ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در لوکزامبورگ

رشته فارماکولوژی در لوکزامبورگ

برای تحصیل رشته فارماکولوژی در لوکزامبورگ و اخذ مدرک تخصصی این رشته، دانشجویان بین المللی بایستی وارد یک کورس 5 ساله شوند. از این مدت 3 سال آن مربوط به دوره لیسانس و 2 سال دیگر مربوط به دوره فوق لیسانس فارماکولوژی است. اما برای پذیرش در این رشته از دانشگاه لوکزامبورگ نیز آنها علاوه بر ارائه مدرک دیپلم متوسطه و کارنامه تحصیلی خود همچنین بایستی مدرک مهارت های زبان انگلیسی و فرانسه در سطح B2 را نیز به دانشگاه لوکزامبورگ ارائه نمایند. در ادامه این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همچنین شما را با هزینه تحصیلی دانشجویان فارماکولوژی، نحوه اخذ ویزای دانشجویی و شرایط کار دانشجویان این رشته در کشور لوکزامبورگ آشنا می کنند.

معرفی رشته فارماکولوژی در لوکزامبورگ

فارماکولوژی در لوکزامبورگ شاخه ای از علوم پزشکی، زیست شناسی و علوم دارویی در رابطه با کنش دارو است. در واقع این رشته مطالعه برهم کنش هایی است که بین ارگانیسم زنده و مواد شیمیایی رخ می دهد که نهایتا بر روی عملکرد بیوشیمیایی نرمال و غیرنرمال تاثیر می گذارد. پس این رشته علمی در دانشگاه های لوکزامبورگ دربرگیرنده موارد ذیل می باشد:

  • ترکیب و خواص دارو
  • سنتز و طراحی دارو
  • مکانیزم های سلولی و مولکولی
  • مکانیزم های اندام/ سازواره ها
  • ارسال سیگنال/ ارتباط سلولی
  • تشخیص مولکولی
  • برهم کنش ها
  • بیولوژی شیمیایی
  • درمان
  • کاربردهای پزشکی
  • قابلیت های آنتی پاتوژنیک

بنابراین تحصیل داروسازی در لوکزامبورگ نیز با علوم بیومدیکال یا زیست پزشکی هم پوشانی دارد و دانشجویان فارماکولوژی بایستی دانش کاری مفصلی در زمینه های فیزیولوژی، پاتولوژی و شیمی داشته باشند. عزیزان در جریان باشند که تحصیل این رشته در لوکزامبورگ در مقطع کارشناسی حدود 3 سال (6 ترم) و در مقطع کارشناسی ارشد نیز حدود 2 سال (4 ترم) طول می کشد و دانشجویان در پایان دوره نیز به مدرک تخصصی داروسازی یا MPharm دست می یابند. بنابراین کل ساختار تحصیل رشته فارماکولوژی در لوکزامبورگ از این قرار است:

کل ساختار تحصیل رشته فارماکولوژی در لوکزامبورگ

از آنجایی که نظام آموزش عالی لوکزامبورگ نیز از اصول و استانداردهای اروپایی فرآیند بلونیا BOLOGNA PROCESS بهره می گیرد، بنابراین تحصیل رشته فارماکولوژی در مقطع لیسانس از دانشگاه لوکزامبورگ مستلزم اخذ 240 ECTS (واحد) و تحصیل همین رشته در مقطع فوق لیسانس مستلزم دریافت 180 ECTS (واحد) می باشد.

شرایط تحصیل رشته فارموکولوژی در لوکزامبورگ

همان طوری که گفته شد، تحصیل رشته فارماکولوژی در اوکزامبورگ یک نوع کورس 3 ساله و فول تایم محسوب می شود. دانشجویان در طی این 3 سال با مبانی کامل بیولوژی، بیوانفورماتیک، شیمی، ریاضیات و فیزیک آشنا شده و آماده ورود به دوره فوق لیسانس و تحصیل تخصصی داروسازی در لوکزامبورگ می شوند. جالب است بدانید که این رشته تحصیلی در مقطع لیسانس به دو زبان انگلیسی و فرانسه به صورت زیر به دانشجویان بین المللی ارائه می شود و به همین دلیل داشتن دانش زبان برای ادامه تحصیل رشته فارماکولوژی در لوکزامبورگ الزامی است:

زبان های آموزشی در رشته فارماکولوژی در لوکزامبورگ

علاوه بر این برای تحصیل رشته فارماکولوژی در لوکزامبورگ، متقاضیان می بایست با شرایط پذیرش این رشته در لوکزامبورگ نیز مطلع باشند. بر طبق مقررات پذیرشی دانشگاه لوکزامبورگ، داوطلبان برای ارائه درخواست خود بایستی مدارک زیر را تهیه کنند:

مدارک لازمشرایط
مدرک دیپلم خارجهمورد تایید وزارت آموزش به صورت معادل مدرک دیپلم لوکزامبورگ
کارنامه تحصیلی دوره متوسطهمعدل کل سال آخر متوسطه، نمرات سال آخر متوسطه در دروس علوم پایه و نمرات 3 سال متوسطه در علوم پایه
مدرک مهارت های زبانسطح B2 در زبان های انگلیسی و فرانسه

در مورد پذیرش از لوکزامبورگ، عزیزان همچنین بایستی به چند نکته مهم نیز توجه داشته باشند. اولا زبان های آموزشی در رشته فارماکولوژی در لوکزامبورگ هم انگلیسی و هم فرانسه است. دوما مهلت پذیرش در این رشته برای دانشجویان بین المللی از فوریه تا آوریل می باشد. سوما هزینه ثبت نام یا Registration fees برای ترم های 1 و 2 حدود €400 (یورو) و برای ترم های 3 تا 6 در حدود €200 (یورو) است.

شرایط تحصیل رشته فارموکولوژی در لوکزامبورگ

اخذ ویزا برای تحصیل رشته فارماکولوژی در لوکزامبورگ

پس از اتمام فرآیند پذیرش و دریافت دعوت نامه از دانشگاه لوکزامبورگ، متقاضیان در مدت باقی مانده تا آغاز سال تحصیلی خود مهلت دارند تا با مراجعه به سفارت این کشور نسبت به اخذ ویزای تحصیلی لوکزامبورگ اقدام کنند. معمولا هم ویزای صادره برای دانشجویان بین المللی در لوکزامبورگ با توجه به مدت دوره تحصیلی آنها از نوع ویزای D بوده و اجازه اقامت بیش از 90 روز (3 ماه) در لوکزامبورگ را برای دارنده آن فراهم می کند. با این توضیح مدارک ضروری جهت درخواست ویزای دانشجویی لوکزامبورگ از این قرار است:

  • پاسپورت ملی معتبر
  • نامه پذیرش از لوکزامبورگ
  • مدارک هویتی
  • عکس پاسپورتی جدید
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی لوکزامبورگ
  • گواهی تمکن مالی مناسب
  • گواهی عذم سوء سابقه
  • تاییدیه سلامت
  • بیمه سلامت
  • رسید پرداخت هزینه درخواست

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در لوکزامبورگ چقدر است؟

یکی از معایب اصلی تحصیل رشته فارماکولوژی در لوکزامبورگ 2021 هزینه بالای تحصیل این رشته می باشد. برآوردها نشان می دهد که متوسط شهریه سالیانه دانشجویان فارماکولوژی در لوکزامبورگ در حدود €17000 (یورو) می باشد که تقریبا دو برابر شهریه رشته های غیرپزشکی در این کشور می باشد. در کنار این سطح از شهریه، هزینه دیگری به نام هزینه زندگی در لوکزامبورگ نیز وجود دارد که به طور متوسط ماهیانه حدود €1000 الی €1500 (یورو) برآورد می شود. با وجود این هزینه ها، دانشجویان خارجی حاضر در لوکزامبورگ امکان انجام کار با شرایط زیر را دارند:

شرایط کار رشته فارماکولوژی در لوکزامبورگ

از دیگر شیوه های متداول برای مهاجرت به لوکزامبورگ و اخذ اقامت اروپا می توان به کار در این کشور کوچک اما مرفه اروپایی اشاره نمود. اما آیا می دانید برای اخذ ویزای کار لوکزامبورگ در سال 2021 چه شرایط و مدارکی لازم است؟ پس برای اطلاع دقیق از این شرایط و ارزیابی دقیق و مناسب از وضعیت مهاجرتی خود توصیه می شود حتما از مشاوره های تخصصی گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره گیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *