسازی اکنون متخصصان این رشته می توانند در بیمارستان ها، کلینیک ها و نیز شرکت های مختلف داروسازی در قطر استخدام شده و به کار تخصصی خود مشغول شوند. از جمله شرکت های معروف داروسازی در کشور قطر برای کاریابی متقاضیان می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • شرکت داروسازی QLife Pharma
  • شرکت داروسازی Qatar Pharma
  • شرکت پزشکی بین المللی IMC

هموطنان گرامی همچنین برای اطلاع از شرایط و مدارک ضروری جهت اخذ ویزای کاری قطر 2021 و یا اخذ مشاوره های بیشتر راجع به کار در قطر می توانند با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *